morten76 Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Var hos en vennine av meg. Og hun sa vil du være kosegutten min i dag sa hun..Ja sa jeg og vi begynte å kose, og jeg ble helt vill.og hun ville ikke mere og jeg stoppet ikke med en gang. Og jeg forsto at jeg hadde gjort noe galt.. har sånn dårlig samvitinghet..Jeg og henne er snakket litt ut om det som skjedde..hun har tilgid meg. Men får ikke det ut av hodet det som har skjedd.. Har vært selv utsatt selv for overgrep 1 gang.. Er det noen som kan hjelpe meg..?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christinia Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Hei! Hvorfor stoppet du ikke med en gang?Hvor langt gikk du?Nei,det trenger du ikke å svare på,bra at du har dårlig samvittighet,men enda bedre at dere har fått pratet ut om det,det er det nok ikke mange som gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DIXI Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Hei Morten! Dette var egentlig et veldig viktig innlegg! For jeg tror at veldig mange har opplevd akkurat det samme som du beskriver her, men jeg tror ikke mange snakker om det etterpå - flott gjort av deg! Hvor gamle er dere? Har du spurt venninnen din hva hun mente når hun spurte om du ville være kosegutten hennes? Det hørtes jo ut som en veldig åpen invitasjon...? Og først etterpå viser det seg at dere har veldig forskjellig oppfattning av hva en kosegutt skal foreta seg. Du sier ikke noe om hva som skjedde før du stoppet, men det viktige er jo at du gjorde det. Veldig mange stopper ikke, selv om jenta ikke vil mer, men bare fyrer på til de har fått det de vil. Du viser at du er en fornuftig ung mann som stopper (om enn litt sent), som angrer og som snakker om det etterpå. Det viktigste du kan lære av dette er at hvis du skulle havne i en liknende situasjon, stopper med en gang dama sier nei. Det er slike kjærester vi jenter vil ha! Kjærester som respekterer oss, som tar et nei for et nei, selv i en opphetet situasjon! Håper dere fikk snakket skikkelig ut om det som skjedde. Hvordan føler venninnen din seg nå? Du skriver at dere snakket "litt" om det... Kanskje det kan være en idé å prate med henne en gang til, for å forsikre deg om at hun har det OK? Du kan jo fortelle henne at du angrer og er lei deg for det som skjedde. Å be om unnskyldning er et veldig godt forslag fra min side! Beste hilsen Grete 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altman Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Hei Morten! Dette var egentlig et veldig viktig innlegg! For jeg tror at veldig mange har opplevd akkurat det samme som du beskriver her, men jeg tror ikke mange snakker om det etterpå - flott gjort av deg! Hvor gamle er dere? Har du spurt venninnen din hva hun mente når hun spurte om du ville være kosegutten hennes? Det hørtes jo ut som en veldig åpen invitasjon...? Og først etterpå viser det seg at dere har veldig forskjellig oppfattning av hva en kosegutt skal foreta seg. Du sier ikke noe om hva som skjedde før du stoppet, men det viktige er jo at du gjorde det. Veldig mange stopper ikke, selv om jenta ikke vil mer, men bare fyrer på til de har fått det de vil. Du viser at du er en fornuftig ung mann som stopper (om enn litt sent), som angrer og som snakker om det etterpå. Det viktigste du kan lære av dette er at hvis du skulle havne i en liknende situasjon, stopper med en gang dama sier nei. Det er slike kjærester vi jenter vil ha! Kjærester som respekterer oss, som tar et nei for et nei, selv i en opphetet situasjon! Håper dere fikk snakket skikkelig ut om det som skjedde. Hvordan føler venninnen din seg nå? Du skriver at dere snakket "litt" om det... Kanskje det kan være en idé å prate med henne en gang til, for å forsikre deg om at hun har det OK? Du kan jo fortelle henne at du angrer og er lei deg for det som skjedde. Å be om unnskyldning er et veldig godt forslag fra min side! Beste hilsen Grete "Veldig mange stopper ikke, selv om jenta ikke vil mer, men bare fyrer på til de har fått det de vil. Du viser at du er en fornuftig ung mann som stopper (om enn litt sent), som angrer og som snakker om det etterpå. " Sånn som du ordlegger deg, ligger det en oppfatning av at de fleste menn ikke klarer å styre sine lyster og at de derfor kjører på for å få dekket sine behov, uavhengig av hva jenta vil. Det er IKKE veldig mange som ikke stopper. Dette gjelder noen få. Det er ikke slik at majoriteten av den mannlige befolkning går rundt med en potensiell overgriper i seg. De fleste menn er akkurat like fornuftige og hensynsfulle som dere kvinner er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 "Veldig mange stopper ikke, selv om jenta ikke vil mer, men bare fyrer på til de har fått det de vil. Du viser at du er en fornuftig ung mann som stopper (om enn litt sent), som angrer og som snakker om det etterpå. " Sånn som du ordlegger deg, ligger det en oppfatning av at de fleste menn ikke klarer å styre sine lyster og at de derfor kjører på for å få dekket sine behov, uavhengig av hva jenta vil. Det er IKKE veldig mange som ikke stopper. Dette gjelder noen få. Det er ikke slik at majoriteten av den mannlige befolkning går rundt med en potensiell overgriper i seg. De fleste menn er akkurat like fornuftige og hensynsfulle som dere kvinner er. Hei Altman, "Veldig mange" (og da særlig når det er skrevet på en side for Overgrep) betyr faktisk ikke "de fleste menn" i Norge, så din kritikk er uberettiget. Det skjer ca 9000 voldtekter i året i Norge (selv om mange av dem er utført av "gjengangere", og ikke av 9000 forskjellige menn) og dette er faktisk "veldig mange". Uhyggelig mange, faktisk. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altman Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Hei Altman, "Veldig mange" (og da særlig når det er skrevet på en side for Overgrep) betyr faktisk ikke "de fleste menn" i Norge, så din kritikk er uberettiget. Det skjer ca 9000 voldtekter i året i Norge (selv om mange av dem er utført av "gjengangere", og ikke av 9000 forskjellige menn) og dette er faktisk "veldig mange". Uhyggelig mange, faktisk. Med vennlig hilsen "Veldig mange" betyr veldig mange uansett hvor det er skrevet. Jeg reagerer på den generelle mistenkeliggjøringen av menns motiver. Når man sier veldig mange, så må man jo relatere det til noe, og jeg antar at hun mener veldig mange i Norge? Det betyr at av Norges 2 500 000 menn så er det 2 491 000 menn som _ikke_ begår voldtekt per år. En litt usaklig statistikk det der, jeg er med på den, men det illustrerer at de aller fleste av oss er snille og greie. Svin finnes det overalt, men det er faktisk flest ikke-svin her i verden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gyrken Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Hei Morten! Dette var egentlig et veldig viktig innlegg! For jeg tror at veldig mange har opplevd akkurat det samme som du beskriver her, men jeg tror ikke mange snakker om det etterpå - flott gjort av deg! Hvor gamle er dere? Har du spurt venninnen din hva hun mente når hun spurte om du ville være kosegutten hennes? Det hørtes jo ut som en veldig åpen invitasjon...? Og først etterpå viser det seg at dere har veldig forskjellig oppfattning av hva en kosegutt skal foreta seg. Du sier ikke noe om hva som skjedde før du stoppet, men det viktige er jo at du gjorde det. Veldig mange stopper ikke, selv om jenta ikke vil mer, men bare fyrer på til de har fått det de vil. Du viser at du er en fornuftig ung mann som stopper (om enn litt sent), som angrer og som snakker om det etterpå. Det viktigste du kan lære av dette er at hvis du skulle havne i en liknende situasjon, stopper med en gang dama sier nei. Det er slike kjærester vi jenter vil ha! Kjærester som respekterer oss, som tar et nei for et nei, selv i en opphetet situasjon! Håper dere fikk snakket skikkelig ut om det som skjedde. Hvordan føler venninnen din seg nå? Du skriver at dere snakket "litt" om det... Kanskje det kan være en idé å prate med henne en gang til, for å forsikre deg om at hun har det OK? Du kan jo fortelle henne at du angrer og er lei deg for det som skjedde. Å be om unnskyldning er et veldig godt forslag fra min side! Beste hilsen Grete Vi vet jo ikke helt hva som skjedde eller hvor langt det gikk, så kanskje jeg er helt på jordet her.. Men om det har gått "langt" og hun virkelig føler seg krenket bør han kanskje være litt forsiktig med å trenge seg på for å prate om det og komme med unnskyldninger. Det gjør ikke noe særlig godt å havne i en situasjon der man føler at man må si at man tilgir og på toppen av det hele kanskje trøste overgriperen og bagatellisere det som har hendt for at han skal slutte å mase om det.. Been there, done that. Må si at jeg hater ham aldri så mye som når han maser på den måten. For jeg har faktisk litt behov for å være sint på ham. Allikevel har jeg mer enn en gang sagt at jeg ikke tenker på det mer, bare for å få være i fred. Men morten76 virker jo som en hyggelig fyr da, og forhåpentligvis var det ikke mye som skjedde, så da er det vel i orden at han unnskylder seg... Han vet vel best selv hvordan det var. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DIXI Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 "Veldig mange" betyr veldig mange uansett hvor det er skrevet. Jeg reagerer på den generelle mistenkeliggjøringen av menns motiver. Når man sier veldig mange, så må man jo relatere det til noe, og jeg antar at hun mener veldig mange i Norge? Det betyr at av Norges 2 500 000 menn så er det 2 491 000 menn som _ikke_ begår voldtekt per år. En litt usaklig statistikk det der, jeg er med på den, men det illustrerer at de aller fleste av oss er snille og greie. Svin finnes det overalt, men det er faktisk flest ikke-svin her i verden. Som du forhåpentligvis har oppdaget, er dette en side som handler om overgrep. Spørsmålene her handler som regel om overgrep. Og svarene er på samme måte gitt i lys av denne problematikken, uten å hele tiden måtte definere hvem det gjelder og hvem det IKKE gjelder. Så når jeg skriver at "veldig mange ikke stopper", så refererer jeg til årelang erfaring fra alle de historiene jeg har hørt fra fortvilede jenter som har opplevd nettopp dette. Typiske situasjoner er såkalte kameratvoldtekter, hvis du har hørt om det? Det dekker altså på ingen måte ALLE menn i hele Norge. Men det kunne jo selvsagt ikke du vite, ikke sant? Beklager! Grete 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DIXI Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Vi vet jo ikke helt hva som skjedde eller hvor langt det gikk, så kanskje jeg er helt på jordet her.. Men om det har gått "langt" og hun virkelig føler seg krenket bør han kanskje være litt forsiktig med å trenge seg på for å prate om det og komme med unnskyldninger. Det gjør ikke noe særlig godt å havne i en situasjon der man føler at man må si at man tilgir og på toppen av det hele kanskje trøste overgriperen og bagatellisere det som har hendt for at han skal slutte å mase om det.. Been there, done that. Må si at jeg hater ham aldri så mye som når han maser på den måten. For jeg har faktisk litt behov for å være sint på ham. Allikevel har jeg mer enn en gang sagt at jeg ikke tenker på det mer, bare for å få være i fred. Men morten76 virker jo som en hyggelig fyr da, og forhåpentligvis var det ikke mye som skjedde, så da er det vel i orden at han unnskylder seg... Han vet vel best selv hvordan det var. Hei Gyrken! Enig med deg - så lenge vi ikke vet mer om hva som skjedde, er det vanskelig å diskutere i detalj hva som er riktig eller ei å gjøre eller si i dette tilfellet. Svaret mitt var ment å påpeke det faktum at han faktisk gjorde noe riktig ved å stanse handlingen, og det synes jeg han skal få positivt tilbakemelding på. Vennlig hilsen Grete 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Altman Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Som du forhåpentligvis har oppdaget, er dette en side som handler om overgrep. Spørsmålene her handler som regel om overgrep. Og svarene er på samme måte gitt i lys av denne problematikken, uten å hele tiden måtte definere hvem det gjelder og hvem det IKKE gjelder. Så når jeg skriver at "veldig mange ikke stopper", så refererer jeg til årelang erfaring fra alle de historiene jeg har hørt fra fortvilede jenter som har opplevd nettopp dette. Typiske situasjoner er såkalte kameratvoldtekter, hvis du har hørt om det? Det dekker altså på ingen måte ALLE menn i hele Norge. Men det kunne jo selvsagt ikke du vite, ikke sant? Beklager! Grete Ok, jeg var nok litt overilt her i sted. Jeg skjønner utmerket godt hva du mener. Beklager. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 "Veldig mange" betyr veldig mange uansett hvor det er skrevet. Jeg reagerer på den generelle mistenkeliggjøringen av menns motiver. Når man sier veldig mange, så må man jo relatere det til noe, og jeg antar at hun mener veldig mange i Norge? Det betyr at av Norges 2 500 000 menn så er det 2 491 000 menn som _ikke_ begår voldtekt per år. En litt usaklig statistikk det der, jeg er med på den, men det illustrerer at de aller fleste av oss er snille og greie. Svin finnes det overalt, men det er faktisk flest ikke-svin her i verden. Hei Altman, Dette er jo en side for folk som har vært utsatt for overgrep (og pårørende/venner), og de aller fleste her er kvinner, og har vært misbrukt av menn. Som du kanskje vet er jeg mann, og jeg har ALDRI fått noen som helst negativ reaksjon her inne fordi jeg er mann. Tvertimot vil jeg påstå at jeg heller er overrasket over at holdningen til menn her er så positiv, når man tar i betraktning hva de fleste her har vært utsatt for. Generelt er det faktisk et mye større problem at noen av de som skriver her skylder på seg selv (selv om de kanskje bare var 4 år da overgrepet skjedde!!!), enn at de skylder på "alle menn". Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten76 Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Hei! Hvorfor stoppet du ikke med en gang?Hvor langt gikk du?Nei,det trenger du ikke å svare på,bra at du har dårlig samvittighet,men enda bedre at dere har fått pratet ut om det,det er det nok ikke mange som gjør. Vi hadde klær på oss og kysset litt med hværandre, og jeg ble helt vil og jeg ville ta henne på musa. Men hun ville ikke så stoppet jeg. Så lå jeg oppå henne og ride på henne med klær på meg ..pikken min var i buksen min.. Var dritt kåt på hun.. men jeg stoppet jeg for jeg følte det ble galt.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DIXI Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Vi hadde klær på oss og kysset litt med hværandre, og jeg ble helt vil og jeg ville ta henne på musa. Men hun ville ikke så stoppet jeg. Så lå jeg oppå henne og ride på henne med klær på meg ..pikken min var i buksen min.. Var dritt kåt på hun.. men jeg stoppet jeg for jeg følte det ble galt.. Hei igjen Morten! Takk for at du er så åpen og ærlig! Og vet du hva - jeg tror svært mange mennesker har opplevd akkurat det du beskriver her - inkludert meg selv da jeg var ungdom. Du har gjort det riktige ved å stoppe så lenge jenta ikke ville mer. Så jeg tror ikke du trenger å ha så alt for dårlig samvittighet for det som skjedde. Men husk at nei betyr STOPP MED EN GANG hvis jenta sier NEI en annen gang du blir "vill og gal" som du selv sier. Kunsten er vel å finne en som blir like vill og gal som deg selv - for det å ha sex skal jo være en positiv og fin opplevelse for begge parter! Vennlig hilsen Grete :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-152643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morten76 Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Hei igjen Morten! Takk for at du er så åpen og ærlig! Og vet du hva - jeg tror svært mange mennesker har opplevd akkurat det du beskriver her - inkludert meg selv da jeg var ungdom. Du har gjort det riktige ved å stoppe så lenge jenta ikke ville mer. Så jeg tror ikke du trenger å ha så alt for dårlig samvittighet for det som skjedde. Men husk at nei betyr STOPP MED EN GANG hvis jenta sier NEI en annen gang du blir "vill og gal" som du selv sier. Kunsten er vel å finne en som blir like vill og gal som deg selv - for det å ha sex skal jo være en positiv og fin opplevelse for begge parter! Vennlig hilsen Grete :-) Takk DIXI.... Det skal jeg huske på Godt nyttår til deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40511-var-hos-en-vennine-av-meg/#findComment-153101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.