Gå til innhold

Skylling etter medisinering

Anbefalte innlegg

Gjest Couscous

Min 2 år gamle sønn har nettopp begynt med astmamedisin, og vi ser på pakken at det er viktig å skylle munnen etterpå. Har hørt av en veninne at det er viktig for å unngå soppdannelse i munnen. Men det er ikke så lett å få til.

Hvor nøye må vi være med skyllingen, og hvor fort oppstår soppdannelser hvis vi ikke er nøye nok?

Han er dessverre ikke glad i vann, så han vil ikke drikke noe særlig. Istedet tuller vi og heller masse vann i munnen på han, slik at alt spruter ut igjen. Får til dette 2, kanskje 3, ganger. Er dette godt nok?

Er det greit om han drikker juice eller melk etter medisinering, istedet for å skylle med vann?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40438-skylling-etter-medisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint å drikke juice eller vann etterpå, hovedsaken er å få oppløst evt rester som ligger i munnen. :o)

(Ellers må jeg bare si at selv om jeg selv har brukt slike medisiner i 10 år, og vel så det, har jeg aldri opplevd sopp i munnen. Og det har heller ikke datteren vår, som har brukt slik medisin i 4 1/2 år nå.)

God jul!

mvh

Wenke Lunde, Sykepleier

Det hoeres helt greit ut, bare dere faar vekk medisinen fra tenner og munnhule. Kanskje tannpuss er tingen ( men det liker vel heller ikke 2-aaringer saa godt!))

Gi ham ett eller annet aa tygge paa, saa vil jeg tro dere faar det til.

Gjest kisseypooh

Det går helt fint å drikke juice eller vann etterpå, hovedsaken er å få oppløst evt rester som ligger i munnen. :o)

(Ellers må jeg bare si at selv om jeg selv har brukt slike medisiner i 10 år, og vel så det, har jeg aldri opplevd sopp i munnen. Og det har heller ikke datteren vår, som har brukt slik medisin i 4 1/2 år nå.)

God jul!

mvh

Hei hei!!

Det er litt vikti å forebygge for når du først har fått det kan det være vanskeli å bli kvitt!! Medikamenta som blir brukt mot soppinfeksjonene smaker heller ikkje noko særli godt så det kan vere vanskeli å få i ein 2-åring!! ;)

Koz

Hei hei!!

Det er litt vikti å forebygge for når du først har fått det kan det være vanskeli å bli kvitt!! Medikamenta som blir brukt mot soppinfeksjonene smaker heller ikkje noko særli godt så det kan vere vanskeli å få i ein 2-åring!! ;)

Koz

Ai nåvv! ;o)

Så derfor; gi barnet noe å drikke etterpå! (Det gjør vi også - alltid!)

:o)

Gjest kisseypooh

God jul!

mvh

vonde erfaringer fra egen barndom!!;-)

Vil ikkje ein liten unge så vondt at dei må svelge i seg det stoffet!!

Fortsatt god romjul til alle!!

Koz

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...