Gå til innhold

Maaange pinnedyr, og mange flere i terrariet (bilde)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

I perioder blir jeg nødt til å kaste noen nymfer i do for å få orden i terrariet, for ellers så blir det så mange at de spiser 3 sitronmelisser på 2 dager og jeg må bruke over 1000 kr i måneden på sitronmelisser til dem. Jeg føler jeg ikke har noe valg når det blir klynger av disse søte små pknnedyrbabyene. Dessuten så er drt ingen dyrebutikk der jeg bor som tar imot pinnddyrbabyer. Det car mamma som sa til meg at jeg burde kaste noen av de mange hundre babypinnedyrene.

Du kan kjøpe billige sitronmellisse frø på nettet og plante selv. DA blir det masse billige planter da.

Hva med 6000 planter til drøye 40 kroner? http://www.ebay.com/itm/Herb-Seeds-Balm-Lemon-6000-Seeds-/400686232126?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item5d4ac2b23e

Anonymous poster hash: 9e319...a5a

Pinnedyr er fascinerende og artige dyr. Fortår ikke frykten for at en leieboer skal ha slike.

Det er vel som med kakerlakker, som jo folk også har som kjæledyr, de hører ikke til i vår fauna. En som har så mange pinnedyr har neppe full kontroll over alle sammen, og vi vil ikke ha dem ut i naturen vår. Ser ut til at de fint evner å formere seg MYE. Det står også på en side jeg googlet at de gir fra seg lukt, og da ville neimen ikke jeg hatt de i et hus jeg skulle leie ut.

Blomsterfluen

Det er vel som med kakerlakker, som jo folk også har som kjæledyr, de hører ikke til i vår fauna. En som har så mange pinnedyr har neppe full kontroll over alle sammen, og vi vil ikke ha dem ut i naturen vår. Ser ut til at de fint evner å formere seg MYE. Det står også på en side jeg googlet at de gir fra seg lukt, og da ville neimen ikke jeg hatt de i et hus jeg skulle leie ut.

Pinnedyr overlever ikke ute lenge i norsk natur har jeg lært. I tillegg så lukter ikke de pinnedyrene jeg har, annet enn deilig sitronmelisselukt.

Gjest Gargamel

Hva har du tenkt å gjøre med dem? Best å avlive de fleste før du får et personlig forhold til hver enkelt.

Jeg synes ikke det er veldig rart at du liker pinnedyr, men du bør kanskje samle dem på én plas, og ikke la dem yngle fritt.

Annonse

Blomsterfluen

Hva har du tenkt å gjøre med dem? Best å avlive de fleste før du får et personlig forhold til hver enkelt.

Jeg synes ikke det er veldig rart at du liker pinnedyr, men du bør kanskje samle dem på én plas, og ikke la dem yngle fritt.

Jeg har et personlig forrhold til alle de nusselige pinnevennene, og jeg liker ikke å måtte avlive dem men noen ganger blir de for mange. I tillegg så har jeg dem i terrariet og ikke utforbi terrariet uten oppsyn. Og jeg liker å ta noen ut for at de skal få kose seg og oppdage leiligheten min avogtil men jeg paser på at de ikke rømmer. Jeg tar dem inn i terrariet igjen selvfølgelig.

Åssen tenker du man skal få til det? Å samle alle på en plass og ikke la dem yngle? Kastrere dem?

Hvis man ikke kan ha kontroll på dem på et eller annet vis, så bør de kanskje ikke være lov som kjæledyr?

Kjæledyr er vel å ta litt hardt i, det er et innsekt. Uansett så har jo Blomsterfluen kontroll på dem, hun tar livet av noen når det blir for mange av dem. Anser ikke det som værre enn å slå ihjel en mygg eller flue. Så jeg forstår ikke problemet med å ha pinnedyr i et terrari.

Kjæledyr er vel å ta litt hardt i, det er et innsekt. Uansett så har jo Blomsterfluen kontroll på dem, hun tar livet av noen når det blir for mange av dem. Anser ikke det som værre enn å slå ihjel en mygg eller flue. Så jeg forstår ikke problemet med å ha pinnedyr i et terrari.

Det så ikke ut som de var i noe terrarie på det bildet Blomsterfluen la ut her? Og var de f.eks på et bord, så tror jeg slett ikke at hun har så god kontroll at man med 100% sikkerhet kan si at ho fikk samla inn alle igjen.

Det så ikke ut som de var i noe terrarie på det bildet Blomsterfluen la ut her? Og var de f.eks på et bord, så tror jeg slett ikke at hun har så god kontroll at man med 100% sikkerhet kan si at ho fikk samla inn alle igjen.

Jeg vet om noen som hadde slike og de trodde de hadde kontroll på dem. Helt til potteplantene plutselig begynte å bli oppspiste... *grøss* Jada, de er nok helt harmløse, men akk så ekle!

Blomsterfluen

Det bildet var jo utenfor terrariet. Terrariet var en annen plass i leiligheten.

Annonse

Hun måtte ta de ut for å vanne maten dems. Altså, jeg kan ikke si jeg forstår at folk vil ha pinnedyr, men det er jo også mange som ikke forstår hva jeg skal med hund. Folk er forskjellige og har forskjellige interesser. Sånn er det bare :)

Det bildet var jo utenfor terrariet. Terrariet var en annen plass i leiligheten.

Det var jo litt av poenget mitt, da ... Du kan ikke med hundre prosent sikkerhet si at du har fått alle tilbake i terrariet etter å ha latt dem vandre rundt på bordet.

Hun måtte ta de ut for å vanne maten dems. Altså, jeg kan ikke si jeg forstår at folk vil ha pinnedyr, men det er jo også mange som ikke forstår hva jeg skal med hund. Folk er forskjellige og har forskjellige interesser. Sånn er det bare :)

Det er betraktelig enklere å holde styr på hvor en hund er enn hundre pinnedyrbebiser man tar ut av terrariet. Selv en bitteliten chihuahuahvalp.

Det var jo litt av poenget mitt, da ... Du kan ikke med hundre prosent sikkerhet si at du har fått alle tilbake i terrariet etter å ha latt dem vandre rundt på bordet.

Det er betraktelig enklere å holde styr på hvor en hund er enn hundre pinnedyrbebiser man tar ut av terrariet. Selv en bitteliten chihuahuahvalp.

Å, si ikke det du, skogen er stor, det er mange steder å løpe :P Heldigvis er min hund såpass mammadalt at han ikke blir borte lenge av gangen. Men jeg tror en løs hund skremmer fler enn et løst pinnedyr.

Jeg vil vel si at det hadde vært mer fornuftig å lagt pinnedyra i en boks de ikke kunne komme ut av enn å la de vandre rundt løse, men de hadde ikke overlevd lenge på egenhånd uansett.

Jeg vil vel si at det hadde vært mer fornuftig å lagt pinnedyra i en boks de ikke kunne komme ut av enn å la de vandre rundt løse, men de hadde ikke overlevd lenge på egenhånd uansett.

Ikke nå, nei. Men tenk deg en varm sommer og 50 pinnedyr som stikker av. Bra temperatur og rikelig med mat ute. Hvor lenge før de ville blitt maaaaange flere, og hvor lenge før de ville tilpasset seg klimaet vårt? Insekter er da veldig tilpasningsdyktige, eller hva? Og klarer de mange generasjoner gjennom en god sommer, så vips er de i fri utfoldelse. Verst tenkelige scenario, men jeg er veldig skeptisk til sånn type kjæledyr.

Er jo enig i at flere nok blir redde for hunder, men vi vil ikke ha i naturen noe som ikke naturlig hører til der.  :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...