Gå til innhold

pyton terapitime idag-hva skjer nå?

villakulla

Anbefalte innlegg

kommer fra terpitimen min nå, klarte ikke å si noenting. har det rett og slett ikke godt nå,og er livredd for å bli lagt inn på psyk igjen. hun ville ringe til dem sa hun,jeg sa nei. spurte om jeg kunne få gå etter 30 min. hun vil jeg skal skrive om hvordan jeg har det og komme tilbake imorgen tidlig. sitter helt tom her og klarer ikke å skrive heller. har bare vonde tanker,orker ikke noe og er rett og slett lei av alt. men vet at ett opphold på psyk ikke er det rette,orker ikke det. mitt spørsmål er: kan psykologen få meg tvangsinnlagt mot min vilje? jeg ønsker virkelig ikke å bli lagt inn,og håper at jeg skal komme på bedre tanker,må bare ta meg litt sammen i tankegangen akkurat nå. jeg klarer å gå på jobb,men har to dager fri nå og da blir det verre.vet ikke om jeg klarer å gå til psykologen imorgen,blir så fortvilt når jeg ikke klarer å få ut ett eneste ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykologer kan ikke tvangsinnlegge noen. Kun frivillig innleggelse.

Hvis du føler at du profiterer på å dra på jobb og få tankene over på noe annet, så er kanskje ikke innleggelse det beste alternativet? Men hvis det blir foreslått av en fagperson bør du nok i alle fall vurdere det.

For øvrig er tvangsinnleggelse ganske sjeldent. Da skal det være virkelig alvorlig.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,det var godt å høre at hun ikke kan tvangsinnlegge meg. har sendt melding til henne at jeg ikke orker å komme imorgen. vet jeg ikke klarer å si noe da heller. fått ny time neste uke.

og jeg syns det er godt å gå på jobb så jeg får tankene over på andre ting,og skal ta meg sammen til neste uke :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolologer kan tvangsinnlegge.Men pasienten må også undersøkes av lege.

Anonymous poster hash: 3ebd5...e75

men hva vil det si i praksis da? kan min psykolog ringe legen min og få meg tvangsinnlagt hvis jeg nekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolologer kan tvangsinnlegge.Men pasienten må også undersøkes av lege.

Anonymous poster hash: 3ebd5...e75

Dette er feil.

Kun leger med autorisasjon (f.eks allmennleger og psykiatere) kan tvangsinnlegge. Psykologer og turnusleger kan bare legge inn frivillig.

I teorien kan en psykolog selvfølgelig be en lege om å tvangsinnlegge, men beslutningen ligger hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du blir ikke tvangsinnlagt, og føler du det er bedre å gå på jobb så gjør du det. Ikke alltid en vil bli innlagt, det bestemmer du helt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar,og slår meg til ro med at psykologen ikke vil gjøre dette mot min vilje. blir bare stresset over at hun sier det og jeg ikke klarer å få ut ett ord. av og til stopper det bare helt opp og jeg føler jeg ikke får puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

nå er det slik at jeg har ny time imorgen,men nå sitter jeg og skal prøve og skrive ned hva som skjedde sist time når jeg ikke klarte å si noe. får ikke ett ord ned for jeg er så redd hun skal bruke det mot meg og ringe legen min. er bare redd for at de vil legge meg inn hvis jeg sier hvordan jeg sliter akkurat nå. ønsker virkelig ikke å være innestengt igjen og tror ikke det er det rette for meg. skal prøve å ta meg sammen og tenke positivt. har mest lyst å bare avlyse timen imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

nå er det slik at jeg har ny time imorgen,men nå sitter jeg og skal prøve og skrive ned hva som skjedde sist time når jeg ikke klarte å si noe. får ikke ett ord ned for jeg er så redd hun skal bruke det mot meg og ringe legen min. er bare redd for at de vil legge meg inn hvis jeg sier hvordan jeg sliter akkurat nå. ønsker virkelig ikke å være innestengt igjen og tror ikke det er det rette for meg. skal prøve å ta meg sammen og tenke positivt. har mest lyst å bare avlyse timen imorgen!

Jeg synes ikke du skal avlyse time. Kan du ikke skrive blant annet det du har skrevet i denne tråden?

Jeg tror ingen vil legge deg inn så lenge du selv har størst tro på å ikke være innlagt, særlig ikke dersom du inngår en avtale om at du skal si fra hvis du blir alvorlig redd for deg selv. Hvis du derimot begynner å ikke møte opp til timer, så vil de fort tolke det som et signal på at du trenger at de tar over kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da gikk jeg til timen idag,er glad for det. hun sa selv at hun ikke hadde gjort en god jobb i forrige time. med å snakke om innleggelse osv. fikk snakket litt om hvorfor jeg ikke klarer å snakke til tider. at det kanskje ligger i det at han tok kvelertak på meg når jeg var barn og nektet meg og snakke. og at jeg hadde en mor som tvang meg til å spise når jeg ikke ville. så dette er noe vi skal jobbe litt med fremover. hadde stor nytte i timen idag,øvde på pusteøvelser og. nå er jeg bare ganske tom og har null energi,skal på nattevakt idag så nå er det senga på meg :) takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...