Gå til innhold

prøv ut ulik dialekta

Anbefalte innlegg

Æ e nærd, æ væit. Æ ha fritidsproblema. Men nu e saken dæn at æ vil prøv klar å prat nordnorsk. Æ ha prøvd prat bærgensk og stavangersk men æ klar det ikkje.Æ har gitt opp dei dialekta. Mang i min slækt bor i nord. D had vært artig kun d litt betre:)

Æ e veldi dårli på dialekta.Den eneste dialekta æ klare litt e denne. Men kan godt hende æ prata den heilt feil. Æ veit ikkje

Tilbakemelding? :-) Har æ skreve noke veldi feil? Har æ blanda nordnorsk og trøndersk for eksempæl? Æ ha en følelse av d. Prat æ nu meir trøndersk enn nordnorsk? Å kordan utal man "min familie" på nordnorsk?

Æ veit. Æ e rar. Men had vært artig med svar da :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/402880-pr%C3%B8v-ut-ulik-dialekta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dialekter er fint det, og jeg synes det er viktig at man tar vare på dialekten sin. 

Når det er sagt, synes jeg skriftlig dialekt er forferdelig! Vi har to (tre) skriftspråk i Norge, og jeg synes det er forferdelig å lese f.eks. statuser på Facebook skrevet på dialekt...

Æ e nærd, æ væit. Æ ha fritidsproblema. Men nu e saken dæn at æ vil prøv klar å prat nordnorsk. Æ ha prøvd prat bærgensk og stavangersk men æ klar det ikkje.Æ har gitt opp dei dialekta. Mang i min slækt bor i nord. D had vært artig kun d litt betre:)

Æ e veldi dårli på dialekta.Den eneste dialekta æ klare litt e denne. Men kan godt hende æ prata den heilt feil. Æ veit ikkje

Tilbakemelding? :-) Har æ skreve noke veldi feil? Har æ blanda nordnorsk og trøndersk for eksempæl? Æ ha en følelse av d. Prat æ nu meir trøndersk enn nordnorsk? Å kordan utal man "min familie" på nordnorsk?

Nordnorsk er en fin dialekt, har halve slekta der. Jeg liker alle slags dialekter :-) Fint å høre på.

Dialekter er fint det, og jeg synes det er viktig at man tar vare på dialekten sin. 

Når det er sagt, synes jeg skriftlig dialekt er forferdelig! Vi har to (tre) skriftspråk i Norge, og jeg synes det er forferdelig å lese f.eks. statuser på Facebook skrevet på dialekt...

Enig. Ofte er det totalt uforståelig også, nå leser jeg greit både trøndersk og dialekter fra lengre nord, men det blir alt for tung så jeg gidder ikke lese annet enn veldig, veldig korte tekster på dialekt.

Slitsomt å lese...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...