Gå til innhold

Madelenemie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
Madelenemie

Hei, er du ok? Hvordan går det med deg? Tenker på deg. Anonymous poster hash: 1536f...03d

hei!

takk for at du tenker på meg.

jeg så ikke medling før nå, beklager!

jeg har det strevsomt, men klarer hverdagen, er mye alene, da min mann reiser,

jeg blir fryktelig sliten av å måtte storhandle, planlegge langsiktig, ikke bare skrive lister...

i dag gikk jeg tre ganger til butikken, fordi jeg klarer ikke lyden av vogner, så jeg bruker kurv, jeg måtte bruke 2 kurver pr handletur, og settet disse rundt i butikken:-( så sa jeg uff, når jeg hadde rotet dem bort.

men jeg kjørte flere ganger og til slutt ble det såpass at vi kanskje klarer oss til mandag, jeg vet ikke, men ellers må jeg kjøre til Joker imorgen og dey er uøkonomisk så jeg orøver unngår sånt.

jeg pusser opp også:-) det går lettere fordi det skjer innenfor huset, jeg syns det er mindre slitsomt å kjøpe sparkel og maling, enn alle de ingredienesen og i tillegg kolliderer med så mange mennesker i butikken,

jeg kunne skrive laaangt om dette, men jeg vet det ikke er intererssant, men jeg får det til, men jeg er mer enn lettet når jeg er hjemme og slipper ut en eneste gang til.

i morgen skal jeg vaske bilene, det ser jeg på som en lettelse akkurat nå.

det er en ting, ikke ha full oversikt over så mye og mange ting!!!

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

takk for at du tenker på meg.

jeg så ikke medling før nå, beklager!

jeg har det strevsomt, men klarer hverdagen, er mye alene, da min mann reiser,

jeg blir fryktelig sliten av å måtte storhandle, planlegge langsiktig, ikke bare skrive lister...

i dag gikk jeg tre ganger til butikken, fordi jeg klarer ikke lyden av vogner, så jeg bruker kurv, jeg måtte bruke 2 kurver pr handletur, og settet disse rundt i butikken:-( så sa jeg uff, når jeg hadde rotet dem bort.

men jeg kjørte flere ganger og til slutt ble det såpass at vi kanskje klarer oss til mandag, jeg vet ikke, men ellers må jeg kjøre til Joker imorgen og dey er uøkonomisk så jeg orøver unngår sånt.

jeg pusser opp også:-) det går lettere fordi det skjer innenfor huset, jeg syns det er mindre slitsomt å kjøpe sparkel og maling, enn alle de ingredienesen og i tillegg kolliderer med så mange mennesker i butikken,

jeg kunne skrive laaangt om dette, men jeg vet det ikke er intererssant, men jeg får det til, men jeg er mer enn lettet når jeg er hjemme og slipper ut en eneste gang til.

i morgen skal jeg vaske bilene, det ser jeg på som en lettelse akkurat nå.

det er en ting, ikke ha full oversikt over så mye og mange ting!!!

Dersom du synes handling er såpass utmattende, kunne det da ikke være en ide å la assistenten din handle en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Dersom du synes handling er såpass utmattende, kunne det da ikke være en ide å la assistenten din handle en periode?

jo det er sant:-)

jeg bruker henne til å gjøre lekser, for jeg blir så sliten av å forklare.

takk for tips, dette hadde jeg ikke tenkt på, jeg tenkte akkurat som vi pleier gjøre det,

jeg vil heller hun skal snakke med barna enn å gjøre noe, de trenger snakk, og det er det vanskeligste for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo det er sant:-)

jeg bruker henne til å gjøre lekser, for jeg blir så sliten av å forklare.

takk for tips, dette hadde jeg ikke tenkt på, jeg tenkte akkurat som vi pleier gjøre det,

jeg vil heller hun skal snakke med barna enn å gjøre noe, de trenger snakk, og det er det vanskeligste for meg.

 

Dersom du må handle inn mye til påske, så synes jeg du akkurat den kommende uken skal få assistenten til å handle. Så kan ungen(e) akkurat denne uken ta litt større ansvar for leksene sine enn de pleier, det er egentlig bra for dem også med litt variasjon.

 

Det er fint for dere å ha assistenten til å avlaste deg - også i forhold til snakking - men hun kan aldri erstatte deg når det gjelder å snakke med barna. Derfor tror jeg det vil være en bra prioritering å la henne handle slik at du blir litt mindre sliten - og litt mer tilgjengelig for barna:-)

 

Du har forresten full innboks ser det ut som, jeg fikk ikke til å sende deg pm.

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Dersom du må handle inn mye til påske, så synes jeg du akkurat den kommende uken skal få assistenten til å handle. Så kan ungen(e) akkurat denne uken ta litt større ansvar for leksene sine enn de pleier, det er egentlig bra for dem også med litt variasjon.

 

Det er fint for dere å ha assistenten til å avlaste deg - også i forhold til snakking - men hun kan aldri erstatte deg når det gjelder å snakke med barna. Derfor tror jeg det vil være en bra prioritering å la henne handle slik at du blir litt mindre sliten - og litt mer tilgjengelig for barna:-)

 

Du har forresten full innboks ser det ut som, jeg fikk ikke til å sende deg pm.

hei!

ok

ja jeg har sikkert det...

men vet ikke hva jeg kan slette?

det jeg sletter, glemmer jeg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

ok

ja jeg har sikkert det...

men vet ikke hva jeg kan slette?

det jeg sletter, glemmer jeg:-(

 

Du kan jo kopiere og lime inn i et Word-dokument før du sletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

hei!

ok

ja jeg har sikkert det...

men vet ikke hva jeg kan slette?

det jeg sletter, glemmer jeg:-(

 

Hei. Det er en funksjon der du kan trykke på lagre. Da får du hele meldingsrekken sendt til din mailadresse. Det er ganske greit, slik at man ikke glemmer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei. Det er en funksjon der du kan trykke på lagre. Da får du hele meldingsrekken sendt til din mailadresse. Det er ganske greit, slik at man ikke glemmer det :)

ok tusen takk for bra råd, skal sjekke det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

takk for at du tenker på meg.

jeg så ikke medling før nå, beklager!

jeg har det strevsomt, men klarer hverdagen, er mye alene, da min mann reiser,

jeg blir fryktelig sliten av å måtte storhandle, planlegge langsiktig, ikke bare skrive lister...

i dag gikk jeg tre ganger til butikken, fordi jeg klarer ikke lyden av vogner, så jeg bruker kurv, jeg måtte bruke 2 kurver pr handletur, og settet disse rundt i butikken:-( så sa jeg uff, når jeg hadde rotet dem bort.

men jeg kjørte flere ganger og til slutt ble det såpass at vi kanskje klarer oss til mandag, jeg vet ikke, men ellers må jeg kjøre til Joker imorgen og dey er uøkonomisk så jeg orøver unngår sånt.

jeg pusser opp også:-) det går lettere fordi det skjer innenfor huset, jeg syns det er mindre slitsomt å kjøpe sparkel og maling, enn alle de ingredienesen og i tillegg kolliderer med så mange mennesker i butikken,

jeg kunne skrive laaangt om dette, men jeg vet det ikke er intererssant, men jeg får det til, men jeg er mer enn lettet når jeg er hjemme og slipper ut en eneste gang til.

i morgen skal jeg vaske bilene, det ser jeg på som en lettelse akkurat nå.

det er en ting, ikke ha full oversikt over så mye og mange ting!!!

 

Herregud, her høres du litt ut som meg. Jeg liker ikke å kjøpe maling heller da, for da må jeg prate med andre enn bare de i kassa. Jeg er nok litt mer målretta i matbutikken enn det du er. Nå har jeg begynt å skrive liste og handler kanskje hver 14. dag. Men jeg lager ikke mat med mange ingredienser i, jeg orker ikke handle mange ting, da blir jeg stressa. Og jeg slipper lage mat til en hel familie så jeg trenger ikke storhandle. Jeg har prøvd tidligere, å planlegge middag for mange dager, men det klarer jeg ikke. Har jeg flere ting jeg skal gjøre på en dag så blir jeg stressa selv om det bare er småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å skrive liste og handler kanskje hver 14. dag. 

 

Er ikke stor-handling slitsomt? Jeg foretrekker å småhandle 2-3 ganger i uka. Så er det gjort på 5-10 minutter pr gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie:

 

Vi bruker middagsleverandør (finnes f.eks. Godt Levert og Adams Matkasse), og får tre middager med råvarer og oppskrifter levert på døren hver mandag. For vår del er det først og fremst for å hjelpe oss med tidsklemme, men det er faktisk også gode og sunne middager, og en slipper å tenke middagshandling til disse dagene. Nå vet jeg at du er flink til å planlegge og lage mat, men det er tydelig at det koster, i hvertfall når en inkluderer planlegging og handling. Vi må jo likevel handle brød, melk, pålegg etc., samt mat til de øvrige dagene, men det blir totalt betydelig mindre handling og planlegging.

 

Kanskje det kunne være noe for deg/dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke stor-handling slitsomt? Jeg foretrekker å småhandle 2-3 ganger i uka. Så er det gjort på 5-10 minutter pr gang.

 

Men jeg storhandler aldri. Det er ikke mye jeg trenger og jeg hater å gå i butikken så jeg gjør det ikke oftere enn jeg må. Så når jeg kommer på noe jeg trenger så skriver jeg ned andre ting jeg kanskje vil komme til å trenge snart. Bruker ikke lang tid i butikken. Totalt sett bruker jeg mindre tid enn om jeg skulle handlet ofte. Men noen ganger glemmer jeg ting som jeg må ha, da klarer jeg meg så lenge som mulig uten den tingen slik at jeg kan få flere ting på lista. Men om jeg f.eks trenger do-papir så må jeg jo en ekstra tur i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...