Gå til innhold

bakterier og sopper

Anbefalte innlegg

Pga. mange helseplager hos flere av de ansatte har vi fått tatt en prøve av bygningen her. Det ble tatt ut en liten bit av kjelleren, som førøvrig ikke har dør opp til 1.etg. hvor vi sitter. Prøvene som ble sendt til pegasus lab. i Sverige viser; Krafitg forhøyede verider, dvs. mer enn 100 ganger mer enn normalt på aspergillus versicolor, eurotium, cladosporium, phoma, bacillus, pennicillium spp, acremonium, jâst, samt en blandings flora. Kan dette være medvirkende til at jeg hele tiden hoster, tørrhoste og slimhoste, er tørr i nesen, og får gjentatte øyekatarrer og luftveisinfeksjoner, siden okt. i år har jeg hatt halsbetennelse(strep), bronkitt, og mycoplasma lungebetennelse. Det begynte i fjor høst med 3 x halsbetennelse på 2 mnd. Vil gjerne høre en uttallese før jeg evt. kontakter arb. tilsyn. Daglig leder ser problemet, men gjør ingenting.

Føyer også til at en annen av våre ansatte er meget tett i nesen og har hodepine. Vi har heller inget ventilasjons anlegg. Hva tror du om dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40722-bakterier-og-sopper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære calli

Dårlig inneklima er et stort problem, også i arbeidslivet. Når flere ansatte er plaget med luftveisproblemer er det grunn til å mistenke inneluften. Sopp i bygninger er helt klart et problem som må tas på alvor da fukt og soppvekst er den enkeltfaktor som vanligst fører til luftveisplager som f.eks. astma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40722-bakterier-og-sopper/#findComment-153571
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...