Gå til innhold

Er det andre som har det slik?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg orker det ikke lenger. Føler jeg blir gal.  Jeg er redd. Redd for hva jeg kan gjøre.  Det er så intens.  Så kan det slippe taket en stund og jeg er mer meg selv igjen. De følelsene som går mye igjen er angst, nedstemt, giret, destruktiv, irritabel, normal og mye mer. De kommer og går og kan være som en lapskaus. Jeg synker ned i et hull for så å fly i luften.  Så kommer tankene om det er medisinene som har ødelagt meg. 

 

Jeg burde vel ikke skrevet det her, men jeg klarer ikke å holde det inne.  Skulle hatt en søppelbøtte på dol slike ganger. 

 

Har tatt en imovane.  Så jeg håper på en rolig natt.  Kanskje jeg kan få en rolig dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg orker det ikke lenger. Føler jeg blir gal.  Jeg er redd. Redd for hva jeg kan gjøre.  Det er så intens.  Så kan det slippe taket en stund og jeg er mer meg selv igjen. De følelsene som går mye igjen er angst, nedstemt, giret, destruktiv, irritabel, normal og mye mer. De kommer og går og kan være som en lapskaus. Jeg synker ned i et hull for så å fly i luften.  Så kommer tankene om det er medisinene som har ødelagt meg. 

 

Jeg burde vel ikke skrevet det her, men jeg klarer ikke å holde det inne.  Skulle hatt en søppelbøtte på dol slike ganger. 

 

Har tatt en imovane.  Så jeg håper på en rolig natt.  Kanskje jeg kan få en rolig dag i morgen.

 

Har du EUPF?

Anonymous poster hash: 1add5...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg være helt fri det et halvt år. Det begynte nærmere i 40 årene. Jeg uttagerer ikke. Symtomene er inni meg. Mine nærmeste vet ingenting. Det de kan ha registrert er at jeg blir veldig fraværende.

Jeg har selv sett at mange av symtomene minner om eupf. Men periodevis som i tillegg startet sent i livet får jeg ikke til å stemme.

Jeg har bp og har ofte lurt på om den kan gi eupf lignende symtomer i perider. Det er mulig å ha begge deler, men på grunn av det første jeg skrev her, så tror jeg ikke det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker det ikke lenger. Føler jeg blir gal. Jeg er redd. Redd for hva jeg kan gjøre. Det er så intens. Så kan det slippe taket en stund og jeg er mer meg selv igjen. De følelsene som går mye igjen er angst, nedstemt, giret, destruktiv, irritabel, normal og mye mer. De kommer og går og kan være som en lapskaus. Jeg synker ned i et hull for så å fly i luften. Så kommer tankene om det er medisinene som har ødelagt meg.

Jeg burde vel ikke skrevet det her, men jeg klarer ikke å holde det inne. Skulle hatt en søppelbøtte på dol slike ganger.

Har tatt en imovane. Så jeg håper på en rolig natt. Kanskje jeg kan få en rolig dag i morgen.

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette da jeg sluttet på medisiner. Vet ikke om jeg husker feil, men hadde ikke du sluttet på noe?

Jeg vet ikke hva som er årsaken, men så sjeldent du går i behandling, synes jeg ikke er bra. Tror du trenger noen å prate med hyppig for tida. Kanskje du trenger å stille deg inn igjen på medisiner også?

Anonymous poster hash: dd69b...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beautiful_Creatures

Hmm, er det ikke også noe som heter BP Rapid cycling? Men det er kanskje ikke likelvel opp og ned i løpet av samme dag så vidt jeg vet.

 

Jeg tenker faktisk både fra egen erfaring og det lille jeg har lest av det du har skrevet i det siste at det høres veldig ut som sånn man kan bli når det har vært mye forandringer i medikamenter (noe lagt til, noe tatt bort), og man surrer litt slik fram og tilbake. Jeg tror det lett kan bli "ustabilt" i hjernen når medisiner som påvirker disse signalstoffene legges til og fjernes.

 

Og så blir man usikker på hva som er hva, og gjør kanskje enda en forandring i forsøk på å "rette opp" slik man føler seg, og så ender man opp med et kaos. Vet ikke om du kjenner deg igjen i dette, men det er ihvetfall det jeg tenker når jeg leser det du skriver. 

 

Håper du får det roligere snart. Det må være forferdelig å gå rundt og ha det slik. Lykke til fra meg :)

Endret av Beautiful_Creatures
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det ikke også noe som heter BP Rapid cycling? Men det er kanskje ikke likelvel opp og ned i løpet av samme dag så vidt jeg vet.

 

Jeg tenker faktisk både fra egen erfaring og det lille jeg har lest av det du har skrevet i det siste at det høres veldig ut som sånn man kan bli når det har vært mye forandringer i medikamenter (noe lagt til, noe tatt bort), og man surrer litt slik fram og tilbake. Jeg tror det lett kan bli "ustabilt" i hjernen når medisiner som påvirker disse signalstoffene legges til og fjernes.

 

Og så blir man usikker på hva som er hva, og gjør kanskje enda en forandring i forsøk på å "rette opp" slik man føler seg, og så ender man opp med et kaos. Vet ikke om du kjenner deg igjen i dette, men det er ihvetfall det jeg tenker når jeg leser det du skriver. 

 

Håper du får det roligere snart. Det må være forferdelig å gå rundt og ha det slik. Lykke til fra meg :)

Takk for det.  Det har roet seg litt nå når jeg startet med fluoksetin.  Det er nok noe i det du skriver om medisinene.  Jeg syns ikke det er så lett å vite hva som er best å gjøre.  Men jeg ser jo at jeg fikk en skikkelig forverring etter seponering av fluoksetin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette da jeg sluttet på medisiner. Vet ikke om jeg husker feil, men hadde ikke du sluttet på noe?

Jeg vet ikke hva som er årsaken, men så sjeldent du går i behandling, synes jeg ikke er bra. Tror du trenger noen å prate med hyppig for tida. Kanskje du trenger å stille deg inn igjen på medisiner også?

Anonymous poster hash: dd69b...940

Når du sluttet, måtte du begynne igjen eller ble det bedre etter en stund?

 

Jeg synes det går greit i gode perioder med sjeldnere behandlinger.  Men jeg hadde nok trengt mer når jeg blir ustabil.  Men det vet jeg jo ikke når vi avtaler neste time.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.  Det har roet seg litt nå når jeg startet med fluoksetin.  Det er nok noe i det du skriver om medisinene.  Jeg syns ikke det er så lett å vite hva som er best å gjøre.  Men jeg ser jo at jeg fikk en skikkelig forverring etter seponering av fluoksetin.

Jeg skrev feil her.  Jeg startet med fluanxol ikke fluoksetin.  De navnene har jeg alltid surret med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...