Gå til innhold

Barn må bytte skole pga meg.. Veldig vondt..Erfaringer?


Kvinne12345

Anbefalte innlegg

Takk for alle svar. Dere har gode poenger alle sammen uansett om dere er for eller mot. Er litt som Nicklusheletida sier, at jeg tenker det er verre for dem å bytte skole og vennekrets jo eldre de er. Er ikke aktuelt å vente i 12-13 år med å flytte sammen.. Også fordi eksen eier halve huset mitt og gjerne vil bli frigitt så han kan kjøpe seg noe. Derfor må huset selges snart uansett da jeg ikke har mulighet til å kjøpe han ut. Å ha en der i hverdagen og ikke bare annenhver helg er også noe som veier sterkt for oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frosken: Det blir bare to mil å kjøre ungene til far annenhver helg. Akkurat det tror jeg er det minste problemet her.

Hmmm.... skjønte ikke helt hva du mener her? Mitt poeng var at jeg  i utgangspunktet ikke syntes situasjonen var sammenlignbar med Lillemus sin, siden hun har hatt en eks som, slik jeg har oppfattet det, har tatt omtrent halvparten av ansvaret for barna. Da tenker jeg at det ikke er så strevsomt å være særboer, da dette gir god tid til å dyrke også et parforhold. Trådstarter forsto jeg det som hadde vesentlig mindre støtte fra barnefaren i hverdagen, men jeg trodde først det var enda mindre enn annenhver helg faren hadde barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... skjønte ikke helt hva du mener her? Mitt poeng var at jeg i utgangspunktet ikke syntes situasjonen var sammenlignbar med Lillemus sin, siden hun har hatt en eks som, slik jeg har oppfattet det, har tatt omtrent halvparten av ansvaret for barna. Da tenker jeg at det ikke er så strevsomt å være særboer, da dette gir god tid til å dyrke også et parforhold. Trådstarter forsto jeg det som hadde vesentlig mindre støtte fra barnefaren i hverdagen, men jeg trodde først det var enda mindre enn annenhver helg faren hadde barna.

Det stemmer at eksen min er lite involvert i barna. Han bor to timer unna og har dem annenhver helg.. Dvs han leverer de tilbake i tolv-tiden søndag, så er bare fredag kveld og lørdag og søndag morgen. Mente også at han ikke var noe engasjert i barna da vi bodde sammen så de er vant til at jeg er med dem på alt og ordner alt. Så overgangen var ikke så stor for dem som den kunne vært. Kjæresten min har sitt barn 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...