Gå til innhold

KVISER!!!!!!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg MÅ bare få ut frustrasjonen nå!

Jeg har vært plaget av kviser i lang tid, store, mange og betente røde kviser. På haken, overleppen, rundt nesen og IKKE MINST rundt munnen.

Jeg har prøvd alt. Rensekremer, wash gel, masker, skin scrub, panoxyl, basiron, Dalacin, differin, Tetracykliner men ingenting har funket for meg :((

Jeg har nå begynt på roaccutane, og øynet endelig et håp om å bli kvitt kvisene en gang for alle. Jeg har brukt de i 1 1/2 uke nå og har allerede merket en del bivirkninger. EKSTREMT tørre lepper, tørr hud og oppblomstring av akne. Jeg vet at man ikke merker forbedringen før gjerne et par måneder ut i behandlingen, men nå er det verre enn noensinne! Har fått MASSE utbrudd de siste dagene og nå er hele ansiktet mitt dekket av røde kviser med hvit topp på :(( Aaarrgghh det er så utrolig frustrerende, jeg har bare lyst til å begynne å grine. Dette har ødelagt HELE julen for meg. Jeg isolerer meg totalt og får ikke engang kjøpt julepresanger. Hvor lang tid tar det før den initielle kviseoppblomstringen slutter og man merker bedring? Dagene går så utrolig sakte. Skulle være masse med kjæresten min i en romantisk årstid, men jeg klarer ikke å se henne ansikt mot ansikt. Jeg er jo frastøtende for tiden. Selvtillitten er på bånn og jeg vill ikke omgås andre folk. Jeg finner hele tiden på unnskyldninger og er så lei av at aknen skal styre livet mitt. jeg planlegger gjøremål etter hvordan huden min ser ut. patetisk? Veldig, men når man er så selvbevisst på dette problemet er det vanskelig å unngå.

Hvilke produkter kan man bruke sammen med Roaccutane?Jeg har brukt differin et par dager, men det har ikke hjulpet i det hele tatt. Jeg merker at huden blir mindre "oljete", og dette gjør at huden øverst på kinnene og i pannen er faktisk veldig fin, og porene er finere enn før. det er det eneste lyspunktet jeg kan se nå.

Huden rundt munnen er totalt rødflammet og full av hvite topper med "kuler" under huden. Hvorfor måtte akkurat JEG få denne grusomme lidelsen??

Hadde foretrukket å brekke både årmer og bein istedenfor å slite med disse ¤#¤&%¤%&¤ kvisene!!!

Skulle egentlig ut på byn i morgen, men huden min var visstnok ikke helt med på den...jeg får vel bli hjemme der ingen kan se meg på den siste utedagen før jul. Det er så trist......

Tusen takk for hjelp, svar og trøstende ord

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-)

Har du prøvd P-pillen Diane? Den hjalp meg da jeg hadde kviser!

Burde kanskje nevnt at jeg er gutt...Og p-pillen er derfor ikke et alternativ for meg. Uansett har jeg hørt at man legger på seg av Dianepillen :P

;-)

Jeg har prøvd alt og Roaccutane er det ultimate kvisemiddelet. Men det tar så utrolig lang tid. jeg er på en 5 måneders-kur med 40mg om dagen. Har kun holdt på i 10 dager og dagene sneiler avgårde :((

Det er såå utrooolig frustrerende!!!!!!!!!

Måtte alle med kviser bli kvisefrie! INGEN fortjener å slite med denne lidelsen....Det er et rent h*******!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-151985
Del på andre sider

Burde kanskje nevnt at jeg er gutt...Og p-pillen er derfor ikke et alternativ for meg. Uansett har jeg hørt at man legger på seg av Dianepillen :P

;-)

Jeg har prøvd alt og Roaccutane er det ultimate kvisemiddelet. Men det tar så utrolig lang tid. jeg er på en 5 måneders-kur med 40mg om dagen. Har kun holdt på i 10 dager og dagene sneiler avgårde :((

Det er såå utrooolig frustrerende!!!!!!!!!

Måtte alle med kviser bli kvisefrie! INGEN fortjener å slite med denne lidelsen....Det er et rent h*******!!!

Er dette noe A-vitamingreier? Jeg har hørt att A-vitamin skal hjelpe altså! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-151986
Del på andre sider

Gjest Adrian19

Vet det er trist med kviser.

Har aldri vært plaget i den graden du beskriver, men har selv problemer problemer m/håravfall, og vet hvordan det er å ikke være i stand til å gå ut, fordi man føler at alle andre legger merke til en.

MEN: vær så snill å huske på at det er faktisk ikke så veldig mange som bryr seg om hvordan du ser ut, annet enn deg selv.

Folk har mer enn nok med sitt eget utséende, akkurat slik som du har.

De fleste gir sikkert blaffen i om du har kviser en periode eller ikke.

Skjønner at du ikke vil dra på byen, det er helt greit. Men husk også at du vil få mange flere helger og bittelillejulaftener, så ikke la dette ta helt knekken på deg.

God Jul :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-152033
Del på andre sider

Hei du ;) har vært mye plaget av kvisser jeg og, er heldivis på bedringens vei. Det som er viktig å huske er at kvisene og andre urenheter som svarte prikker er ting som kommer innenifra. Og samme hvor gode produktene du bruker skal være vil det aldri helt få slutten på kvisene. I beste fall vil de kanskje ta bort de som allerede er kommet opp. Det du bør gjøre er å oppsøke en homeopat som kan hjelpe deg. det har iallefall hjulpet me mye! akkupunktur er også noe som kan hjelpe! stol på meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-152103
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adrian19

Hei du ;) har vært mye plaget av kvisser jeg og, er heldivis på bedringens vei. Det som er viktig å huske er at kvisene og andre urenheter som svarte prikker er ting som kommer innenifra. Og samme hvor gode produktene du bruker skal være vil det aldri helt få slutten på kvisene. I beste fall vil de kanskje ta bort de som allerede er kommet opp. Det du bør gjøre er å oppsøke en homeopat som kan hjelpe deg. det har iallefall hjulpet me mye! akkupunktur er også noe som kan hjelpe! stol på meg.

Mulig at akupunktur o.l. virker bra,

men roaccutane fjerner faktisk problemene innenfra, siden dette er et middel i pilleform.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-152117
Del på andre sider

Adrian har rett. Roaccutane er et sterkt middel mot kviser, og regnes som siste utvei.

Det har store bivirkninger men jeg synes det er verdt det. Akkurat nå har jeg det helt j*vlig ettersom jeg har fått sinnsyke utbrudd rundt munnen. Det ser nesten ut som utslett, men med gule/hvite topper. Ettersom huden er så tørr kan jeg ikke "tømme" pusset. Det er blitt helt hardt.

Jeg bruker vaselin på leppene og fuktighetskrem på huden. Hele tiden må jeg påføre ny krem.

Er såååå lei. Noen som vet når den initielle breakouten tar slutt?

Takk igjen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-152118
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er dette noe A-vitamingreier? Jeg har hørt att A-vitamin skal hjelpe altså! :-)

Vet AKKURAT åssen du har det! Jeg var i nøyaktig samme situasjon for cirka ett år siden,før jeg startet på roaccutan-kur. Jeg vet alt om hvordan selvtillitten synker når antall kviser øker, om å desperat smøre seg inn med allemulige medisiner som ikke funker, om å nesten bli kvalm av å se seg i speilet osv. Jeg husker jeg tenkte at det sikkert bare var meg i hele verden som var så plaget med uren hud, og at kvisene mine var det første og eneste folk så når de snakket med meg.Jeg har alltid vært ganske utseendefiksert, og jeg tror kanskje det er ekstra ille å være jente og ha mye kviser-jenter SKAL liksom ha myke kinn og fløyelshud....

Ja, bivirkningene ved roaccutan kan være ganske sterke, selv fikk jeg kraftig utslett oppover begge armene, og kjempetørre lepper. MEN det er verdt det! hold ut! og tida går fortere enn du aner! Nå er det nesten et halvt år siden jeg sluttet, men huden min blir fortsatt bare bedre og bedre-og det blir humøret og selvtillitten min også.

Jeg ønsker deg lykke til videre i din kvisefrie fremtid!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-152927
Del på andre sider

Vet AKKURAT åssen du har det! Jeg var i nøyaktig samme situasjon for cirka ett år siden,før jeg startet på roaccutan-kur. Jeg vet alt om hvordan selvtillitten synker når antall kviser øker, om å desperat smøre seg inn med allemulige medisiner som ikke funker, om å nesten bli kvalm av å se seg i speilet osv. Jeg husker jeg tenkte at det sikkert bare var meg i hele verden som var så plaget med uren hud, og at kvisene mine var det første og eneste folk så når de snakket med meg.Jeg har alltid vært ganske utseendefiksert, og jeg tror kanskje det er ekstra ille å være jente og ha mye kviser-jenter SKAL liksom ha myke kinn og fløyelshud....

Ja, bivirkningene ved roaccutan kan være ganske sterke, selv fikk jeg kraftig utslett oppover begge armene, og kjempetørre lepper. MEN det er verdt det! hold ut! og tida går fortere enn du aner! Nå er det nesten et halvt år siden jeg sluttet, men huden min blir fortsatt bare bedre og bedre-og det blir humøret og selvtillitten min også.

Jeg ønsker deg lykke til videre i din kvisefrie fremtid!

Lollipop, takk for oppmuntrende ord :)

Jeg skal til legen min til sjekk i morgen. Er fortsatt veldig plaget og selv om kvisene forsvinner etterlater de seg røde prikker.

Huden rundt munnen er svært rødflammet og jeg får fortsatt nye kviser med hvit topp og også enkelte kuler under huden. I dag fikk jeg _DEN_ kanonen på haken :((

Jeg har også alltid vært opptatt av utseende mitt og derfor er kvisene (dårlig hud) et stort problem for meg. Jenter kan i det minste dekke over med sminke..noe vi gutta ikke kan.

Jeg har vært på tablettene i litt over 3 uker nå og håper at forbedringen kommer snart. Det positive er at huden ikke er oljete lenger....

Hvor lang tid tok det før du merket resultater og har de røde flekkene forsvunnet??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-153276
Del på andre sider

Lollipop, takk for oppmuntrende ord :)

Jeg skal til legen min til sjekk i morgen. Er fortsatt veldig plaget og selv om kvisene forsvinner etterlater de seg røde prikker.

Huden rundt munnen er svært rødflammet og jeg får fortsatt nye kviser med hvit topp og også enkelte kuler under huden. I dag fikk jeg _DEN_ kanonen på haken :((

Jeg har også alltid vært opptatt av utseende mitt og derfor er kvisene (dårlig hud) et stort problem for meg. Jenter kan i det minste dekke over med sminke..noe vi gutta ikke kan.

Jeg har vært på tablettene i litt over 3 uker nå og håper at forbedringen kommer snart. Det positive er at huden ikke er oljete lenger....

Hvor lang tid tok det før du merket resultater og har de røde flekkene forsvunnet??

Jeg har også et kvise problem, men utifra det du beskriver et litt mindre problem enn deg (ikke for å være spydig). Jeg har pleid å ha kviser i pannen, rundt nesen og på haken som er de vanlige stedene, men i det siste har jeg fått mange kviser i skinnene og rundt munnen!! Det er ikke særlig gøy som du sikkert vet, og selvtilliten er på bunn! Jeg har som deg prøvd utallige rensekremmer og masker, alt fra clerasil til et rå dyrt merke fra en hudklinikk, men ingen av de funket (bare juks og fanteri alt sammen)! Jeg har derfor vurdert å begynne med basiron eller panoxyl, men ble litt usikker da jeg leste dine innlegg. Er det bare juks og fanteri det også? Merket du absolutt ingen forskjell? Ville du anbefalt det til meg?

Plz svar, for jeg gidder ikke å bruke mer penger på produkter som ikke funker!

Hilsen Malaki

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-154025
Del på andre sider

Jeg har også et kvise problem, men utifra det du beskriver et litt mindre problem enn deg (ikke for å være spydig). Jeg har pleid å ha kviser i pannen, rundt nesen og på haken som er de vanlige stedene, men i det siste har jeg fått mange kviser i skinnene og rundt munnen!! Det er ikke særlig gøy som du sikkert vet, og selvtilliten er på bunn! Jeg har som deg prøvd utallige rensekremmer og masker, alt fra clerasil til et rå dyrt merke fra en hudklinikk, men ingen av de funket (bare juks og fanteri alt sammen)! Jeg har derfor vurdert å begynne med basiron eller panoxyl, men ble litt usikker da jeg leste dine innlegg. Er det bare juks og fanteri det også? Merket du absolutt ingen forskjell? Ville du anbefalt det til meg?

Hilsen Malaki

Jeg ville absolutt kommet meg til en hudlege så fort som mulig. Jeg angrer bare på at jeg ikke gjorde det tidligere.

Det er ikke nødvendig å gå rundt med kviser!

Jeg har begynt å komme meg litt, men det er fortsatt langt igjen (!)

Jeg merket _veldig_ liten bedring på både panoxyl og basiron. Det tørker ut huden men hjelper ikke noe særlig på kvisene. Det er jo reseptfritt og derfor et meget svakt produkt.

Hos legen vil du mest sannsynlig få Dalacin i begynnelsen. Det hjalp meg ikke noe stort det heller. Det dempet muligens byllene. Jeg har aldri hatt mange byller, men et par stykker. Differin er en gel som er ganske effektiv og kan kombineres med tetracykliner ( oxytetral). Dette vil nesten garantert fikse kviseproblemet ditt. Du får spørre legen din om han kan sette deg på dette. Det holder kvisene i sjakk og hjalp en del for meg. Men kvisene var sterkere og jeg måtte gå på roaccutane ettersom jeg ikke var fornøyd med resultatene til tross for god bedring. Jeg vil ha kvisene HELT vekk.

Først av alt..KOM DEG TIL LEGE så fort som mulig. Det er det første og viktigste steget. Lykke til!

ps: Informer meg om hva du bestemmer deg for og hvordan det går...nyskjerrig ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-154059
Del på andre sider

Jeg ville absolutt kommet meg til en hudlege så fort som mulig. Jeg angrer bare på at jeg ikke gjorde det tidligere.

Jeg merket _veldig_ liten bedring på både panoxyl og basiron. Det tørker ut huden men hjelper ikke noe særlig på kvisene. Det er jo reseptfritt og derfor et meget svakt produkt.

Hos legen vil du mest sannsynlig få Dalacin i begynnelsen. Det hjalp meg ikke noe stort det heller. Det dempet muligens byllene. Jeg har aldri hatt mange byller, men et par stykker. Differin er en gel som er ganske effektiv og kan kombineres med tetracykliner ( oxytetral). Dette vil nesten garantert fikse kviseproblemet ditt. Du får spørre legen din om han kan sette deg på dette. Det holder kvisene i sjakk og hjalp en del for meg. Men kvisene var sterkere og jeg måtte gå på roaccutane ettersom jeg ikke var fornøyd med resultatene til tross for god bedring. Jeg vil ha kvisene HELT vekk.

Først av alt..KOM DEG TIL LEGE så fort som mulig. Det er det første og viktigste steget. Lykke til!

ps: Informer meg om hva du bestemmer deg for og hvordan det går...nyskjerrig ;-)

Jeg har snakket med min mor som er sykepleier, og hun har snakket med en hudlege på sykehuset i dag og fått respet på dalacin linement. Jeg håååper det funker, for det er det middelet med minst bivirkninger. Jeg vil bli kvitt kvisene en gang for alle!!!!

Ønsk meg lykke til, jeg skal holde deg oppdatert hvis du ønsker det.

We shall overcome (eller noe i den duren): )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-154168
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snakket med min mor som er sykepleier, og hun har snakket med en hudlege på sykehuset i dag og fått respet på dalacin linement. Jeg håååper det funker, for det er det middelet med minst bivirkninger. Jeg vil bli kvitt kvisene en gang for alle!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-154170
Del på andre sider

Fint at du gjorde noe med det :)))

Selv om det ikke funket noe særlig for meg er det fullt mulig at det kan virke bra på deg.

Jeg er sikkert hardere rammet. Jeg fikk forøvrig ingen bivirkninger av Oxytetral, så kom deg på de hvis ikke Dalacinen virker. Men Oxytetral vil du garantert bli bedre.

Jeg er interessert i å høre hvordan det går med deg :)

Det går faktisk meget bra med meg for tiden. Er inne i uke 5....

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-154313
Del på andre sider

Hilsen Malaki

gå til en hudlege som HØRER på deg.

jeg fikk oxo roaccutan, og det funka som faen. hadde smørt meg og spist piller som en gal i ett år, men ble bare verre og verre.

Første hudlegen jeg gikk til sa nei, men et halvt år senere (laaang ventetid) kom jeg til den eneste andre i stavanger, og da gikk jeg ut fra kontoret ti minutter senere med resepten i hånda.

Roaccutan er sterkt som faen, men funker. vær bevist på bi-virkningene og smør deg godt med fet-krem, så kommer du til å være en lykkelig person om 6 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-154608
Del på andre sider

ta tiden til hjelp, gutt.

er 24 år, tok roaccutan for 4 år siden. hadde før det prøvd alt og ryggen så ut som den hadde blitt beskutt med hagle og at sårene var infisert.

roaccutan var drit-sterkt, jeg ble helt tørr, flassa i ansiktet og ble rød, MEN det funka.

smør deg godt, vær bevisst på evt. humør-svingninger og vit at du kommer bare til å bli bedre. huden leges sakte, men det finnes diverse produkter for å fjerne arr og rødhet.

lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-154609
Del på andre sider

ta tiden til hjelp, gutt.

er 24 år, tok roaccutan for 4 år siden. hadde før det prøvd alt og ryggen så ut som den hadde blitt beskutt med hagle og at sårene var infisert.

roaccutan var drit-sterkt, jeg ble helt tørr, flassa i ansiktet og ble rød, MEN det funka.

smør deg godt, vær bevisst på evt. humør-svingninger og vit at du kommer bare til å bli bedre. huden leges sakte, men det finnes diverse produkter for å fjerne arr og rødhet.

lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-154610
Del på andre sider

Fint at du gjorde noe med det :)))

Selv om det ikke funket noe særlig for meg er det fullt mulig at det kan virke bra på deg.

Jeg er sikkert hardere rammet. Jeg fikk forøvrig ingen bivirkninger av Oxytetral, så kom deg på de hvis ikke Dalacinen virker. Men Oxytetral vil du garantert bli bedre.

Jeg er interessert i å høre hvordan det går med deg :)

Det går faktisk meget bra med meg for tiden. Er inne i uke 5....

Lykke til!!

Fint å høre at det går så fint med deg, Jeg skal begynne på dalacin i dag. De har vært litt utsolgt, men min mor fikk tak i det i dag, Hvor lenge må du gå på roaccutane? Hvor lenge gikk det før du merket noe forskjell når du gikk på dalacin? Gikk du på dalacin krem eller piller? Jeg har fått en mega kvise på haken i dag!! Grrrrr...... Hadde bare lyst til å gå å legge meg igjenn når jeg så meg i speilet i morges! Håper ting blir bedre! : )

Hilsen Malaki

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-154619
Del på andre sider

Fint å høre at det går så fint med deg, Jeg skal begynne på dalacin i dag. De har vært litt utsolgt, men min mor fikk tak i det i dag, Hvor lenge må du gå på roaccutane? Hvor lenge gikk det før du merket noe forskjell når du gikk på dalacin? Gikk du på dalacin krem eller piller? Jeg har fått en mega kvise på haken i dag!! Grrrrr...... Hadde bare lyst til å gå å legge meg igjenn når jeg så meg i speilet i morges! Håper ting blir bedre! : )

Hilsen Malaki

Hei igjen..:)

Dalacin funket igrunnen ikke på meg i det hele tatt. Det er et meget svakt middel. Tror det er det samme som i tetracyklinene bare i kremform istedenfor pilleform. Ikke ha for høye forventninger. Hvis kvisene dine er sterkt hormonelt vil det mest sannsynlig ikke ha noen særlig virkning på deg. Kvisene kommer innenifra og litt krem ytterst på huden fikser ikke det...desverre :(

Men nå vet jo ikke jeg hvor sterkt du er plaget. Kanskje det funker...

Ikke bruk for lang tid på hvert produkt. Da kommer du til å angre etterpå. Gi det en sjanse over en liten periode, og hvis det ikke blir bedring, så skifter du til neste produktet. Husk at alle disse preparatene er midlertidige og bare hemmer kvisene. De kurerer de ikke. Unntaket er Roaccutane. Og jeg er MEGET fornøyd med den positive utviklingen de siste dagene. Huden begynner å klarne opp, og jeg har bare brukt tablettene i en måned. Har 4 måneder igjen. Har 1 eller 2 kviser nå, resten er sår/merker etter tidligere kviser. Håper disse forsvinner med tiden. Det som er så bra med disse tablettene er at nye kviser som før tok 3-5 dager før de forsvant forsvinner nå praktisk talt over natten!! Eksfolieringen går mye raskere.

Hold meg oppdatert og lykke til. Håper du finner det rette preparatet for deg. Og ikke bruk for lang tid på hvert produkt. Få det sterkeste du kan få til alle tider. Kviser er et helvete!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40367-kviser/#findComment-155283
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...