Gjest amper Skrevet 17. desember 2001 Skrevet 17. desember 2001 Kan jeg bruke Zyrtek når jeg er gravid? Er i uke 9+2. 0 Siter
baktus Skrevet 17. desember 2001 Skrevet 17. desember 2001 Det er nok ikke anbefalt, nei! Man vet mer om eldre allergimedisin og hvordan det påvirker fosteret, sa legen min i høst. - men sjekk hva fagfolk ellers sier. Lykke til! 0 Siter
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 19. desember 2001 Skrevet 19. desember 2001 Kjære amper Det er en god regel å ikke bruke medisiner som ikke er strengt nødvendige de første 3 månedene av svangerskapet. Det er aldri påvist fosterskader ved bruk av allergimedisiner som Zyrtec, men kan du unngå å ta dem til du er kommet over de første 12-14 ukene er det det beste. Det er riktig som baktus sier at de "gamle" allergimedisinene er bedre kjent med tanke på bivirkningsprofiler etc. Lykke til med svangerskapet videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.