Gå til innhold

Yrkesskadeerstatning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skadet hånden eller en finger på jobb tidligere i vinter, og dette spørsmålet er høyst hypotetisk.

Men om det nå er slik at fingeren er varig skadd, kan jeg da undersøke om jeg er berettige til noen skadeerstatning fra sykehuset? Eller er dette en sak mellom arbeidsgivers forsikringsselskap og meg?
Det er allerede erklært som en yrkesskade, det som skjedde.

Jeg har hele tiden forsøkt å antyde til leger under veis at noen (DVs på dette forum) en gang sa ganske så direkte at dette må opereres, da jag beskrev skaden.


Anonymous poster hash: 24b26...7df



Anonymous poster hash: 24b26...7df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er en yrkesskade så er det forsikringselskapet som ev. betaler ut erstatning. Det første du bør gjøre er å forsikre deg om at skaden faktisk er registrert hos forsikringselskapet. Den gamle arbeidsplassen min slurvet der, så jeg får ingen erstatning. Du finner noe info om yrkesskade på nav og om du googler litt så er det noen advokatfirmaer som har lagt ut endel info. Tror ikke du får noe erstatning dersom du kan fortsette 100% i jobben du har. Jeg får ikke noe erstatning hverken fra nav (de skulle undersøke, men jeg har ikke hørt noe mer, det er en lege i nav som avgjør om varige mén skyldes yrkesskade eller ikke) eller forsikringselskapet siden skaden ikke ble registrert der. Forsikringselskapet tror jeg bare dekker ev. tapt arbeidsinntekt. For å få dekket legebesøk og behandling må du få med kvittering og legen må skrive at legebesøket skyldes yrkesskade. Dette må sendes til Helfo, så får du tilbake penger av dem. Det er et forbanna styr for leger er litt slappe, men du bør prøve å sørge for at de forstår at problemene skyldes yrkesskade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...