Gå til innhold

Jeg er i gang:-)

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Endelig, er jeg i gang, med noe som har gitt meg angst og kvalme bare å tenke grundig på.

Jeg vet ikke ant netter med dårlig søvn det har gitt, og uro, og stivne til is, inni meg...

Jeg lager ferdig baby og andre album for barna, det har hopet seg opp, og selv om jeg har alt, i stoore kasser, så har det vært så overveldende å skulle starte på dette at jeg bare har samlet mer og mer, og verre og verre ble disse kassene med årevis av gamle bilder og informasjon og fot og håndavtrykk og i tillegg er jeg nokså perfeksjonist:-(

Takket være min mann er jeg nå i gang:-)

Spisebordet er ryddet, planen er klar, negativer "flyter" og hardisker er hentet frem.

Og jeg har bestemt at jeg har ca en mnd før bordet på 280 cm må ryddes, slik at ikke før skal vi spise på langbordet, dette tar tid, men er viktig. Jeg har også ryddet en gammel kjøbmannsdisk slik at jeg kan ha etasjer og gule lapper som blir et foreløpig forlenger arkiveringssystem. Jeg har kjøpt penner, bånd, glansbilder (planlagt etter tema) fyllepenner med ulike endestykker, stempler, vakre border osv...(dette gjorde jeg delvis i går)

Jeg skal klare dette, men jeg hadde ikke klart å starte om jeg ikke ble dratt i gang, med dette skumle, uoversiktelige og kaotiske prosjektet. (2 babyalbum er klare) (barna er glade for prosjektet:-)

Fordi lage album betyr at, nå at jeg må fordele bilder på x ant barn, fremkalle, holde styr på negativer på hva jeg bestiller som skal inn hvor osv...holde styr på mapper på harddisker, takle uroen når jeg ikke finner en mappe osv...

Det er nå det er fint med en NT mann, han har oversikt, jeg gjør detaljene og presisjonsarbeidet.

Igjen ser jeg fordelene ved NT menneskene, de har oversikt og ro når en bitteliten ting mangler, den roen smitter, men igjen min detaljorientering er bra på den måten at ting blir så perfekt at andre blir inspirert sier de.

Jeg er såå glad i min mann, jeg blir forelsket egentlg, bare ved tanken på alt han gjør og hjelper meg med og vi skal på ferie, han tror ikke det, men jeg skal overraske han, han er det fineste menneske jeg vet om, han kommer før min psykiater.

dvs rekkefølgen på de første favorittmenneskene er:

1) min mann

2) min psykiater (min psykiater fordi har gitt meg livet)

3) mine barn (alle har samme plass)

4) min barndomsvenn som hjalp med uforbeholdent og uegoistisk og prinsippfast gjennom barndommen.

Videre kommer en salig blanding av kaos...jeg vet ikke hvem som kommer etter dette, 

men av mennesker jeg har gode minner av kommer mine besteforeldre.

Til saken og for ikke skrive meg ut:

Dette prosjektet er jeg glad for!!

Det betyr bedre nattesøvn og nå som sykemeldt har jeg tid!

Jeg blir enda gladere når jeg ser barna le og glede seg, over sine egne babybilder:-)

Selv liker jeg ikke bilder, derfor har dette vært utrolig krevende for meg å klare å starte på, jeg forstår ikke hvor tiden som har gått er blitt av, jeg kan ikke få holde en tid som har gått i hånden, det blir for ukonkret og derfor liker jeg ikke å se på bilder som minner meg om en tid som er forbi.

Det blir litt som da jeg før dro på fere og ble så glad da jeg kom kjørende og så huset at jeg sa henrykt, "se der er huset vårt" da pleide min mann si "ja hadde du forventet noe annet", og ja på en måte, inni meg, er det som jeg ikke ser ofte helt borte, jeg må tenke mange tanker for å betrygge meg selv på at det jeg ikke ser fortsatt fins, dette fordi jeg mangler theory of mind, sier min psykiater betryggende,

det er fint å vite, men vanskelig for min mann å forstå, fordi som han sier, så gode evner, evner han selv kunne drømt om å ha, også denne autisme, det syns både han og jeg er leit.

Men sånn er det!

vel likevel er jeg glad, nå blir en kjempesak i orden:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404333-jeg-er-i-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Hei igjen!

Jeg trenger hjelp.

dvs jeg ønsker å finne album for å sortere gamle negativer effektivt.

Jeg lette etter dette, men ingen butikker hadde det,

vet noen hvor jeg kan få album kun for gamle negativer?

Jeg kan jo digitalisere negativene, men det har jeg ikke satt meg inn i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404333-jeg-er-i-gang/#findComment-3613872
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg vært deg hadde jeg i stedet laget fotobøker feks hos Fotoknudsen.

Jeg driver med scrapbooking selv, og det tar uendelig lang tid.

Album, papir, lim og pynt koster også en liten formue.

Skulle jeg begynt i dag hadde jeg absolutt heller valgt fotobøker, men det fantes ikke i samme gode utvalg den gang jeg begynte med album til ungene.

Anonymous poster hash: 57309...3c5
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404333-jeg-er-i-gang/#findComment-3613883
Del på andre sider

Madelenemie

Hadde jeg vært deg hadde jeg i stedet laget fotobøker feks hos Fotoknudsen.

Jeg driver med scrapbooking selv, og det tar uendelig lang tid.

Album, papir, lim og pynt koster også en liten formue.

Skulle jeg begynt i dag hadde jeg absolutt heller valgt fotobøker, men det fantes ikke i samme gode utvalg den gang jeg begynte med album til ungene.

Anonymous poster hash: 57309...3c5

Hei!

Ja jeg tenker gjøre det etter hvert,

men disse babyalbumene må jeg bli ferdig med sånn.

men takk for råd, tenkt på det samme.

men vet du hvor jeg kan finne album til gamle negativer?

Jeg vil faktisk arkivere dem, jeg bare kjenner jeg må det.

Jeg har lagd noen sånne album fra ferieturer:-) ble fine:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404333-jeg-er-i-gang/#findComment-3613929
Del på andre sider

Jeg pleide å arkivere negativer i AF ark med sånne smale lommer til negativer, men jeg vet ikke lenger hvor jeg får tak i dem. Isteden har jeg de siste årene rett og slett arkivert dem i de små papirlommene som de ligger i når de kommer fra fotobutikken (med bildene i den store lommen bak), jeg har bare skrevet med svart tusj årstall og måned utenpå konvoluttene. Dette er enklere og tar ikke så lang tid, og det er helt ok, for da får jeg mer tid til å jobbe med bildene.

Lykke til med prosjektet ditt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404333-jeg-er-i-gang/#findComment-3613933
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...