Gå til innhold

Anbefaling av fastlege i Oslo/Akershus

Anbefalte innlegg

Beautiful_Creatures
Skrevet (endret)

Er det noen der ute som kan anbefale en dyktig fastlege i Oslo-området (trenger ikke være direkte Oslo, da jeg er villig til å reise litt utenfor også).

Jeg er ganske fortvilet mht til fastlegen min, og har egentlig tenkt lenge på å bytte, men det er ikke så lett når man har mye "baggasje" og føler man må åpne sjela si for en ny en uten å vite helt hvordan man blir mottatt.

Jeg leter etter en lege som det virkelig går an å snakke med, som er litt "varm" og gjerne med litt humor innimellom. Jeg trenger en lege som virkelig lytter til pasienten, og som man føler man kan åpne seg litt for uten å møte en type "ovenfra og ned" holdning hvis dere skjønner hva jeg mener:-)

Jeg håper på å finne en lege som er villig til å lytte til mine tanker og diskutere MED meg, og som er så trygg på sin faglige dyktighet at h*n er villig til å tenke litt "utenfor boksen" noen ganger for å finne en god løsning for pasienten.

Er det noen der ute som har noen å anbefale, så skriv gjerne til meg her, eller send en PM hvis du synes det blir et for sensitivt tema:-) Setter stor pris på noen ord om hvorfor du anbefaler akkurat denne legen, og hva du opplever som positivt og negativt med denne. 

Selvsagt har dette også med kjemi og gjøre, og kanskje ikke lett å anbefale for andre, men det er lettere om man ihvertfall har noen alternativer å velge mellom av alle fastlegene der ute. Den "perfekte legen" finnes kanskje ikke, men kanskje det likevel er noen som har noen å anbefale der ute.

Jeg er villig til å vente til noen får ledig kapasitet. Det viktigste nå er at jeg kommer til en dyktig person som jeg føler tar pasienten skikkelig på alvor, så får jeg heller vente litt for å komme til rett person:-)

På forhånd, tusen takk for svar:-) 

Endret av Beautiful_Creatures
YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Det er ikke nødvendigvis slik at de fulle fastlegene er de beste.

Jeg byttet med stor suksess fra sliten lege med full liste, til ung lege med mange ledige plasser, og er mye mer fornøyd med hvordan den nye legen lytter og tar ansvar for å hjelpe meg. Her får jeg de henvisninger jeg ønsker og de resepter jeg ber om, i motsetning til den forrige som bare lot meg stå på lave doser av alt - selv om han hadde langt mer fartstid.

Send meg PM om du ønsker anbefaling.

Endret av YoplaitDouble
Beautiful_Creatures
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at de fulle fastlegene er de beste.

Jeg byttet med stor suksess fra sliten lege med full liste, til ung lege med mange ledige plasser, og er mye mer fornøyd med hvordan den nye legen lytter og tar ansvar for å hjelpe meg. Her får jeg de henvisninger jeg ønsker og de resepter jeg ber om, i motsetning til den forrige som bare lot meg stå på lave doser av alt - selv om han hadde langt mer fartstid.

Send meg PM om du ønsker anbefaling.

Hei, og tusen takk for svar:-) Ja, setter veldig stor pris på anbefaling. Førsøkte å sende deg en PM nå, men har ikke gjort dette før så vet fakstisk ikke om jeg fikk det til;-)

Beautiful_Creatures
Skrevet

Du kan sjekke på http://www.legelisten.no

Dessverre er det sjelden ledige plasser hos de flinke og populære fastlegene.

Tusen takk for svar:-) Har sett litt på den siden du linker til tidligere også, men synes likevel det er litt vanskelig å vite hvem man skal velge. Kanskje særlig når man har en lengre psykiatrisk historie fra før, da jeg tenker mange som skriver anbefalinger her kanskje gå ti llegen en gang i året for forskjølelse og slike ting.

Tenker det er greit med konkrete navn og tips fra andre som har slitt psykisk:-)

Beautiful_Creatures
Skrevet

Hvordan sender man PM? 

Huff, jeg har helller ikke sendt PM til noen før. :huh: Forsøkte i sted men vet ikke helt om jeg fikk det til for den ble ikke liggende i noen mappe etterpå. Jeg tror du går på nicket ditt når du er innlogget, da ser du alternativet "personlig meldinger" nederst til høyre. Hvis du går dit og trykker på "ny meldig" og kopierer inn nicket til den du skal skrive til tror jeg du får sendt. Sånn gjorde jeg det ihvertfall men har ikke fått svar enda, så vet ikke om den faktisk kom fram.

Men skjønner ikke engang hvordan man ser profilen til andre, for vanligvis kan man jo trykke på nicket til folk på andre forum ihvertfall, og da kan man sende pm. Ser ikke hvordan man gjør det her..

Hjelp, noen andre her som kan forklare for oss??

Skrevet (endret)

Helt oppi høyre hjørne (samme sted som dere må trykke for å logge inn) har dere 4 symboler:

1.en konvolutt

2.varslinger

3.nicket ditt

4.logg ut.

For å sende pm: Gå inn på konvolutten. Trykk på "ny melding". Skriv mottakers nick (eks elis31) i "mottakers navn", og da kommer hennes nick og avatar opp som dere da trykker på.

Skriv så meldingen og trykk "send melding" - akkurat slik dere starter en tråd i forumet

Ps. Har sendt dere begge pm som test :)

Endret av hww
Beautiful_Creatures
Skrevet

Helt oppi høyre hjørne (samme sted som dere må trykke for å logge inn) har dere 4 symboler:

1.en konvolutt

2.varslinger

3.nicket ditt

4.logg ut.

For å sende pm: Gå inn på konvolutten. Trykk på "ny melding". Skriv mottakers nick (eks elis31) i "mottakers navn", og da kommer hennes nick og avatar opp som dere da trykker på.

Skriv så meldingen og trykk "send melding" - akkurat slik dere starter en tråd i forumet

Ps. Har sendt dere begge pm som test :)

Tusen takk:-) Har motatt mld før, men visste bare ikke hvordan jeg sendte siden den sendte mld ikke ble liggende noe sted etterpå, så trodde kanskje den kom feil. Fikk testen din;-)

Skrevet (endret)

Tusen takk:-) Har motatt mld før, men visste bare ikke hvordan jeg sendte siden den sendte mld ikke ble liggende noe sted etterpå, så trodde kanskje den kom feil. Fikk testen din;-)

Til venstre i innboksen din står det "mapper", og under der igjen står det:

Ny

Mine samtaler

Kladd

Sendte (og mottatte) meldinger ligger i "mine samtaler"

:)

Endret av hww
Skrevet

Hvis ikke Øvre Romerike er for langt unna (Kløfta, Eidsvoll, Jessheim), så kan du sende meg en pm, så har jeg et konkret forslag :-)

Beautiful_Creatures
Skrevet

Til venstre i innboksen din står det "mapper", og under der igjen står det:

Ny

Mine samtaler

Kladd

Sendte (og mottatte) meldinger ligger i "mine samtaler"

:)

Tusen takk:-)

Skrevet

Jeg tror det er viktig at du ikke ser på fastlegen som en terapeut. Legene har 30 min til rådighet for hver pasient og ofte har ønsker de å avslutte før for å ta imot neste. Likevel skal man kunne finne ro og føle seg hørt og forstått av legen sin. Min lege er fantastisk i så måte og han er veldig empatisk og forståelsesfull og jeg føler meg respektert hos han. Han er ikke dømmende ovenfor meg uansett hva jeg forteller han. Han holder til på Storo klinikken og heter Øyvind Aa. Jeg kan anbefale han for deg. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med han :)

Anonymous poster hash: 33168...881
Beautiful_Creatures
Skrevet

Jeg tror det er viktig at du ikke ser på fastlegen som en terapeut. Legene har 30 min til rådighet for hver pasient og ofte har ønsker de å avslutte før for å ta imot neste. Likevel skal man kunne finne ro og føle seg hørt og forstått av legen sin. Min lege er fantastisk i så måte og han er veldig empatisk og forståelsesfull og jeg føler meg respektert hos han. Han er ikke dømmende ovenfor meg uansett hva jeg forteller han. Han holder til på Storo klinikken og heter Øyvind Aa. Jeg kan anbefale han for deg. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med han :)

Tusen takk for svar og råd:-) Jo, du har rett i det. Jeg tenker ikke direkte på fastlegen som en terapeut heller, men legen jeg har nå er ekstremt vanskelig å kommunisere med, så jeg håper veldig på en som er mer forståelsesfull og lyttende. Og som kanskje kan hjelpe meg litt videre i systemet, nå som jeg endelig har innsett at jeg fortsatt har ting jeg sliter med.

Tusen takk for konkret råd. Setter veldig stor pris på det. Følger med på legene på de tipsene jeg har fått hittil. :)

Skrevet

Min fastlege setter opp 4 pasienter i timen, så han bruker maks 15 minutter på hver.

Skrevet

Min fastlege setter opp 4 pasienter i timen, så han bruker maks 15 minutter på hver.

Det er det vanlige.

Skrevet

Det kan godt hende. Jeg trodde det var 30 min. Men uansett kan man be om en dobbel time om man har mye å ta opp. 

Skrevet

Tusen takk for svar og råd:-) Jo, du har rett i det. Jeg tenker ikke direkte på fastlegen som en terapeut heller, men legen jeg har nå er ekstremt vanskelig å kommunisere med, så jeg håper veldig på en som er mer forståelsesfull og lyttende. Og som kanskje kan hjelpe meg litt videre i systemet, nå som jeg endelig har innsett at jeg fortsatt har ting jeg sliter med.

Tusen takk for konkret råd. Setter veldig stor pris på det. Følger med på legene på de tipsene jeg har fått hittil. :)

Å finne en lege man er fornøyd med er ikke alltid så lett. Jeg er jente og har alltid følt at mannlige leger behandler meg bedre. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med Øyvind Aa og kan virkelig anbefale han. 

Beautiful_Creatures
Skrevet

Tusen takk for alle svar og konkrete tips jeg har fått:-) Jeg sjekker litt rundt på de legene som er nevnt og har satt meg på venteliste hos flere. 

Tar likevel gjerne i mot flere tips altså, da det er greit å ha noen å velge mellom også siden endel har fulle lister:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...