Gå til innhold

Sykemelding


baloo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er syk og trenger sykemelding fra lege. Hvis jeg forstår dette rett, kan jeg ringe lege for eksempel i morgen å si jeg er syk, men vente en dag eller to før jeg henter sykemeldingen? Dette da hvis jeg er for dårlig til å reise til legen i morgen?  Og må arbeidsgiver ha denne sykemeldingen så snart jeg får den i hånden, eller kan jeg vente med å levere den til jeg kommer tilbake på jobb neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykemelding skal egentlig sendes umiddelbart, men siden det ikke er snakk om så mange dager så går det sikkert greit å levere den når du kommer tilbake, det kan du spørre arb.giveren din om når du ringer for å informere om sykemeldingen. Det er forskjellig hvor nøye de er på det.

Jeg tviler på at legen gir deg sykemelding over tlf. med mindre dette er en kjent sak for legen. Det har blitt ganske strengt å skrive ut sykemeldinger. Egentlig skal man bruke opp egenmeldingene sine først. Men du, man er aldri for syk til å dra til legen. I såfall høres det ut som du burde på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...