Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har kontaktallergi. Har fått påvist reaksjoner på blant annet krom, kobolt og nikkel i tillegg er jeg allergisk mot blant annet husstøvmidd. Sukk.

Hudlegen mente i tillegg at jeg var "hypersensitiv" - og at jeg reagerer på mer enn det vi fikk testet. Nå er det riktig ille igjen, jeg har store, skellete hudpartier på hals , i fjeset og på hodet. . Jeg skifter shampo, såpe og sminkemerker, men etter en stund med en som jeg "tåler" så begynner jeg å reagere igjen. Nå har jeg snart ikke flere shampo / fuktighetskrem og maskaramarker igjen å prøve. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i noe som ikke er fullt av alt mulig "lutrium"? Apotekets merker har jeg forsøkt. Naturpreparater med urter er ofte værre enn alt annet. Er det noen gode råd - please?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40785-hva-pr%C3%B8ver-jeg-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære ad lib

Ved et plagsomt kontakteksem som du har er det ikke alltid nok å unngå det man reagerer på - selve hudbehandlingen er enormt viktig. Her gjelder både behandling med fuktighetsbevarende kremer med riktig fettinnhold for den enkelte hudtype og behandling av fortykket hud. I perioder med oppbluss av eksem og mye kløe kommer man ikke utenom kortisonkremer som vanligvis har svært god effekt. Det er imidlertid viktig å få et individuelt tilpasset behandlingsopplegg av egen lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...