Gå til innhold

Til dere som småprater i mange tråder


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Gjest Admin Doktoronline

Mange av trådene på psykiatriforumet har den senere tid endt ut i mye småprat. Vi ber dere som holder på med det om å opprette egne tråder på meldingsforumet til dette formålet. Prøv å ha i bakhodet at også utenforstående skal kunne ha nytte av å lese gjennom tråder som omhandler relevante emner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere ønsket å legge forumet helt øde er dette sikkert en god ide.

Anonymous poster hash: 81e01...dc7

Jo men ærlig talt - det er fullstendig ute av kontekst, irriterende og tåpelig det disse folkene (to-tre??) holder på med i enhver tråd... Jeg gidder snart ikke å lese ett eneste innlegg som har en blå avatar fordi jeg blir så lei...

 

Dette kan være like mye grunn til at folk ikke gidder å være her, har du tenkt på det?

Endret av Bookworm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av trådene på psykiatriforumet har den senere tid endt ut i mye småprat. Vi ber dere som holder på med det om å opprette egne tråder på meldingsforumet til dette formålet. Prøv å ha i bakhodet at også utenforstående skal kunne ha nytte av å lese gjennom tråder som omhandler relevante emner.

 

Jeg synes det burde opprettes tre-fire faste tråder med følgende tema:

 

- Hvordan opplever jeg det å gå på trygd/stønad? (flaut, skammer meg, trygt, støttende, bra, etc.). Alt for mange tråder som egentlig handler om arbeidsliv blir en evinnelig diskusjon om det å ikke jobbe og eventuelle moralske betenkeligheter rundt det.

 

- Medikamenter som ikke virker, eventuelt om man bør slutte uten å snakke med legen eller ikke

 

- Er diagnosen min riktig, og andre "second opinion"-spørsmål

 

Så burde heller NHD eller en annen ekspert ta en kikk innom disse trådene med jevne mellomrom og svare på eventuelt nye spørsmål, fremfor at det opprettes 5-10 tråder daglig med samme tema som til slutt bare koker ned til de samme diskusjonene. En tråd starter gjerne saklig, varer en stund, og angripes klokka tre om natta med de faste "bare noe jeg tenkte på" "men men" og "trippel dose SSRI". Kan like gjerne samle dette i egne tråder.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ber dere legge merke til at vi ikke har noe imot småprat, men vi ber om at dette blir tatt i egne tråder og helst på riktig forum.

 

Det er avslørende for ens personlighet når en ødelegger andres tråder med småprat helt irrelevant for tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det burde opprettes tre-fire faste tråder med følgende tema:

 

- Hvordan opplever jeg det å gå på trygd/stønad? (flaut, skammer meg, trygt, støttende, bra, etc.). Alt for mange tråder som egentlig handler om arbeidsliv blir en evinnelig diskusjon om det å ikke jobbe og eventuelle moralske betenkeligheter rundt det.

 

- Medikamenter som ikke virker, eventuelt om man bør slutte uten å snakke med legen eller ikke

 

- Er diagnosen min riktig, og andre "second opinion"-spørsmål

 

Så burde heller NHD eller en annen ekspert ta en kikk innom disse trådene med jevne mellomrom og svare på eventuelt nye spørsmål, fremfor at det opprettes 5-10 tråder daglig med samme tema som til slutt bare koker ned til de samme diskusjonene. En tråd starter gjerne saklig, varer en stund, og angripes klokka tre om natta med de faste "bare noe jeg tenkte på" "men men" og "trippel dose SSRI". Kan like gjerne samle dette i egne tråder.

Er det sånn det skal være? Burde hatt egne faste tråder for omtrent alt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er det sånn det skal være? Burde hatt egne faste tråder for omtrent alt da.

Det holder lenge for oss om dere holder dere til trådstarters tema i hver tråd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha et eget asberger-forum her på dol?

å sortere slik synes jeg blir krenkende , men om de vil ha et eget fellesskap er jo det topp med eget forum ...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva med å ha et eget asberger-forum her på dol?

Det er uaktuelt.

 

Igjen: Asperger i aspergertrådene, depresjon i depresjonstrådene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avslørende for ens personlighet når en ødelegger andres tråder med småprat helt irrelevant for tråden.

Er ikke dette off topic? Kan ikke se helt relevansen. Kanskje du burde "practice what you preach" før du strør sukker over ekle kommentarer til andre i beste hersketeknikk-stil?

Dette til informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber dere legge merke til at vi ikke har noe imot småprat, men vi ber om at dette blir tatt i egne tråder og helst på riktig forum.

 

Ja, av og til kunne det vært fint om Webmaster splittet tråder som endrer tema. Eventuelt plasserer delene andre steder.

Anonymous poster hash: 086c8...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det burde opprettes tre-fire faste tråder med følgende tema:

- Hvordan opplever jeg det å gå på trygd/stønad? (flaut, skammer meg, trygt, støttende, bra, etc.). Alt for mange tråder som egentlig handler om arbeidsliv blir en evinnelig diskusjon om det å ikke jobbe og eventuelle moralske betenkeligheter rundt det.

- Medikamenter som ikke virker, eventuelt om man bør slutte uten å snakke med legen eller ikke

- Er diagnosen min riktig, og andre "second opinion"-spørsmål

Så burde heller NHD eller en annen ekspert ta en kikk innom disse trådene med jevne mellomrom og svare på eventuelt nye spørsmål, fremfor at det opprettes 5-10 tråder daglig med samme tema som til slutt bare koker ned til de samme diskusjonene. En tråd starter gjerne saklig, varer en stund, og angripes klokka tre om natta med de faste "bare noe jeg tenkte på" "men men" og "trippel dose SSRI". Kan like gjerne samle dette i egne tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å sortere slik synes jeg blir krenkende ,

 

Hvorfor det? Det finnes allerede underforum som Diabetes, Hodepine og migrene, Allergi og ikke minst Bokstavbarn.

Anonymous poster hash: 81e01...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber dere legge merke til at vi ikke har noe imot småprat, men vi ber om at dette blir tatt i egne tråder og helst på riktig forum.

 

Men tråder som tar helt av i alle retninger er jo en gammel DOL-tradisjon.

Anonymous poster hash: 81e01...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at tråder flyter ut om natten. Vedr de andre tema som du synes er føljetong tenker jeg disse rommer variasjon og kan være viktige for enkeltpersoner . Problemstillingene og ulike men ulike nyanser , kan bli forenklet av forslaget ditt selv om selvsagt en del går igjen . Ikke alle vet om muligheten for søk kanskje , likevel ikke alltid enkelt å få noe personlig ut av dette - selv om det selvsagt og hender .

Er ikke alt som kan besvares generelt og nettopp det å drøfte kan , for mange , være en meningsfull / åpnende prosess . Ikke nødvendigvis svada , snakke om skammen kan være godt - ikke bare konstatere at slik er det og slutt å tull ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...