Gå til innhold

Favoritt fra gamle dager


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Har du noen favoritt?

 

Jeg husker den jordbærsaftisen da jeg var barn, den var skikkelig god. Skulle ønske de fikk den tilbake, noe du vil ha tilbake? Og ja, små sjokolader til ti øre med litt mintsmak, knallgode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glassflasker med Coca Cola på 1 liter... så gammel er jeg egentlig ikke, så jeg har faktisk aldri hatt det, men jeg bare vet at det må være helt genialt... :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker shakertyggis salmiakksmak fra da jeg var liten.

 

Husker også stjernepose med godteri.

 

Husker også 0,7 flasker med øl, og senere 1,25 - flasker fra da jeg ikke var fullt så ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen favoritt?

 

Jeg husker den jordbærsaftisen da jeg var barn, den var skikkelig god. Skulle ønske de fikk den tilbake, noe du vil ha tilbake? Og ja, små sjokolader til ti øre med litt mintsmak, knallgode :)

 

Bravo sjokolade.

 

Nidar+Bravo.JPEG

Anonymous poster hash: 6c7c1...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små, røde papirposene med bruspulver. :) De gamle, ordentlige Salte ufo som var i små, røde poser (de også!) med et kanel-lignende pulver utenpå. Det blå Gullbrødet som hadde lys sjokolade (jeg er dog ikke så sikker på at jeg hadde likt det så godt i dag, det hadde nok blitt for søtt...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Småsjokolader til 5 øre stykket.

Anonymous poster hash: 7f098...c6d

 

*hehe* Jeg tror nok det er like greit for de fleste av oss godteriet ikke lenger koster 5 øre stykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen favoritt?

 

Jeg husker den jordbærsaftisen da jeg var barn, den var skikkelig god. Skulle ønske de fikk den tilbake, noe du vil ha tilbake? Og ja, små sjokolader til ti øre med litt mintsmak, knallgode :)

 

Vi kjøpte noe rart som kaltes kandis. Det så ut som brune krystaller. Dama på landhandelen banka i løs noen biter fra en diger klump med hammer. Så betalte vi etter hvor mye det veide.

 

Så hadde de Toy tyggegummi. De verste noen kunne gjøre, var å sette seg ved siden av noen å slafse på tyggis eller kandis uten å spandere. Det ble veldig bråk av. Noen likte å få andre misunnelige. Det var datidens mobbing uten risiko for å bli tatt. Heldigvis ikke ofte det skjedde.

 

I bursdagselskaper var det veldig populært med rødbrus, sånn med bringebærsmak, pærebrus og ananasbrus. De selskapene var moro helt til en propelltype fant ut at han i stedet for å suge på sugerøret kunne blåse ned. En grusomt søl og masse ståhei. Etterpå var det noen som ville ut å erte jentene. De synes det var mer moro enn nyttårsraketter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker shakertyggis salmiakksmak fra da jeg var liten.

 

Husker også stjernepose med godteri.

 

Husker også 0,7 flasker med øl, og senere 1,25 - flasker fra da jeg ikke var fullt så ung.

Lørdagsgodt ja, det husker jeg også. Kunne hatt noe sånt til barna i dag og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kandis, sjokolade til 50 øre og bokser med 50-talls-design... visste ikke at dette var en oldies-klubb...

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Vi får se hva som skjer.

Vå får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiste lite godteri da jeg vokste opp, så jeg husker faktisk ikke så mange slag. Jeg kjøpte Dajm av og til, men den finnes jo i dag også. Da var den bare halvparten så stor som nå, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 øre dropsen... "2 av den, 3 av den, 5 av den, 2 av den", hvor mye er jeg oppi nå ?"  Dette var leeenge før kiwis 'fyll boksen med kina-godis for 50 spenn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
På 27.10.2014 den 0.09, adhemar skrev:

25 øre dropsen... "2 av den, 3 av den, 5 av den, 2 av den", hvor mye er jeg oppi nå ?"  Dette var leeenge før kiwis 'fyll boksen med kina-godis for 50 spenn"

Jeg ba bare om smågodt for 5 kr, men ikke noe lakris!

Anonymkode: b0430...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2014 den 20.13, tonie skrev:

Vi spiste lite godteri da jeg vokste opp, så jeg husker faktisk ikke så mange slag. Jeg kjøpte Dajm av og til, men den finnes jo i dag også. Da var den bare halvparten så stor som nå, tror jeg.

Jeg husker da den doble kom. O lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...