Heffalomp Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Sønnen vår på 2 mnd har siden han var ca 3 uker gammel hatt masse prikker i ansiktet. Det startet i det små, men etter hvert var hele ansiktet og hodet dekket.De fleste trodde det var hormonutslett, men siden dette utslettet kommer og går, så er det vel neppe det. Det kan virke som om utslettet klør. Han har også litt nedover brystet og magen, samt litt nedover armene. Etter at jeg sluttet å spise melkeprodukter, ble han mye finere i huden, men enda kommer det litt utslett iblant (i panna har han alltid antydning til dette utslettet, tørr og ru hud). Synes jeg møter lite forståelse hos leger og på helsestasjonen. Har du noen råd for hva jeg kan gjøre for å finne ut hva han er allergisk mot? Hvis det ikke er melk, tror jeg det kan være tomatsaus, krydder eller egg. Både jeg og pappaen er allergiske. Dessuten lurer jeg på hva slags melk jeg kan bruke til baking eller til sauser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40208-gutt-2-mnd-melkeallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Kjære Heffalomp Atopisk eksem starter oftest først i 3 måneders alder, men kan nok også komme tidligere. Kumelkallergi kan slå ut hos barn som fullammes ved at mor drikker melk/bruker melkeprodukter. Mødre som ammer bør først kutte ut alle melkeprodukter i kosten sin når det er påvist en kumelkallergi hos barnet, så det er viktig ved mistanke å oppsøke lege for vurdering. Utslett er svært vanlig hos spedbarn og kan ha mange andre årsaker enn allergi. Derfror er det viktig å ikke begynne å eksperimentere med dietter på egen hånd. Hvis det er behov for et erstatningsprodukt for melk til sauser etc egner rismelk seg ypperlig. Rismelk er uten videre ernæringsmessig betydning så det bør ikke brukes som eneste melkeerstatningsprodukt til små barn som ikke tåler kumelk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40208-gutt-2-mnd-melkeallergi/#findComment-151697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.