Gå til innhold

Seroquel eller Zyprexa for å stoppe begynnende psykose

Anbefalte innlegg

Gjest Liten40

Diagnoser: Schizoaffektiv og ADHD

Har vært uten medisiner lenge. Nå begynner jeg å bli dårlig igjen. Det er helg, og jeg har seroquel og zyprexa (gått ut på dato for 6 mnd siden, men det skal ikke være et stort problem) i skapet. Vanligvis blir jeg syk lenge når jeg blir dårlig, derfor vil jeg stoppe dette så fort som mulg. Men har angst for å ta medisinene, redd for forgiftning etc Jeg vil ikke ta medisiner lenge pga vekt og vil bare ta noe som virker raskt/kortvarig, men som ikke dreper meg eller gir meg pustevansker. Jeg har begynt å miste søvnen også, så det haster litt nå. Hva er tryggest å ta nå? Og hva vil være mest effektivt?

Fortsetter under...

• 6 år senere...
Nils Håvard Dahl, psykiater skrev (På 7.3.2015 den 22.19):

Zyprexa er mest effektivt bl.a. fordi du kan gå direkte på 15 mg.

Seroquel må du trappe opp daglig med maks 200, 400, 600 mg.

Jeg begynte på 5mg og satt å sittende sov i stolen helt zombie. Hvordan i alle dager tror du jeg ville blitt om jeg gikk rett på 15mg??

Eeeeeller har høyere dose motsatt effekt, altså at du blir mindre trøtt av høy dose enn lav? 

Anonymkode: 1f705...5e2

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har NHD fremdeles en bruker her siden det ikke står "gjest" foran?

Anonymkode: 21151...ecc

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har NHD fremdeles en bruker her siden det ikke står "gjest" foran?

Anonymkode: 21151...ecc

Det står ikke gjest foran noen av ekspertene som var her før. Tror jeg.

Anonymkode: e2fdc...97c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...