Gå til innhold

Hvilke farge har kjolen?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

 

Jeg tror dette er et litt spesielt fenomen, at fargene ligger i grenseland mellom gull og svart, og mellom blå og hvit. Skrur opp og ned på lysstyrken på skjermen og får litt ulike inntrykk.

Anonymous poster hash: 6a41d...d0a

 

Det er så rart at folk som ser på det samme bilde ser ulike farger på kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    13

  • stjernestøv

    7

  • Mrs D

    4

  • slabbedask

    3

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det er så rart at folk som ser på det samme bilde ser ulike farger på kjolen.

 

Se hva Maglor skrev da.

 

Hah den skifter farge foran øynene mine. Først gull og hvit så svart og blå.

 

Vi har ulike slags slagslysresporer på baksiden av øyet. En type klarer bare svart-hvit, en annen klarer farger. Hvis fargene har lite metning og tenderer mot gråtoner får du lett slike fenomen som her, tydeligst forklart med reaksjonen til Maglor.

Anonymous poster hash: 6a41d...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarte jo ikke hvorfor folk ser det ulikt.

 

Det varierer fra person til person hvor mye lys man trenger for å få rett oppfatning av farger. I veldig dårlig lys klarer ingen av oss å få rett oppfatning av farger. Det vi ser blir da, blir bare ulike gråtoner. Da bruker vi svart-hvit reseptorene bakerst i øyet mest. Med lys helt i grenseland for fargeoppfatning, vil det variere fra person til person hvor godt vi klarer å oppfatte farger. Fotoet var veldig dårlig, sikkert tatt under dårlige lysforhold, og det gjør ikke situasjonen lettere. Dessuten har vi sikkert stilt inn lysstyrken til skjermen på PC-en ulikt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det varierer fra person til person hvor mye lys man trenger for å få rett oppfatning av farger. I veldig dårlig lys klarer ingen av oss å få rett oppfatning av farger. Det vi ser blir da, blir bare ulike gråtoner. Da bruker vi svart-hvit reseptorene bakerst i øyet mest. Med lys helt i grenseland for fargeoppfatning, vil det variere fra person til person hvor godt vi klarer å oppfatte farger. Fotoet var veldig dårlig, sikkert tatt under dårlige lysforhold, og det gjør ikke situasjonen lettere. Dessuten har vi sikkert stilt inn lysstyrken til skjermen på PC-en ulikt også.

Jeg så den i gull og hvit. Rullet litt opp på siden og så ned igjen. Da var den plutselig blitt blå og svart. Det var samme skjerm. Jeg hadde ikke beveget på skjermen. Det var samme lysforhold og jeg var fremdeles den samme. Fargene er så forskjellige som det går an å bli. Det ble som to forskjellige kjoler. Jeg var sikker på at det var to bilder som skiftet.

Anonymous poster hash: 9f519...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Både jeg og ungene ser hvit og gull - evt hvit med lyseblått skjær i, slik snø og is kan være + gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser bare hvit og gull uansett lysstyrke eller bilde. Jeg så på tv at de viste fram en knall blå kjole med svarte rander. Det kan ikke være de samme i mine øye. Jeg skjønner ingen ting. Mannen og barna ser kun blå og sort på alle bilder. Er det da slik at de er flinkere til å se farger, eller motsatt?



Anonymous poster hash: 3ecaa...3f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg ser bare hvit og gull uansett lysstyrke eller bilde. Jeg så på tv at de viste fram en knall blå kjole med svarte rander. Det kan ikke være de samme i mine øye. Jeg skjønner ingen ting. Mannen og barna ser kun blå og sort på alle bilder. Er det da slik at de er flinkere til å se farger, eller motsatt?

Anonymous poster hash: 3ecaa...3f6

 

 

Motsatt. Det flinke er de som ser hvitt og gull.

Anonymous poster hash: b8b13...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

 

Motsatt. Det flinke er de som ser hvitt og gull.

Anonymous poster hash: b8b13...27b

 

Men det stod jo en plass at kjolen er sort og blå, da ser jo de som ser hvit og gull feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blå og brun-ish! skjønner ikke hvordan andre kan se på det som svart  :o  

 

Brun - Svart

the-internet-is-freaking-out-over-the-co



Anonymous poster hash: 5a8f8...2fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blå og brun-ish! skjønner ikke hvordan andre kan se på det som svart  :o   Brun - Svartthe-internet-is-freaking-out-over-the-coAnonymous poster hash: 5a8f8...2fa

Denne er gull og hvit.

Anonymous poster hash: 9f519...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig. Straks jeg postet var den blå og svart til den gled over til gull og hvit igjen.

Anonymous poster hash: 9f519...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne er gull og hvit.

Anonymous poster hash: 9f519...87f

Det kan du da umulig mene?  :huh: er du seriøs?

 

white_black_antiqued_gold_color_swatch_v

blå336699.png

Ser du forskjellen?

Anonymous poster hash: 5a8f8...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan du da umulig mene?  :huh: er du seriøs? white_black_antiqued_gold_color_swatch_vblå336699.pngSer du forskjellen? Anonymous poster hash: 5a8f8...2fa

Ja jeg er seriøs. Jeg har stort sett sett kjolen i gull og hvit. Men innimellom har den vært blå og svart. Forstå det den som kan. Men det er vel ikke for ingenting den nå går over hele verden.

Anonymous poster hash: 9f519...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Designeren har jo lagt ut et godt bilde av kjolen hvor det er tydelig at den er dypt blå og kullsvart. Det er snakk om kjolen til venstre.

 

 

post-172158-0-62812200-1425486067_thumb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...