Gå til innhold

Køkultur, var jeg uhøflig?


Inner self

Anbefalte innlegg

Er greit om man plukker med seg en ekstra ting, men folk setter vogna rett ved kassa også går de rundt og titter. En ting er når det alikevel er kø og de følger med på køen, det syns jeg er greit. Men noen setter også vogna rett forran kassa når det ikke er kø og begynner å titte på ukeblader. Kan jeg da gå forran dem eller må jeg spørre om de er ferdige og har tenkt til å betale?

Da venter jeg et par sekunder og så går jeg forbi om vedkommende ikke oppfatter at det er hans/hennes tur eller ikke ser ut til å være klar til å gå i kassen. Man må da følge med litt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da venter jeg et par sekunder og så går jeg forbi om vedkommende ikke oppfatter at det er hans/hennes tur eller ikke ser ut til å være klar til å gå i kassen. Man må da følge med litt! :) 

Ok, da er det greit det jeg har gjort :) jeg ser litt på dem i håp om å få kontakt så jeg kan spørre om de står i kø, men de ser aldri på meg så da begynner jeg å gå forbi vogna, men disse menneskene de må ha øyne i nakkern for da spretter dem tilbake til vogna si før jeg har rekt å komme forbi. Har jeg en god dag så sier jeg litt sånn "å står du i kø?" på en sånn måte at jeg viser at jeg syns det er en uting å stelle seg i kø før man er ferdig med å handle (man kan godt ha glemt noe altså, det er lov å løpe og hente noe syns jeg, selv om jeg ikke gjør det selv). Men skjeldent har jeg en så god dag at jeg tør si noe så da bare går jeg bak dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da vet jeg rett til neste gang. Det er bare disse 2 gangene jeg har "trigget" folk, med min tolkning av køkultur. For ordens skyld, jeg er høflig som regel, og ser an på problemstilling nr.2, men det virker ikke som om flertallet gjør det. Feks på butikken her, er det til og med noen som går forbi køen og stiller seg og venter på ved den tomme kassen, de erfaringsmessig vet åpnes når det blir kø, men jeg sier ikke noe til noen. Men akkuratt det provoserer meg litt.

Vi tenker visst ganske ulikt rundt dette, for jeg ville ikke bli provosert om noen tok sjansen og stilte seg opp ved en tom kasse i påvente av at den kanskje skulle åpne. Jeg synes det er langt mindre frekt enn å styrte fra andre køen når kassen åpner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feks på butikken her, er det til og med noen som går forbi køen og stiller seg og venter ved den tomme kassen de erfaringsmessig vet åpnes når det blir kø, men jeg sier ikke noe til noen. Men akkurat det provoserer meg litt.

Gjør det noe da, hvis de vil ta den sjansen?  De risikerer jo å bli stående der til etter at du er ferdig med å handle.  Det er vel butikkpersonalet de stresser ved å gjøre akkurat det, ikke de andre kundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker visst ganske ulikt rundt dette, for jeg ville ikke bli provosert om noen tok sjansen og stilte seg opp ved en tom kasse i påvente av at den kanskje skulle åpne. Jeg synes det er langt mindre frekt enn å styrte fra andre køen når kassen åpner.

Gjør det noe da, hvis de vil ta den sjansen?  De risikerer jo å bli stående der til etter at du er ferdig med å handle.  Det er vel butikkpersonalet de stresser ved å gjøre akkurat det, ikke de andre kundene?

Enig med dere begge! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...