Gå til innhold

Jeg vil gjøre det slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

NHD har aldri hevdet at du hadde PF, langt mindre EUPF. Men la oss nå se hva som egentlig har skjedd her.

1. Du utagerer voldsomt og river omtrent hue av NHD og kaller han for en "apekatt", "kvasipsykiater", "blir kvalm av å se bildet hans" osv. Det samme gjør du ovenfor resten av hjelpeapparatet.

2. Du lager en tråd om å ta livet ditt og skriver eksplisitt om metodene du bruker og har brukt. 

3. Du har evnen til å reise langt, kan delta på konferanser, osv. Og du føler deg langt bedre nærmest dagen etter du hadde tatt en overdose.

Jeg har ingen forutsetninger for å uttale meg om du kan ha en PF eller ikke. Jeg vet knapt nok hva PF er. Men jeg forundres litt over at du kan bli så utrolig overrasket og krenket over at det blir antydet, all den tid du gjør en masse ting som folk med disse diagnosene også gjør.

Husk at vi blir vurdert ut fra hva vi gjør, ikke hva vi sier eller tenker. Etter mange år i lederstillinger har jeg smertelig erfart dette selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NHD har aldri hevdet at du hadde PF, langt mindre EUPF. Men la oss nå se hva som egentlig har skjedd her.

1. Du utagerer voldsomt og river omtrent hue av NHD og kaller han for en "apekatt", "kvasipsykiater", "blir kvalm av å se bildet hans" osv. Det samme gjør du ovenfor resten av hjelpeapparatet.

2. Du lager en tråd om å ta livet ditt og skriver eksplisitt om metodene du bruker og har brukt. 

3. Du har evnen til å reise langt, kan delta på konferanser, osv. Og du føler deg langt bedre nærmest dagen etter du hadde tatt en overdose.

Jeg har ingen forutsetninger for å uttale meg om du kan ha en PF eller ikke. Jeg vet knapt nok hva PF er. Men jeg forundres litt over at du kan bli så utrolig overrasket og krenket over at det blir antydet, all den tid du gjør en masse ting som folk med disse diagnosene også gjør.

Husk at vi blir vurdert ut fra hva vi gjør, ikke hva vi sier eller tenker. Etter mange år i lederstillinger har jeg smertelig erfart dette selv.

 

du har et poeng altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som spiller en rolle her er det etiske bruddet hos legevakten som gir ut opplysninger over tlf.  Jeg antar at de har sagt at jeg kunne ha et eller annet siden dette står ikke i noen journaler.  Jeg har aldri sett eller hørt maken til vissvass som denne diskusjonen om personlighetsforstyrrelse og uttalelser fra psykiater på nøyaktig ingenting. 

Det er alvorlig å nekte mennesker legehjelp fordi de er uenige med vaktene.  Hvis jeg utagerte så gjorde de det også, og det sa også politiet til dem. 

Anonymous poster hash: 51ea6...b3e

Dette er vel ikke første gang du har utagert på legevakten?

Anonymkode: 09ece...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant å lese spekulasjonene her.  Jeg vet ikke hva krangelen på legevakten handlet om og hvorfor de nektet meg lege.  Jeg har ikke gjort det som vane og krangle med dem.  Jeg ble redd da de reagerte så voldsomt, men jeg vet at jeg spurte om den såkalte diagnosen som ble gitt ut.  Jeg vet også at jeg kommenterte oppførselen til den ene overfor en ung mann.

Jeg har blitt angrepet i denne tråden og forstår ikke hvorfor. Ja behandlerne mine er snille og jeg stoler på dem.  Det trenges ikke noen spydigheter overfor det.  Hvorfor det er galt at jeg føler meg bedre er en gåte for meg som jeg ikke har tenkt å bruke hjernesellene på,

Jeg tror ikke på diagnoser og å lage en diagnose til dem som blir sinte er vanvittig.  Jeg har ikke tenkt å be noen andre om unnskyldning enn apekattene.  Å si at jeg har oppført meg etter en eller annen diagnoe uten å vite noe om meg er det glade vanvidd.  Å ta ansvaret fra mennesker med diagnoser er unødvendig.  Jeg mistenker at de psykiatriske svarene i denne tråden bygger på noe annet enn det lille innlegget jeg skrev først.  Ingen med vettet i behold svarer sånn uten å vite ordentlig hva skjedde.  Samme kan det være jeg kommer aldri til å høre på en psykiater på et slikt forum.  Det ville vært omtrent som å ringe en spådame og følge det hun sier.

Jeg er på vei til å delta i det ene og det andre og det hjelper virkelig.  Hvorfor blir det bemerket?  Hva er det jeg gjør eller har gjort?  Havnet i en vakt som er et menneske antageligvis med diagnose.  Han er i hvert fall sykemeldt nå og kommer antageligvis ikke tilbake. Jeg er litt usikker på om det er han eller meg som har pf eller pg eller pk eller whatver.

Anonymkode: 51ea6...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på diagnoser og å lage en diagnose til dem som blir sinte er vanvittig. (...)

Havnet i en vakt som er et menneske antageligvis med diagnose.  Han er i hvert fall sykemeldt nå og kommer antageligvis ikke tilbake.

Anonymkode: 51ea6...b3e

Jeg klarer ikke å følge med her.  Du vet at en som du tilfeldigvis traff på legevakten nå er sykemeldt og at han trolig ikke kommer tilbake i jobben?  Sånt (altså langtidsprognosene) vet ikke jeg om nære kollegaer engang.  Er det viktig at han antakelig har en diagnose når du er så mot diagnoser?   

Jeg mener ikke å være flåsete, jeg forstår bare så lite av hva som har skjedd og blir derfor nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke viktig om han har diagnose eller ikke, og jeg vet ikke om han kommer tilbake eller ikke, om han er langtidssykemeldt eller hva.  Dette var flåsete sagt av meg og ment som spydighet overfor diagnosene.  Jeg vet at han er borte fordi jeg har fått vite det på legevakten.  Han har et problem og det får så være, men det ble rikelig mitt problem i den tilstanden jeg var i der og da.  Jeg har en tendens til depresjon, men er ikke langvarig depressive og siden jeg har fått massiv hjelp fra fagfolk så er tilstanden min nå en helt annen enn for noen dager siden.  Det som står oppe er den unødvendige redselen datteren min opplevde da noen begynte å foreslå psykiatriske diagnoser.  Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå.

Jeg er på vei til USA og har det rådet fra lege å delta i det jeg kan og hvile så mye jeg trenger.  Da greide jeg å glede meg og se lys i tunnelen.  Legen min er fantastisk og det er psykologen min også.  Takket være dem, samtaler til og med på tlf osv. så er jeg virkelig ut av mørket.

Anonymkode: 51ea6...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt å skrive noe her, men kom bort i sende knappen og da hadde jeg plutselig et innlegg.  Man er raus med diagnoser her på dette forumet, men det tror jeg ikke er første gang.

Endret av florette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var det med den gangen NHD syntes det var greit med kvinner som fikk problemer med orgasme av antidepressiva.?  Det måtte de bare leve med.  Ja eller den gangen menn lykkedes oftere med selvmord enn kvinner, fordi menn var mer handlekraftige enn kvinner?  Mannsjåvinsme er uhelbredelig og ikke en psykiatrisk diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

@florette: Både menn og kvinner kan få forsinket/uteblitt orgasme ved bruk av SSRI/SNRI. Jeg har aldri skrevet at dette er greit eller uproblematisk. Men noen ganger er det slik at for å bekjempe alvorlige sykdommer, må en akseptere en del bivirkninger. Det gjelder ikke bare i psykiatrien, men i like stor grad i somatikken.

Menn og kvinner har omtrent lik forekomst av depresjon, men menn tar livet sitt omtrent 3 ganger så ofte som kvinner. Det er naturlig at en spør seg om hvorfor. Jeg har referert en mulig/sannsynlig forklaring som ikke har meg selv som opphav. Om du har en bedre forklaring, er verden meget interessert i å høre denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å skrive min egene teori om hvorfor menn tar livet av seg oftere enn kvinner.Jeg tror det er fordi menn fra naturen sin side er mer innpulsive, det har med hormoner å gjøre,de har lettere for å handle først og tenke etterpå, spesielt når de er unge.

Det andre er at en del men dessverre ikke er like knyttet til familien og sine barn som kvinner er,det gjør det også lettere å ta sitt eget liv.

Så mange av de kvinnene som "liksom"skal ta livet sitt vil det virkelig men samvittigheten kommer i veien,de tenker på de som blir igjen av barn og familie. 

 

Og så er det selvfølgelig en gruppe som bruker stadig trussler om selvmord  som en strategi å få oppmerksomhet .

Anonymkode: 25281...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NHD jeg husker da du skrev dette til meg som helt uproblematisk som det overhodet ikke var.  Man aksepterer ikke bare bivirkninger uten å gjøre noe med det og i dette tilfelle gikk det godt an å løse problemet. 

Det finnes mange forklaringer på hvorfor menn tar oftere livet av seg.  Sannhet kan jeg neppe komme med, men kvinner er mange ganger flinkere å lete etter hjelp og få den.  De snakker mer med hverandre og de gråter oftere.  Begge deler er styrke som de har fremfor menn.  Kvinner gjør oftere forsøk på å ta livet sitt for å få hjelp kan være en forklaring, men jeg er ikke i stand til å gi verden et konkret svar. 

Å gi et konkret svar som at menn er mer handlekraftige enn kvinner og at kvinner må bare leve med forstyrrelser i sin seksualitet peker sterkt i retning av mannsjåvinisme og besservisme.  Begge deler er ikke psykiatriske diagnoser og derav uhelbredelige.  Den gangen pilleindustrien finner ut at de kan tjene penger på å få dette som diagnoser kan det forandre seg.

Det er lite bidrag i denne tråden at si at noen oppfører seg som de med pf så lenge de fleste om ikke alle av oss gjør det en eller annen gang.  Innlegget hos trådstarter handlet ikke om hun hadde pf eller ikke, men måten hun fikk høre det på og måten hun ble behandlet på legevakten der hun bl.a. blandet seg inn i behandling av en person.  Jeg og de fleste vet at det kan være farlig, men det er ikke pf å være impulsiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom legevakt-legen forteller din datter at du lider av personlighetsforstyrrelser går han/hun langt over streken både i forhold til generell taushetsplikt pluss at man kan ikke bare lire av seg at noen har personlighetsforstyrrelse sånn helt ut av det blå. Da har jeg i så fall det jeg også da siden jeg forsøkte ta livet mitt 2 ganger i vinter etter jul.Den ene gangen svelga jeg 100 rivotril tabletter og tok 3/4 gram heroin i tillegg. Men når overdosen begynte ta tak i kroppen falt jeg fra toppen av den trappa jeg satt i , havna på fortauet og da ble jeg jo sett av forbipasserende som ringte 113. Klokka 2 på natta våkna jeg på sykehuset i Lørenskog. Jeg kommer nok aldri til å forsøke ta livet mitt flere ganger men TANKEN om å gjøre det dukker stadig opp. Jeg vil så mye,..se så mye,  gjøre så mye,.....men jeg føler jeg sitter fast i ei tåke jeg ikke helt finner veien ut av.Hev deg over spydige kommentarer fra helsepersonell. Prøv å finn ett ståsted i livet som du trives med,...det være seg kanskje en jobb du ønsker,....studere et eller annet,....jeg har desverre ikke spesiellt gode råd å gi siden mitt eget ""depresjonssytem"" svinger såpass som det gjør men jeg prøver forholde meg til dagen idag og ikke all dritten som skjedde for måneder siden. Å sitte hjemme å sture er ikke aktuellt lenger,men jeg har isolert meg i snart to år fra omverdenen. Nå har jeg snudd på flisa og sagt til meg selv,....Nei,nå får det faen meg holde. Kom deg ut døra,..finn en jobb og begynn å gjør noe med livet ditt.Så om 1 mnd reiser jeg til Dutch Harbour i Alaska for å mønstre på en krabbebåt. Så tar jeg det derfra.............håper virkelig du finner ut av hva det enn er du sliter med som gjør deg så lei at du tenker tanken om å avslutte livet. Det er bare det at det eneste vi oppnår ved å faktisk gjøre det er og såre en haug med andre mennesker. Take care.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Må blande meg inn. Jeg er ikke enig i at menn er mer handlekraftig enn kvinner. Kommer an på hva saken gjelder det. Menn er mer handlekraftige på enkelte ting og kvinner mer handlekraftige når det gjelder andre ting.

Mulig at menn er mer handlekraftige når det gjelder selvmord, men det er vel fordi at kvinner er mer løsningsorienterte det da kanskje ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...