Gå til innhold

Hvilken sang passer i en konfirmasjon?


Bokormen123

Anbefalte innlegg

Kan dere være med på en liten brainstorming? Har du noen eksempler på en sang som tekstmessig passer å synge i en konfirmasjon (jente)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jøss, der vi har vi fokus på samme sted denne kvelden ser jeg.

 

Jeg søker i en annen tråd etter en sang eller to, som passer å vise til fotoframvisning i konfirmasjon:)

Jente også her..



Anonymous poster hash: 443fa...9ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jøss, der vi har vi fokus på samme sted denne kvelden ser jeg.

 

Jeg søker i en annen tråd etter en sang eller to, som passer å vise til fotoframvisning i konfirmasjon:)

Jente også her..

Anonymous poster hash: 443fa...9ad

 

Jeg må innrømme at jeg kom på det når jeg leste tråden din. Har tenkt lenge på å søke råd her inne, men har glemt det lenge. Jeg skal synge selv jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må innrømme at jeg kom på det når jeg leste tråden din. Har tenkt lenge på å søke råd her inne, men har glemt det lenge. Jeg skal synge selv jeg da...

 

TØFT!

Anonymous poster hash: 443fa...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at den ble mye brukt (og omtrent blir assosiert med) Utøya er fremdeles Til ungdommen den ultimate konfirmasjonssangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan dere være med på en liten brainstorming? Har du noen eksempler på en sang som tekstmessig passer å synge i en konfirmasjon (jente)?

Velg en fin melodi, lag egen personlig tekst. 

Anonymous poster hash: 4e112...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg kom på det når jeg leste tråden din. Har tenkt lenge på å søke råd her inne, men har glemt det lenge. Jeg skal synge selv jeg da...

Du er tøff! Jeg klarer ikke engang å holde tal for jenta mi jeg. :) Den talen jeg klarte å holde for guttungen for to år siden var omtrent sånn: "Takk for at jeg får være mamman din, du er den beste sønnen man kan ha!" og der sprakk stemmen og tårene trillet. *hehe* Pappan holdt en lang og fin tale da. :) Men jeg skrev en allsang til ham og det skal jeg gjøre til jentungen også, men det er jo enda 4 uker til så jeg har jo gooood tid... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Velg en fin melodi, lag egen personlig tekst. 

Anonymous poster hash: 4e112...3e0

 

Nei, det kommer ikke på tale! Slike sanger blir bare kleine, og passer ikke til slike oppdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff! Jeg klarer ikke engang å holde tal for jenta mi jeg. :) Den talen jeg klarte å holde for guttungen for to år siden var omtrent sånn: "Takk for at jeg får være mamman din, du er den beste sønnen man kan ha!" og der sprakk stemmen og tårene trillet. *hehe* Pappan holdt en lang og fin tale da. :) Men jeg skrev en allsang til ham og det skal jeg gjøre til jentungen også, men det er jo enda 4 uker til så jeg har jo gooood tid... ;)

Åååå, men det skal sies at dette ikke er min datters konfirmasjon - jeg er tante til ei, og jeg synger til vanlig så det var naturlig for dem å spørre om jeg ville synge i konfirmasjonen :-)

Derfor også det litt bastante svaret over her, i forhold til å skrive egen sang  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My wish av Rascal Flatts. Jeg skrev den med et bilde jeg har tatt som bakgrunn og rammet inn til niesa mi da hun var 1 år. Søsteren min begynte å gråte og jeg håper niesa mi vil sette pris på det når hun blir stor nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My wish av Rascal Flatts. Jeg skrev den med et bilde jeg har tatt som bakgrunn og rammet inn til niesa mi da hun var 1 år. Søsteren min begynte å gråte og jeg håper niesa mi vil sette pris på det når hun blir stor nok.

 

Det var en veldig fin tekst! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My wish av Rascal Flatts. Jeg skrev den med et bilde jeg har tatt som bakgrunn og rammet inn til niesa mi da hun var 1 år. Søsteren min begynte å gråte og jeg håper niesa mi vil sette pris på det når hun blir stor nok.

Å for et herlig tips - teksten er jo perfekt :-) Den skal jeg jammen meg tenke på! Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å for et herlig tips - teksten er jo perfekt :-) Den skal jeg jammen meg tenke på! Tusen takk!!

 

Bare hyggelig :) Fint å kunne komme med noen bra tips av og til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til bildefremvisningen i konfirmasjonen til sønnen i fjor brukte jeg bl.a. disse sangene:

 

  • Ut i livet (Barbro Sulebakk)
  • Hverdag (Lois Jacoby)
  • Lite barn som kommer (Kari Bremnes)
  • Slipping through my fingers (Meryl Streep)
  • Youth of Today (Paulin Voss)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

  • Slipping through my fingers (Meryl Streep)

 

Takk for fine tips, som jeg også har nytte av.  Denne passer jo supert.  Hadde helt glemt den.

Men det er en Abba-sang opprinnelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips, som jeg også har nytte av.  Denne passer jo supert.  Hadde helt glemt den.

Men det er en Abba-sang opprinnelig?

Ja, det er en ABBA-sang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...