Gå til innhold

sædmengde


missbeate

Anbefalte innlegg

Jeg er jomfru, og lurer derfor på hvor mye sæd som kommer fra penis ved utøsning?

Min venninne som er gift, forteller at det ofte blir seigt og klinete etter samleie og sædutømning, og at hun helst må dusje etterpå. Er det det samme for alle?

Da kan man vel ikke ha spontan-sex på upassende steder uten kondom?

Eller hvordan er nå dette? Hvor mye sæd renner ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer fra person til person. Det kommer an på om det er lang tid siden forrige utløsning, hvor opphisset man er osv. Men en vanlig utløsning ligger vel på ca. 1-2 ss med sæd. Kan være mer el. mindre alt ettersom. Det er riktig at det kan bli litt klissete etterpå, men har man litt dopapir ved sengekanten ordner alt seg. Da er det bare å tørke opp. Jeg og kjæresten min bryr oss nå ikke alltid om det blir litt klissete etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Hvor mye sæd menn produserer varierer. Mengden varierer mellom 0,2 til 6,6 ml per dose. En gjennomsnittsposjon er på 3,5 ml etter noen dagers avhold. Det tilsvarer innholdet i en vanlig teskje.

Ca. 60 prosent av innholdet består av sædvæsker. Nesten 40 prosent kommer fra prostata, mens resten kommer fra andre kjertler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...