Gå til innhold

Gule stafylokokker- behandling

Anbefalte innlegg

Gjest samboer

Jeg har tidligere stilt noen spørsmål ang. gule stafylokokker i en innstikk-kanal. Se http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=show&id=921929

Min samboer har nå fått Diclocil 500mg x3 i 10 dager. Det skal nå tas en ny prøve av puss som kommer ut av kanalen for å se om han fortsatt har gule stafylokokker. Vårt spørsmål er hvorvidt det er riktig å stoppe behandlingen med antibiotika før man vet om infeksjonen er ferdigbehandlet? Erfaringsmessig tar det lang tid før prøvesvaret vil foreligge - og hva om infeksjonen fortsatt er til stede , ville det ikke være bedre å fortsette medisineringen mens man venter på prøvesvaret?

En annen ting vi lurer på er hvorvidt det bør gis beskjed til sykehuset som skal operere om denne infeksjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40632-gule-stafylokokker-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære samboer,

Det er sikkert riktig å gi beskjed til sykehuset om en eventuell infeksjon om det er aktuelt med operasjon. Når det gjelder dosering og varighet av Diclosil behandling skal jeg være forsiktig med å vurdere et behandlingsopplegg uten at jeg har nærmere kjennskap til pasienten. For meg virker 3 dager kanskje litt i korteste laget, spesielt hvis det er fortsatt puss som kommer fra kanalen. Dere burde kunne få svar fra laboratoriet i løpet av et par tre dager. Vennlig hilsen

Jeg var i opperert for bukplastikk i sverige for 6 uker siden.Inni i buken er det fremdeles åpent sår, noe som gjør at legene vuderer og åpne på nytt, slik at sårkantene kan gro sammen.Såret inni buken er ca 45cm langt, og 3-4 cm bredt.Har fått påvist gule stafelykokker inne i såret. Har en dundrene hodepine og enorme svettetokter.Lurer på hvorvidt dette kommer av kokkene?Hva kan dette føre til?Kan stafelykokkene spre seg til andre organer i kroppen,siden jeg har de inne i buken?Og hvorfor vil de ikke opperere når jeg har dette?Vil dette medføre større risiko under et eventuelt inngrep?Hva burde jeg eventuelt være svært oppæerksom på i forbindelse med dette,evet.symtomer?Fikk ikke den informasjonen jeg søkte hos legen, da de som kjent har det svært travelt...Håper på svar fra deg.

Godt nyttår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...