Gå til innhold

Forslag til sunn, litt enkel mat til 3-4 klasse? :)

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage sunn og god mat til en gjeng 3-4 klassinger et par dager i uken.
Noen ganger blir det grovt brød med godt pålegg og oppkuttet frukt og grønnsaker til snack.

I morgen skal vi ha grønnsakssuppe med pølser.

Noe annet dere kan foreslå? 

Ikke pizza, pølse i lompe osv... hehe :) 

Fortsetter under...

Jeg skal lage sunn og god mat til en gjeng 3-4 klassinger et par dager i uken.

Noen ganger blir det grovt brød med godt pålegg og oppkuttet frukt og grønnsaker til snack.

I morgen skal vi ha grønnsakssuppe med pølser.

Noe annet dere kan foreslå? 

Ikke pizza, pølse i lompe osv... hehe :)

Eggerøre, ostesmørbrød med grovt brød, grove pizzasnurrer med grønnsaker ved siden av, havregrøt, potet- og purresuppe osv. Det meste man lager til middag kan serveres til lunsj/rett etter skolen, bare forbered det før.

Hjemmelaget grønnsaks- eller minestronesuppe, evt. med bacon- eller pølsebiter, evt. med pasta i.

Denne suppen har prøvd med hell: http://trinesmatblogg.no/2011/08/30/minestronesuppe-med-sting/(du kan jo droppe/begrense chili'en).

Ellers lager jeg av og til suppe av alle grønnsaksrester + buljong/kraft + kikerter og moser med stavmikser - det liker også barna godt.

Og fordelen med suppe er at du kan lage for flere dager og sette kjølig (evt. fryse om du har plass og ønsker å oppbevare over noe lengre tid, bare husk å ta ut i forkant).

En annen ting som er populært er "hjemmelagde fiskepinner" av fiskefilet i biter - vend dem i egg, mel og knust corn flakes(!).

Endret av Xtra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...