Gå til innhold

Kan man klippe gresset når det er vått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man klippe gresset (elektrisk gressklipper) når gresset er vått, eller er det vanskelig?



Anonymous poster hash: 9350c...79c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig, bladet glipper og gresset blir ikke skikkelig klippet. Jo eldre og mer slitt skjæreblad, jo dårligere klipp.

Når det er sagt har jeg flere ganger klippet fuktig gress, og en kan jo si at en dårlig plenklipp er bedre enn ingen plenklipp ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det har regnet i ukevis her vi bor, og plenen trenger sårt en klipp før vinteren. Har ikke vært klippet på et par måneder, fordi vi glemte det mens det var sol....



Anonymous poster hash: 9350c...79c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

 

Kan man klippe gresset (elektrisk gressklipper) når gresset er vått, eller er det vanskelig?

Anonymous poster hash: 9350c...79c

 

Det går greit, men det er et styr. Der jeg bor nytter det ikke alltid å vente til gresset er tørt. Da kan hele sommeren gå mens gresset gror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Nei det tror jeg går dårlig.

 

Men trøst deg med at litt lenger gress går fint, om vinteren, men min mann fant mange sider der det stod at høstraking var bare tull bedre la bladene ligge. (noe jeg tenkte, men jeg liker en raket hage)

 

De trenger ikke rakes, jeg liker rake dem. Også fant han at gresset ikke bør være for kort før vinteren, det er altså ulike oppfatninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...