Gå til innhold

Hvor lenge bør eller kan man være i en jobb bare for pengene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter en ny ansatt begynte i bedriften på min avdeling for ikke så lenge siden, så har jeg kommet veldig i bakgrunnen synes jeg.

 

Den nye ansatte som har begynt har veldig relevant utdanning for sin jobb.Jeg søkte også på hans jobb, men fikk den ikke, min utdanning var ikke så relevant for denne stillingen.

 

Nå har jeg svært lite kontakt med de som var kollegene mine før, og jeg har heller ingen andre å være sosial med i særlig grad.

 

Jeg kan jo fortsette i jobben og så bare sørge for å ha nok sosiale relasjoner utenfor jobben tenker jeg.

 

Men er det egentlig mulig?Jeg er jo ganske sosial av meg også.Går det an å være i en jobb og så og si ikke ha noen kolleger?



Anonymous poster hash: 2313c...912
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Du burde se etter en annen jobb hvis du ikke trives.

 

I mellomtiden går det absolutt an å være i en jobb hvor man ikke har mye sosiale relasjoner. Vitsen med en jobb er tross alt at arbeidsgiveren får jobben gjort og at du tjener penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter en ny ansatt begynte i bedriften på min avdeling for ikke så lenge siden, så har jeg kommet veldig i bakgrunnen synes jeg.

 

Den nye ansatte som har begynt har veldig relevant utdanning for sin jobb.Jeg søkte også på hans jobb, men fikk den ikke, min utdanning var ikke så relevant for denne stillingen.

 

Nå har jeg svært lite kontakt med de som var kollegene mine før, og jeg har heller ingen andre å være sosial med i særlig grad.

 

Jeg kan jo fortsette i jobben og så bare sørge for å ha nok sosiale relasjoner utenfor jobben tenker jeg.

 

Men er det egentlig mulig?Jeg er jo ganske sosial av meg også.Går det an å være i en jobb og så og si ikke ha noen kolleger?

Anonymous poster hash: 2313c...912

 

 

Kan du diskutere situasjonen med nærmeste leder? Ser du for deg at noe kan gjøres på arbeidsplassen så du føler deg mindre utenfor?

 

Det er jo fullt mulig å være i en jobb hvor man har liten kontakt med kolleger, men jeg liker å kunne prate litt med noen i løpet av dagen, f.eks. i lunsjen eller foran vannkokeren av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du diskutere situasjonen med nærmeste leder? Ser du for deg at noe kan gjøres på arbeidsplassen så du føler deg mindre utenfor?

 

Det er jo fullt mulig å være i en jobb hvor man har liten kontakt med kolleger, men jeg liker å kunne prate litt med noen i løpet av dagen, f.eks. i lunsjen eller foran vannkokeren av og til.

Det er jo to damer som jobber i resepsjonen. De kan jeg ha litt kontakt med. Jeg vet ikke hva leder kan gjøre med dette. Det handler jo om at den nye ansattes kompetanse er såpass interessant for mine tidligere kolleger at de ikke bryr seg særlig om å ha kontakt med meg.

Anonymous poster hash: 2313c...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du diskutere situasjonen med nærmeste leder? Ser du for deg at noe kan gjøres på arbeidsplassen så du føler deg mindre utenfor?

 

Det er jo fullt mulig å være i en jobb hvor man har liten kontakt med kolleger, men jeg liker å kunne prate litt med noen i løpet av dagen, f.eks. i lunsjen eller foran vannkokeren av og til.

Jeg har litt kontakt med andre på avdelingen i lunchen da, da spiller vi kort.

Anonymous poster hash: 2313c...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo to damer som jobber i resepsjonen. De kan jeg ha litt kontakt med. Jeg vet ikke hva leder kan gjøre med dette. Det handler jo om at den nye ansattes kompetanse er såpass interessant for mine tidligere kolleger at de ikke bryr seg særlig om å ha kontakt med meg.

Anonymous poster hash: 2313c...912

 

 

Jeg tenker at det er en fordel om alle arbeidstakere trives rimelig  bra på jobb, og kanskje leder kan organisere arbeidet på en litt annerledes måte slik at du også samarbeider med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. En kan være i jobben til en når pensjonsalderen.

eller

2. En kan være i jobben til en har fått en jobb en liker bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. En kan være i jobben til en når pensjonsalderen.

eller

2. En kan være i jobben til en har fått en jobb en liker bedre.

Ok:) Da har jeg fått svar på det jeg lurte på, Takk!

Anonymous poster hash: 2313c...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...