Gå til innhold

Wow var på gyn. undersøkelse i dag!

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

I dag vant jeg en stor seier. Har vært plaget med store smerter i underlivet og utflod i årevis. Har alttid tenkt att jeg burde ha en gynekologisk undersøkelse men har utsatt dette gang på gang. Men i dag var jeg i samtale med legen min, og endelig turte jeg å fortelle henne hva som plaget meg.

Jeg har kun vært til en slik undersøkelse før og har svært dårlige meinner etter den gang. Politiet skulle ha DNA prøver etter en voldtekt og jeg ble presset til en slik undersøkelse. Husker jeg lå i stolen og gråt.

Men det gikk kjempebra i dag og jeg er utrolig letta! Legen var kjempegrei. Hun sa jeg bestemte selv om jeg ville ta prøver, eller så kunne vi vente. Jeg tenkte det beste var å få det overstått! Å jeg klarte det også.

Etter nyttår nå så får jeg nokk svar på hva som feiler meg : )

Yippi!

Fortsetter under...

Kjære du!

Nå er det noen dager siden du skrev dette innlegget, og jeg hadde tenkt å svare deg, men det forsvant visst i julestresset!

Du var kjempeflink som orket å ta en GU (gynekologisk Undersøkelse) !!!! Jeg vet nøyaktig hvor grusomt vanskelig det er å tvinge seg til å ta GU. Etter voldtekten gikk det mange år før jeg klarte å gå med på det. Jeg liksom bare bestemte meg for at gynekologer (og tannleger) ikke var noe for meg - ferdig med det! Selv da jeg var gravid slapp jeg å ta GU, og fødelsen var ved et nøye planlagt keisersnitt. Det ble et enebarn - jeg har faktisk aldri sett noen som liknet så mye på et enebarn før! hehe :-)

Selv i dag er det noe jeg gruer for og utsetter i det uendelige. Nå er det sikkert 5 år siden sist, og jeg vet at jeg bør komme meg avgårde for å ta celleprøver, men jeg har ingen akutte planer om å få det gjort, for å si det sånn...

Derfor må jeg bare skryte masse av deg som klarte å gjennomføre GU - du har all grunn til å være stolt av deg selv! Håper prøvene viser at alt er i orden!

Varm klem fra Grete :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...