Gå til innhold

Ubehagelige fakta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Misforstod deg. Trodde du mente at du sløste 2760 per måned. 2760 per år er jo nada. Jeg ligger på 2500 pr måned så vi er nok ikke i samme liga likevel.

Sikker på at du ikke er en gnier??? Fint at du ikke sløser, men likevel...

 

pr år, ikke pr mnd. Gnien? Hmm. Med lav inntekt må man være forsiktig.

Anonymous poster hash: 7b621...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal være sikkert og visst.

Helt uvesentlig for meg om en bruker pengene på daglige kafébesøk eller kjøper en dyr bil.

Jeg syns begrepet "sløsing" er tullete. Hvis noen ønsker å gå på kafé hver dag, så føler de vel at de anvender pengene sine på en god måte på den måten, og at de får det de betaler for. Det handler bare om hva man verdsetter å kjøpe.

Kanskje man kan si at ubetenksom handel er sløsing. Som f.eks. å handle brus på bensinstasjonen selv om kolonialen har åpent. Men det er nok en grunn til at de velger bensinstasjonen, den ligger sannsynligvis nærmere og de syns den høyere prisen på bensinstasjonen veier opp for det å måtte gå litt ekstra.

Eller? Hvis du ser på "Luksusfellen" så virker det jo ikke som deres disponering av penger er noe de til slutt er fornøyd med.

Hei!

 

Jeg får selv så mye klær:-( mye rart og mer enn jeg trenger av venner og svigerinner.

 

Noen av klærne er ubrukte, prislapp på?? Sånt syns jeg er ekstrem sløsing, det virker som de handler klær de får lyst på der og da, mer enn å tenke, at en bukse er slitt, eller jakke og at man skal finne en ny bukse, jakke, forhåpentligvis ganske lik den man hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg får selv så mye klær:-( mye rart og mer enn jeg trenger av venner og svigerinner.

 

Noen av klærne er ubrukte, prislapp på?? Sånt syns jeg er ekstrem sløsing, det virker som de handler klær de får lyst på der og da, mer enn å tenke, at en bukse er slitt, eller jakke og at man skal finne en ny bukse, jakke, forhåpentligvis ganske lik den man hadde.

Så det er sløsing å bruke penger ubetenksomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pr år, ikke pr mnd. Gnien? Hmm. Med lav inntekt må man være forsiktig.

Anonymous poster hash: 7b621...da5

Beklager, hvis man ikke har penger å sløse bort er man selvfølgelig ikke gnien. Heller fornuftig ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...