Gå til innhold

Bør jeg foreta meg noe? Kanskje brukket tå..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sparket borti noe hardt i dag. Fikk veldig vondt i tåa ved siden av lilletåa. Den ble etterhvert blå. (Men ikke på tuppen,ytterste ledd.)

 

Gjør vondt når jeg går og ved berøring.

 

Bør jeg foreta meg noe, tur til legen. (Vil helst ikke..) Eller er det ikke noe som kan gjøres selv om den kanskje er brukket..?

 

Takknemlig for svar!



Anonymous poster hash: 08b8d...f14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Sparket borti noe hardt i dag. Fikk veldig vondt i tåa ved siden av lilletåa. Den ble etterhvert blå. (Men ikke på tuppen,ytterste ledd.)

 

Gjør vondt når jeg går og ved berøring.

 

Bør jeg foreta meg noe, tur til legen. (Vil helst ikke..) Eller er det ikke noe som kan gjøres selv om den kanskje er brukket..?

 

Takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: 08b8d...f14

 

 

Enten kan du la være å gjøre noe og det går over av seg selv, eller du kan gå til legen. Tror neppe den er brukket.

Anonymous poster hash: cd6c8...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

De gjør vel ikke så mye med tær hos legen heller, sannsynligvis er det nok å teipe den til nabotåa for støtte om ikke det gir økte smerter. Gjorde akkurat det samme for ca ei uke siden, det blir bedre. Første dagene var det vondt som fy å gå eller springe, nå er det bare vondt ved berøring midt på der det ennå er litt hovent. Gi det noen dager, blir det ikke bedre kan du gå til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slo tåa ved siden av stortåa. Den ble blå og var skikkelig vond. Jeg unngikk belaste den samt utføre aktiviteter som medførte smerte. 

 

Det gikk over av seg selv etter en måned eller tre. Om det var brukket eller ikke, vet jeg ikke den dag i dag, ettersom jeg aldri oppsøkte lege.

 

Hva du bør gjøre? Ærlig talt, så er det nok best å oppsøke lege om et par dager- om du ikke er bedre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sparket borti noe hardt i dag. Fikk veldig vondt i tåa ved siden av lilletåa. Den ble etterhvert blå. (Men ikke på tuppen,ytterste ledd.)

 

Gjør vondt når jeg går og ved berøring.

 

Bør jeg foreta meg noe, tur til legen. (Vil helst ikke..) Eller er det ikke noe som kan gjøres selv om den kanskje er brukket..?

 

Takknemlig for svar!

Anonymous poster hash: 08b8d...f14

 

 

Det er ingen grunn til å oppsøke lege for en brukket tå, det er sjeldent man gjør noe som helst med det. Brakk en tå da jeg ble truffet av en bil for tre-fire år siden. Det var vondt (stakk når jeg gikk, som en kniv, og verket resten av tiden) i over seks uker. Det tok nesten 1,5 år før jeg helt sluttet å kjenne smerten i tåen. Den er fremdeles litt skjev i forhold til de andre, men fungerer til det den skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å oppsøke lege for en brukket tå, det er sjeldent man gjør noe som helst med det. Brakk en tå da jeg ble truffet av en bil for tre-fire år siden. Det var vondt (stakk når jeg gikk, som en kniv, og verket resten av tiden) i over seks uker. Det tok nesten 1,5 år før jeg helt sluttet å kjenne smerten i tåen. Den er fremdeles litt skjev i forhold til de andre, men fungerer til det den skal ;)

Det er ikke det svaret legen (psykiateren) her inne gav. Han sa at man burde se det an et par dager deretter gå til lege og evt få henvisning til røntgen. 

 

Anonymous poster hash: c86c0...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine barn brakk tåa. Begge ganger sa legene på sykehuset at man ikke gjør noe med det hos voksne (hos barn gipset man) - man kan evt tape tåa til nabotåa, og man kan også bruke en stiv/stabiliserende sko. Ellers var det intet å gjøre. Det var det de sa til oss iallefall.

God bedring, dra til legen hvis du er usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine barn brakk tåa. Begge ganger sa legene på sykehuset at man ikke gjør noe med det hos voksne (hos barn gipset man) - man kan evt tape tåa til nabotåa, og man kan også bruke en stiv/stabiliserende sko. Ellers var det intet å gjøre. Det var det de sa til oss iallefall.

God bedring, dra til legen hvis du er usikker :)

Det kommer helt an på hvordan bruddet er om det gjøres noe eller ikke. Er det ute av stilling må det settes på plass. Jeg brakk fingeren i fjor. Fikk også høre at det ikke var noe som kunne gjøres med bruddet uten å tape. Det hele endte med sykehusinnleggelse og operasjon. Så det er absolutt lurt å ta tur til legen for vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...