Gå til innhold

"Glemt" tampong


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg ser det er andre som har gjort det her før meg, litt greit å ikke være helt alene.

 

For et par uker siden hadde jeg menstruasjon, eller ihvertfall en blødning av noe slag (går på minipiller). I forbindelse med menstruasjonen brukte jeg tampong og den siste dagen av menstruasjonen skulle vi ut på fest. I løpet av denne kvelden ble jeg litt for full og hadde samleie med kjæresten min den kvelden. Dagen etter kom jeg på tampongen, men fant ingen tråd og regnet egentlig med at jeg hadde fjernet den i løpet av kvelden og bare glemt det. Det virket jo veldig usannsynlig at jeg kunne ha samleie med kjæresten min og at ingen av oss skulle merke tampongen... For rundt en uke siden fikk jeg derimot magesmerter, akkurat som de smertene jeg får i begynnelsen av en menstruasjon. Litt seinere kom også mageproblemer og jeg regnet med at jeg hadde fått omgangssyken. Vet jo at noroviruset er ute og "lusker" nå. Etterhvert fikk jeg også en grusomt luktende rosa utflod som sjeneret meg veldig, og jeg holdt meg mest hjemme den siste uken. Plutselig kom jeg på at det kunne være en mulighet for at jeg skulle klart å presse tampongen langt inn i skjeden og at den lagde den illeluktende utfloden. Jeg bestemte meg for å undersøke saken og der fant jeg jo en tampong som det luktet noe helt forferdelig av. Jeg har fjernet den nå, men sitter her og skjelver. 

 

Jeg tok en urinveisinfeksjonstest og den slo veldig ut på leukocytter og det svir litt i underlivet mitt. Nå er jeg utrolig stresset, kommer jeg til å bli steril nå? 

Jeg ønsker virkelig ikke å oppsøke legen eller legevakten (nå som det er jul), så håper virkelig ikke at dette er noe farlig. 

 

Vennlig hilsen 

 

jente 25 



Anonymous poster hash: 6cfb5...a0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har en urinveisinfeksjon bør du absolutt ikke gå med den særlig lenge... Den kan gå opp til nyrene og det vil du garantert ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Som du selv er inne på, er en glemt tampong noe ganske vanlig. Det lukter forferdelig når den fjernes og det kan være sårt i skjeden, men det gir ikke senfølger som barnløshet eller kroniske skader. Hvis du ikke har symptomer på urinveisinfeksjon som svie eller hyppig vannlatning, så behøver du ikke søke lege.

Det er imidlertid en tilstand som kan være farlig, toksisk sjokk syndrom (‘tampongsyken’). Den er assosiert med bruk av tampong. Det er en blodforgiftning hvor bakteriegift (fra streptokokker eller stafylokokker) går over i blodet og gir alvorlige symptomer som feber, oppkast, diare, hudutslett og hodepine. Hvis du skulle få slike symptomer, bør du fort søke lege, ellers kan du se det an.

Nå har det gått to dager siden du oppdaget tampongen. Hvis du ikke har hatt videre symptomer, så kan du slappe av og nyte julefreden.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...