Gå til innhold

Gruer meg til etter jul, spesielt 1 januar


Caylee

Anbefalte innlegg

Tusen takk :-)

 

Hørtes fint ut det i går. Nei, jeg er generelt urolig, vanskelig å få julestemning da.

Det skjønner jeg :/

Håper situasjonen blir bedre for deg snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Caylee

    17

  • Trine

    9

  • frosken

    4

  • stjernestøv

    3

Mest aktive i denne tråden

Det er vel ingen tvil om at du er overfølsom. Jeg kjenner altfor godt igjen tankene dine. Forskjellen er vel at jeg holder de inne for meg selv, mens du har et behov for å få de ut. Når du blir redd og bekymret for om noen er sure så er det lurt å la det ligge litt, gi folk en sjanse til å svare. Prøve å tenke at de enten ikke vet hva de skal svare, eller ikke har tid akkurat da. Så kan du tenke at det ikke spiller noen rolle, du trenger ikke mennesker som ikke gidder svare på spørsmålene dine. Men gi dem tid, for det er noen som ønsker å svare, men som ikke får gjort det med engang eller trenger å tenke over hva de skal svare og de blir kanskje lei seg av at du sier at ingen bryr seg. Igjen kan jeg bare snakke for meg selv. Jeg var borte fra lørdagmorgen til søndagkveld og tenkte flere ganger at jeg håpet du ikke fikk urasjonelle tanker for at jeg ikke svarte noen av innleggene dine. Det var en litt stressende tanke, men jeg klarte å overbevise meg selv om at du ville forstå når jeg endelig fikk svart. Men innen den tid ville du kanskje "grave" deg langt ned og det ville vært min skyld. Jada, vet det er feil, men jeg har en evne til å ta på meg skylden for altfor mye ;)

Trist å høre du også sliter med dette. Det høres verre ut for deg når du ikke klarer si det til noen. Det høres veldig vanskelig ut. Ja, det er sant. Jeg burde prøve tenke anternativt.

Nå får jeg dårlig samvittighet. Unnskyld for at jeg har bekymret deg. Vil du skal vite at når en person en gang har bekreftet at de forsatt liker meg, så skal det mye til for å ødelegge det. For hvis jeg da lurer så tenker jeg oftere det beste.

Ikke tenk formye på meg. Jeg klarer meg :)

Jeg vil ikke stresse deg. Jeg vil du skal slappe av i julen og ha en fin tid med de rundt deg! Ikke stress med å svare eller komme på dol. Jeg vet det har en logisk forklaring ;)

 

Nei, nei! At jeg er redd er ingens skyld. Det er bare min. Det er jeg som er problemet, jeg er for følsom. Uansett hva som skjer aldri legg skyld på deg selv. Skjønner.

Men vil du skal vite at selvom du tenker det er din feil mye så er det ikke det! Hvorfor skulle ting være mer din feil enn andres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke overtolke at folk ikke svarer - om dagen har veldig mange veldig travelt :)

Jeg har ikke kikket innom før nå i dag f eks.

Tror ikke folk er sure på deg. :)

Januar - enig i at det er noe dritt - men, den 5 januar kan du si at vi er ferdig med den mørkeste måneden i året. Den 21 januar er vi ferdige med de to mørkeste månedene... Det går framover! :)

Håper du får en god jul - og det er godt å høre at du gleder deg til familiesammenkomster :)

Takk for svar ^^

Det er sant. Det går fort fremover når januar er over iallfall.

Tusen takk. I lige måde!

Hehe, syns det også er bra selv jeg gleder meg til slikt. Det lyser opp livet litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede nå kan du tenke at du er ferdig med årets mørkeste dag, sola har snudd. Men det beste er vel å finne noe positivt i alle årstidene.

Smart ;)

 

Jeg burde tenke mer slikt. Er jo som du sier positivt i alle årstider bare man ser etter dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at det har noe som helst med deg å gjøre at folk ikke svarer? Nå høres jeg kanskje frekk ut, men verden dreier seg ikke om deg. Dette sier jeg ikke for å være slem, men for å kanskje få deg til å se ting fra en annen side. De fleste har mer enn nok med seg selv, og det finnes mange grunner for at folk ikke har svart. Hvofor går du rett til konklusjonen at det er pga deg? Vi mennesker er nok skapt til å være litt selvopptatt, men i mange tilfeller er det nok forklaringer som ikke har noe som helst med oss selv å gjøre.

 

Ellers håper jeg du får det bedre etter jul enn du hadde forventet.



Anonymous poster hash: 91762...74a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor tror du at det har noe som helst med deg å gjøre at folk ikke svarer? Nå høres jeg kanskje frekk ut, men verden dreier seg ikke om deg. Dette sier jeg ikke for å være slem, men for å kanskje få deg til å se ting fra en annen side. De fleste har mer enn nok med seg selv, og det finnes mange grunner for at folk ikke har svart. Hvofor går du rett til konklusjonen at det er pga deg? Vi mennesker er nok skapt til å være litt selvopptatt, men i mange tilfeller er det nok forklaringer som ikke har noe som helst med oss selv å gjøre.

 

Ellers håper jeg du får det bedre etter jul enn du hadde forventet.

Anonymous poster hash: 91762...74a

 

Hvorfor tør ikke vise nick når du sier sånn mot meg? Hadde vært mye bedre for meg å se nicket for da vet jeg hvem som mener jeg er slik. Og ja du var frekk. Så siden du vet du var frekk, hvorfor sa du det da?

 

Jeg vet veldig godt at verden ikke handler om meg. Men er det ikke lov ha følelser i denne verden? Jeg er redd for å bli forlatt. Den eneste grunnen til at jeg nevnte dette var fordi jeg var veldig urolig, skalv og hadde angst pågrunnav følelsene . Den eneste måten å få det bort på er å få bekreftelse på at jeg tok feil. Derfor måtte jeg skrive her. Dette har ingenting med meg å gjøre, men at jeg sliter å takle mine følelser. Hadde jeg ikke følt det slik hadde jeg ikke spurt heller. Jeg hater det. Jeg liker ikke føle det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bekymret og redd for at flere på forumet er sur på meg. Og bare syns jeg bare er iveien. Mest pågrunnav tråden der foreldrene mine er nevnt. Etter at jeg svarte dem tilbake fordi de mente jeg bare måtte tåle det og var barnslig, så har de ikke svart meg senere på noe som helst. Jeg syns det er ubehagelig å tenke på at de kanskje unngår trådene med meg med vilje. Jeg håper virkelig ikke jeg svarte frekt. Jeg mente ikke det mot dem. Jeg bare måtte forklare hvordan det var.

Hehe, høres ut som en god ide hvis det skjer neste gang angående mine foreldre.

Takk for at du svarer meg så mye, betyr mye.

Hei!

For min del er det kun at jeg er travel, når jeg ser andre svarer deg blir jeg glad:-)

Tenker da er du også fornøyd:-)

Du er ærlig som skriver at det sårer deg... Tror mange kan kjenne på det når de spesielt er lei seg og sårbare.

Prøv bare å huske at man ofte er travel, og det er i vertfall min grunn om jeg ikke svarer, særlig når jeg ser mange andre svarer deg:-)

Eller man rett og slett ikke vet hva svare, sånn kan det også være:-)

Og du kan bli litt fort for fortvilt, de fleste er innom dol, men sitter ikke foran pc så mye, da tar det naturligvis tid å svare deg:-)

Klem:-)

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tør ikke vise nick når du sier sånn mot meg? Hadde vært mye bedre for meg å se nicket for da vet jeg hvem som mener jeg er slik. Og ja du var frekk. Så siden du vet du var frekk, hvorfor sa du det da?

 

Jeg vet veldig godt at verden ikke handler om meg. Men er det ikke lov ha følelser i denne verden? Jeg er redd for å bli forlatt. Den eneste grunnen til at jeg nevnte dette var fordi jeg var veldig urolig, skalv og hadde angst pågrunnav følelsene . Den eneste måten å få det bort på er å få bekreftelse på at jeg tok feil. Derfor måtte jeg skrive her. Dette har ingenting med meg å gjøre, men at jeg sliter å takle mine følelser. Hadde jeg ikke følt det slik hadde jeg ikke spurt heller. Jeg hater det. Jeg liker ikke føle det slik.

Jeg er uenig med deg i at vedkommende svarte deg frekt. Tvert om så mener jeg det var et vennlig svar du fikk.

 

Selv om du ønsker deg bekreftelser og føler at du trenger det, så er det ikke gitt at det er til det beste for deg at vi gir deg det. Jeg tror at du må lære det å roe deg selv når følelsene dine lager kaos, og at for mye støtte på internett kan virke mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi andre kan bygge opp selvtillitten til Caylee. I utgangspunktet var kanskje ikke svaret til AnonymBruker veldig frekt, men i dette tilfellet syns jeg det var utrolig lite gjennomtenkt. Caylee får ikke opp troen på hverken seg selv eller menneskeheten av slike svar. Svaret til Madelenemie derimot, var veldig bra. Hun tar seg tid til å forklare hvorfor hun ikke alltid svarer. Jeg mener at "angrep" på Caylee sin måte å reagere på heller gjør vondt værre, hun trenger å lære hvorfor folk ikke alltid er tilgjengelige, men at det ikke betyr at man ikke bryr seg. Caylee er overfølsom, ca 20% av befolkningen er det. Når så mange er det så er det også kanskje på tide å akseptere det som normalt og begynne å ta hensyn til disse menneskene også. Jeg er litt slik som Caylee, men jeg lar ikke folk få vite det. Det blir et komplett kaos i hodet fordi jeg ikke tør spørre spørsmålene som Caylee spør når folk ikke svarer. Er det virkelig bedre at følelsene blir holdt inne? De blir nemlig ikke borte, selv om resten av verden ikke kan se dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart ;)

 

Jeg burde tenke mer slikt. Er jo som du sier positivt i alle årstider bare man ser etter dem :-)

 

Regntunge høstdager skal jeg innrømme jeg har litt problemer med når det blir for mange av dem ;) Men på sommeren gleder jeg meg over fjellturer og at man kan sove ute uten at vannet i flaska fryser til is. Men i utgangspunktet ser jeg mer negativt med sommeren enn positivt. Jeg hater innsekter, mygg og fluer er irriterende, flått har jeg angst for, snegler er ekle, padder hopper rundt og er feite og ekle. Men man kan bade om sommeren og det er jo litt deilig. På høsten har myggen forlatt fjellet ihvertfall og det er fine farger ute. Lufta blir friskere og jeg dør ikke av varme lenger :P Vinteren er nydelig syns jeg, både på fjellet og i lavlandet. Jeg elsker når det er slikt vær at jeg ikke trenger jakke, men en tykk og god ullgenser. Ikke spør hvorfor, jeg har noen rare ideer oppi hodet mitt, men er jo glad for at jeg også kan glede meg over så lite som en ullgenser. Ikke finnes det innsekter, selv om jeg så en stakkars edderkopp på døra ute i går. Det er fint når trærne er hvite og som Anne Grete Preus synger "det snør himmelens korrekturlakk over feilstavet sommer" Vinteren er rolig og behagelig og ren. Så kommer våren, våren er fin fram til innsektene dukker opp. Det er deilig med skiturer på fjellet i mai mens det fortsatt er snø, men man kjenner sola varme :) Hva tenker du om de forskjellige årstidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at vi andre kan bygge opp selvtillitten til Caylee. I utgangspunktet var kanskje ikke svaret til AnonymBruker veldig frekt, men i dette tilfellet syns jeg det var utrolig lite gjennomtenkt. Caylee får ikke opp troen på hverken seg selv eller menneskeheten av slike svar. Svaret til Madelenemie derimot, var veldig bra. Hun tar seg tid til å forklare hvorfor hun ikke alltid svarer. Jeg mener at "angrep" på Caylee sin måte å reagere på heller gjør vondt værre, hun trenger å lære hvorfor folk ikke alltid er tilgjengelige, men at det ikke betyr at man ikke bryr seg. Caylee er overfølsom, ca 20% av befolkningen er det. Når så mange er det så er det også kanskje på tide å akseptere det som normalt og begynne å ta hensyn til disse menneskene også. Jeg er litt slik som Caylee, men jeg lar ikke folk få vite det. Det blir et komplett kaos i hodet fordi jeg ikke tør spørre spørsmålene som Caylee spør når folk ikke svarer. Er det virkelig bedre at følelsene blir holdt inne? De blir nemlig ikke borte, selv om resten av verden ikke kan se dem.

Caylee er ingen "nybegynner", hun kan psykiatri. Hun trenger ikke støtte på tendenser til utagering, derimot trenger hun mye støtte på å bruke sine konstruktive sider. Slik jeg ser det, er det  ikke "angrep" å påpeke hvordan man oppfatter en situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caylee er ingen "nybegynner", hun kan psykiatri. Hun trenger ikke støtte på tendenser til utagering, derimot trenger hun mye støtte på å bruke sine konstruktive sider. Slik jeg ser det, er det  ikke "angrep" å påpeke hvordan man oppfatter en situasjon.

 

Godt du vet hva hun trenger da. Jeg velger uansett å gjøre det jeg tror er best og det er å gi støtte og veiledning. Ingen har vel sagt at hun trenger støtte på tendenser til utagering, men hun trenger heller råd til andre måter å tenke på enn å bli bombadert av en rekke kritiske spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caylee er ingen "nybegynner", hun kan psykiatri. Hun trenger ikke støtte på tendenser til utagering, derimot trenger hun mye støtte på å bruke sine konstruktive sider. Slik jeg ser det, er det  ikke "angrep" å påpeke hvordan man oppfatter en situasjon.

Nei, jeg er ingen "nybegynner" dessverre. Jeg har slitt psykisk i større og mindre grad siden jeg var 7. Jeg er vel ifølge deg "ekspert"?

Veldig koslig at du kaller det nybegynner. Du får det til å høres ut som psykiske problemer er noe man har rang i. Ja han dere er "ekspert" mens hun er "Nja middels". Akuratt den rangen du skriver her er det mest sårende jeg har hørt på lenge.

 

Utagering ja.. alle mine vonde følelser er bare "utagering". Jeg burde gjøre som du sa engang "Skal du dø får du dø alene". Akuratt den setningen glemmer ikke ved det første. Jeg burde vel tatt selvmord første gang jeg tenkte på det som 14åring.Lurer på om jeg hadde fått samme svar av deg da. Mest sannsynlig ikke. Da hadde hatt en helt annen innstilling. Med en gang man runder 18 er man ikke verdt en dritt lenger. Jeg skulle aldri blitt det.

 

Nå legger du meg sikkert for hat og kommer aldri til å svare meg igjen. Jeg liker deg. Jeg hater deg ikke. Jeg hater ingen. Men noen ganger syns jeg du har rare meninger. Men du sier mye fint også til meg som jeg setter pris på. Det er sårt å tenke på at jeg aldri igjen vil få svar fra deg. Med en gang jeg klarer å forsvare meg selv ser alle negativt på meg. Men jeg tar sjansen. Jeg håper du ikke gjør slik jeg frykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du vet hva hun trenger da. Jeg velger uansett å gjøre det jeg tror er best og det er å gi støtte og veiledning. Ingen har vel sagt at hun trenger støtte på tendenser til utagering, men hun trenger heller råd til andre måter å tenke på enn å bli bombadert av en rekke kritiske spørsmål.

Tusen takk for støtten Trine. Betyr uendelig mye. Jeg håper du får en fin julaften imorgen en koslig jul videre.

Jeg skal svare bedre om en stund, men tror jeg burde ta noen dager pause fra dette stedet. Pågrunnav følelsesmessige grunner.

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

For min del er det kun at jeg er travel, når jeg ser andre svarer deg blir jeg glad:-)

Tenker da er du også fornøyd:-)

Du er ærlig som skriver at det sårer deg... Tror mange kan kjenne på det når de spesielt er lei seg og sårbare.

Prøv bare å huske at man ofte er travel, og det er i vertfall min grunn om jeg ikke svarer, særlig når jeg ser mange andre svarer deg:-)

Eller man rett og slett ikke vet hva svare, sånn kan det også være:-)

Og du kan bli litt fort for fortvilt, de fleste er innom dol, men sitter ikke foran pc så mye, da tar det naturligvis tid å svare deg:-)

Klem:-)

Takk for svar! Veldig snilt å høre.

Skal svare deg bedre senere. Men jeg håper du får en flott jul :-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ingen "nybegynner" dessverre. Jeg har slitt psykisk i større og mindre grad siden jeg var 7. Jeg er vel ifølge deg "ekspert"?

Veldig koslig at du kaller det nybegynner. Du får det til å høres ut som psykiske problemer er noe man har rang i. Ja han dere er "ekspert" mens hun er "Nja middels". Akuratt den rangen du skriver her er det mest sårende jeg har hørt på lenge.

 

Utagering ja.. alle mine vonde følelser er bare "utagering". Jeg burde gjøre som du sa engang "Skal du dø får du dø alene". Akuratt den setningen glemmer ikke ved det første. Jeg burde vel tatt selvmord første gang jeg tenkte på det som 14åring.Lurer på om jeg hadde fått samme svar av deg da. Mest sannsynlig ikke. Da hadde hatt en helt annen innstilling. Med en gang man runder 18 er man ikke verdt en dritt lenger. Jeg skulle aldri blitt det.

 

Nå legger du meg sikkert for hat og kommer aldri til å svare meg igjen. Jeg liker deg. Jeg hater deg ikke. Jeg hater ingen. Men noen ganger syns jeg du har rare meninger. Men du sier mye fint også til meg som jeg setter pris på. Det er sårt å tenke på at jeg aldri igjen vil få svar fra deg. Med en gang jeg klarer å forsvare meg selv ser alle negativt på meg. Men jeg tar sjansen. Jeg håper du ikke gjør slik jeg frykter.

 

Du tenker veldig svart-hvitt, caylee.  Jeg har aldri sagt at jeg skal slutte å svare deg, og jeg har heller ikke sagt at jeg ikke liker deg. Men jeg har ikke tenkt at dine vanskelige følelser skal få styre hva jeg gjør i forhold til deg her på dol. Jeg svarer deg når jeg har tid, lyst og noe jeg tror er fornuftig å si. Jeg svarer ikke nødvendigvis bare fordi du blir stressa om jeg lar det være.

 

Poenget mitt med å si at du ikke er en nybegynner, er at du etter min mening vet altfor mye om deg selv reelt sett å trenge enkle forklaringer eller blind støtte. Du vet at du svinger, og du vet også noe om hvordan du er med på å påvirke dine omgivelser med dine svingninger. Du ble såret for noen dager siden fordi jeg mente at du kunne øve litt på å forstå vanskelige situasjoner som oppstår mellom deg og dine foreldre også fra dine foreldres perspektiv. Jeg mente aldri at du _kun_ skulle se det fra deres perspektiv, men at du kunne øve på å se det fra flere perspektiv samtidig. Jeg har heller aldri sagt at det er riktig av dine foreldre å hyle til deg - men jeg tenker at du også bør forsøke å unngå å hyle til dem. Hvis du skal fortsette å bo hjemme, så bør du øve på å oppføre deg som voksen i forhold til dine foreldre. Du vil neppe klare det hele tiden, men det vil kjennes bedre ut for deg også om du unngår for mye følelsesutbrudd med høyt volum ;-)

 

Dersom du skal gjengi utsagnet "Skal du dø får du gjøre det alene", så bør du også gjengi konteksten utsagnet ble ytret i. Jeg mener nå som før at du må ha som mål å ta ansvar for dine egne følelser. Du kan gjerne fortelle om dine følelser, men du har ikke rett til å utagere i forhold til andre mennesker og du har ikke rett til å tillegge andre mennesker dårlige intensjoner i forhold til deg om de ikke har det.

 

God jul, caylee:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du vet hva hun trenger da. Jeg velger uansett å gjøre det jeg tror er best og det er å gi støtte og veiledning. Ingen har vel sagt at hun trenger støtte på tendenser til utagering, men hun trenger heller råd til andre måter å tenke på enn å bli bombadert av en rekke kritiske spørsmål.

 

Ingen kan nekte deg å gjøre det du mener er riktig, og ingen kan heller nekte meg deg samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du vet hva hun trenger da. Jeg velger uansett å gjøre det jeg tror er best og det er å gi støtte og veiledning. Ingen har vel sagt at hun trenger støtte på tendenser til utagering, men hun trenger heller råd til andre måter å tenke på enn å bli bombadert av en rekke kritiske spørsmål.

 

Men det er jo akkurat det noen av dere her på DOL gjør, altså å støtte oppunder utageringen hennes. Jeg vet dere mener godt men jeg tror at det kan gjøre mer skade.

Anonymous poster hash: 91762...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tør ikke vise nick når du sier sånn mot meg? Hadde vært mye bedre for meg å se nicket for da vet jeg hvem som mener jeg er slik. Og ja du var frekk. Så siden du vet du var frekk, hvorfor sa du det da?

 

Jeg vet veldig godt at verden ikke handler om meg. Men er det ikke lov ha følelser i denne verden? Jeg er redd for å bli forlatt. Den eneste grunnen til at jeg nevnte dette var fordi jeg var veldig urolig, skalv og hadde angst pågrunnav følelsene . Den eneste måten å få det bort på er å få bekreftelse på at jeg tok feil. Derfor måtte jeg skrive her. Dette har ingenting med meg å gjøre, men at jeg sliter å takle mine følelser. Hadde jeg ikke følt det slik hadde jeg ikke spurt heller. Jeg hater det. Jeg liker ikke føle det slik.

 

Jeg mener ikke at jeg var frekk, men jeg påpeker at jeg kan forstå dersom du opplever det slik.

 

Som frosken sier er du på god vei. Du vet du svinger, du vet du er redd for å bli forlatt, du vet at du sliter med å takle følelsene dine. Det er ikke din feil at det har blitt sånn, med du er voksen nå. Det er på tide å ta tak og jobbe med deg selv. Det betyr ikke at jeg mener at det er enkelt.

 

Jeg tror ikke det hjelper deg med at folk duller med deg. Det blir en sirkel du ikke klarer å komme deg ut av.

 

Se for deg dette: du oppretter en tråd, noen sier noe som du tolker som negativt og dermed går rett til konklusjonen at vedkommende hater deg. Deretter utagerer du ved å søke bekreftelse på at du ikke er hatet. Krisen er over, og du fortsetter til neste gang du tolker noe feil. Hva gjør du da? Ja, du søker bekreftelse. Igjen og igjen og igjen, uten å tenke på de andre rundt deg, i dette tilfelle de andre på DOL.

 

Det er akkurat det som er uheldig, som jeg mener bør unngås. Kanskje jeg var for krass i mine spørsmål til deg, men poenget mitt var at kanskje det er tankegangen din som er feil. Desverre, men ikke overaskende, gikk du rett i forsvarsposisjon og "stakkars meg" rollen.

 

Anonymous poster hash: 91762...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Veldig snilt å høre.

Skal svare deg bedre senere. Men jeg håper du får en flott jul :-)

Klem

Hei!

Jeg har en varm og fredfull jul, fine farger, gode følelser og ikke stress:-)

I messen idag tok presten med flere viktige tema, han bad feks også for at barn spesielt ikke skulle oppleve fulle voksne, belyste rusproblematikken og barna som lider under dette ble bedt for. Veldig meningsfullt , man blir grepet av alvor, takknemlighet, ansvar og forpliktelse og påminnese, på å se sin neste, tenke på sin neste og gjøre mot sin neste.

Håper du har en fin jul:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...