Gå til innhold

DOL-politi


Trine

Anbefalte innlegg

 

kanskje påskelilje ble irritert fordi hun ikke likte clowne pranks tullet mitt, men vi liker begge kaniner, og har andre ting felles, så etter uenighet, selv der det oppstår en viss temperatur, lar man ikke det fargelegge all kommunikasjon med andre videre, i vertfall hvis man er nogenlunde mentalt stabil, dvs normal:-)

 

Noen av oss er ikke helt mentalt stabile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg syns tidvis det kommer tydelig nok frem  ofte  i videre innlegg, at her er det noen muffins-troll,   og ofte viser jo hva de refererer til at de følger forumet nokså godt og over tid, ;)

Jeg har ikke erfart at Trine er rask til å irettesette andre, jeg har imidlertid oppfattet at hun blir raskt irettesatt, noe jeg syns, så langt jeg har sett hun tåler og takler bra.

det er god hjelp i humor, og friluftsliv:-) 

Haha...du har nok en 6. sans du også :D

Humor og friluftsliv er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss er ikke helt mentalt stabile.

neida,

men i vertfall er du det, mentalt stabil,  hvis du tenker på angsten din, så merker ikke jeg noe til den, du skriver bare at du har det, jeg tror ikke du knuser en flue med en avis, eller kjører så fort som Trine i venstre fil:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...du har nok en 6. sans du også :D

Humor og friluftsliv er viktig :)

mm

det er mye helse i skog og mark, de beste menneskene kan man møte langt inn i granskauen,

er det ikke der man ønsker andre drar hvis man blir rasende også?

tror det er noe ordtak om granskausen, ala, "dra dit peppern gror", jeg tenker da på India, og får ikke assosiasjoner til noe dårlig, heller ikke av uttrykket granskauen,

i granskauen møter man ofte ingen, møter man noen, er de helt ok.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida,

men i vertfall er du det, mentalt stabil,  hvis du tenker på angsten din, så merker ikke jeg noe til den, du skriver bare at du har det, jeg tror ikke du knuser en flue med en avis, eller kjører så fort som Trine i venstre fil:lol:

Ikke min skyld at sjåførlæreren min var en gammel rallysjåfør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm

det er mye helse i skog og mark, de beste menneskene kan man møte langt inn i granskauen,

er det ikke der man ønsker andre drar hvis man blir rasende også?

tror det er noe ordtak om granskausen, ala, "dra dit peppern gror", jeg tenker da på India, og får ikke assosiasjoner til noe dårlig, heller ikke av uttrykket granskauen,

i granskauen møter man ofte ingen, møter man noen, er de helt ok.

De sier nok dra dit pepper'n gror. Det gror ikke pepper i granskauen ihvertfall. Man kan jo kanskje si "dra dit blåbær'n gror" ;) Så sier man "inn i granskauen", men når jeg tenker meg om så er jeg ikke helt sikker på hva de mener med det. Men jeg tror ikke det er sånn at man ønsker folk inn i granskauen, slik som man ønsker folk dit pepper'n gror. Jeg har hørt noen si "inn i granskauen langt". Da antar jeg at de mener det er veldig langt.

Meg kan man møte langt inn i granskauen. Om man gjør det så blir man møtt av to bjeffehunder og kan muligens bli litt skremt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en 6. sans så for meg er det lett å se :P

Ser du ikke kunne komme med noen eksempler, kanskje fordi jeg ikke er så prektig. Så da mistet din tidligere kommentar mening ;)

Ja, du står jo fritt mht hvordan du ønsker å forholde deg til tilbakemeldinger fra en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier nok dra dit pepper'n gror. Det gror ikke pepper i granskauen ihvertfall. Man kan jo kanskje si "dra dit blåbær'n gror" ;) Så sier man "inn i granskauen", men når jeg tenker meg om så er jeg ikke helt sikker på hva de mener med det. Men jeg tror ikke det er sånn at man ønsker folk inn i granskauen, slik som man ønsker folk dit pepper'n gror. Jeg har hørt noen si "inn i granskauen langt". Da antar jeg at de mener det er veldig langt.

Meg kan man møte langt inn i granskauen. Om man gjør det så blir man møtt av to bjeffehunder og kan muligens bli litt skremt :P

Ok,

granskauen har med lengde å gjøre, ok, takk for opplysningen, i tilfelle jeg får behov for å be noen dra dit peppern gror:-) kunne sikkert blitt litt rart for andre om jeg sa "dra inn i granskauen", :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,

granskauen har med lengde å gjøre, ok, takk for opplysningen, i tilfelle jeg får behov for å be noen dra dit peppern gror:-) kunne sikkert blitt litt rart for andre om jeg sa "dra inn i granskauen", :-)

 

Hehehe...ja, la de dra dit pepper'n gror du ;) Jeg tror ikke granskauen har med lengde å gjøre, men mer med mengde. Men altså, dette er jeg slett ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hei!

Fint å få frem det du "lufter" her:-)

Jeg syns spesielt, når man retter en kritikk som kan være sårende at det er viktig å stå for den meningen med sitt faste nick,

det er en god måte å unngå trolling på, dette kunne dol om de ønsket lett gjort noe med.

Helt greit å være anonym når temaer berører andre enn seg selv, eller man står i fare for å utlevere noen på en uhensiktsmessig måte, men ikke om man bare vil trolle.

Som regel svarer jeg ikke troll, men her om kvelden gjorde jeg et unntak, da en med 8c9 var det vel på slutten strevde fælt fordi jeg skrev så laange innlegg og usammenhengende innlegg:-) ( de fleste av oss bare hopper over det vi ikke er interessert i, lar være å lese, det er kjekt og greit, men den anonyme 8c9 fikk faktisk vondt i fingrene så lange er mine innlegg:lol:

Men til saken:

Jeg har vært uenig og fått "høre" det fra mange, Kaiya, Lillemus, Morsan, Trollmor, Nicklausheletida med mange flere, og det er helt ok det, at man er uenig, men at man kan stå mer for det man skriver ved sitt faste nick setter jeg pris på, ved disse med mange flere. Derfor svarer jeg, fordi det er ofte en meningsforskjell som av og til forblir en uenighet, av og til endrer ens perspektiv på noe, eller man lærer noe, og noe av det viktigste er å greie å være uenig i sak, men ikke la det mørklegge alle andre sider ved et menneske. 

Vi er alle sære, vriene, sta, i ulikg grad, uenighet er flott og livet er for kort for å ikke omfavne uenighet, men uenig kan man være til irritasjonen tar noen fortere enn andre og i ulik grad, men så er det fair å la det holdes til sak, og ikke trekke på gammelt "skitsnakk" i nye tråder, med andre temaer. Jeg syns de med fast nick er flinke nok på å nettopp la sak være sak, så det er en god regel å være uenig med sitt faste nick.

Jeg tror, om jeg ikke husker feil at nicklauheletida, var en som skrev noe som rørte meg en gang...

det var noe om hvor små irritert hun hadde vært på min pengebruk ved halloween, men tråd etter tråd, så hadde hun likevel endret oppfatning, til at hun så gleden alt dette ga mange barn...hun skrev noe veldig bra om dette. det som rørte meg var at hun som hadde vært sint og krass, innrømmet det, endret oppfatning, og skrev det, så ærlig, så direkte så bra.

Selv lærte jeg noe om hvor hyggelige mennesker er, og at irritasjon er berettiget ofte, til man mer ser hele bildet,

Det er jo ingen av oss som ikke tar feil, ikke gjør feil og ikke har behov for endring, men heldig er man når man er sånn satt sammen at man kan lære av andre, er mottakelig for kritikk, ikke bærer på nag, eller som jeg tenker på det, rett og slett går med kronisk gnagsår, som man ikke gjør noe med. (det blir mye verk av sånt/trolling)

så blir det viktig da, som du er inne på, å gi seg selv og andre sjangsen til å se hele bildet. (håper du forstår hva jeg mener med hele bildet?)

Ikke minst tror jeg man åpner for at vennskap kan skapes, om man er den man er:-) jeg fikk feks to kasser med flasker av en dame på dol, som eier en kafe på Nordstrand:-) Jeg har ikke truffet henne, men det er sånne hyggelige ting som skjer i ens liv tror jeg når man skriver under fast nick som hovedregel, og enda bedre,

Jeg fant deg <3 jeg er en vrien venn, men du er nok en like vrien venn selv, jeg vet ikke en gang om du vet hva en venn er:lol:

takk for fint innlegg!

Jeg må presisere litt :-) Jeg har aldri vært irritert på deg for din pengebruk rundt halloween. Din pengebruk er ikke noe som går ut over meg og min økonomi på noen måte og da klarer jeg heller ikke å bli irritert :) Har jeg skrevet at var irritert ? Da må det i så fall ha vært på din manns vegne, men jeg synes det er rart hvis jeg har skrevet det. Men ja, jeg har jo tenkt at det er unødvendig å bruke så mye penger og ha så mye utstyr, men når jeg leste hva dere faktisk gjorde for hele nabolaget, samt at din mann var like mye med på moroa , endret jeg oppfatning.:)

Da tenkte jeg at det må være gøy å ha dere som naboer.

Ellers hender det ofte at jeg endrer oppfatning om ting. Jeg er ikke alltid enig med meg selv om ting jeg har skrevet tidligere.

Så lenge dere ikke er uenige, at dere har økonomi til det og gleder så mange barn rundt dere, er det jo bare flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må presisere litt :-) Jeg har aldri vært irritert på deg for din pengebruk rundt halloween. Din pengebruk er ikke noe som går ut over meg og min økonomi på noen måte og da klarer jeg heller ikke å bli irritert :) Har jeg skrevet at var irritert ? Da må det i så fall ha vært på din manns vegne, men jeg synes det er rart hvis jeg har skrevet det. Men ja, jeg har jo tenkt at det er unødvendig å bruke så mye penger og ha så mye utstyr, men når jeg leste hva dere faktisk gjorde for hele nabolaget, samt at din mann var like mye med på moroa , endret jeg oppfatning.:)

Da tenkte jeg at det må være gøy å ha dere som naboer.

Ellers hender det ofte at jeg endrer oppfatning om ting. Jeg er ikke alltid enig med meg selv om ting jeg har skrevet tidligere.

Så lenge dere ikke er uenige, at dere har økonomi til det og gleder så mange barn rundt dere, er det jo bare flott :)

ok:-)

Jeg kan huske feil.-)

da er vi like der, jeg endrer også oppfatning om ting:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

 

 

BBQ: Sortert etter tid, f.eks. på dato fra eldst til yngst. 

Beklager at det er noe rart med sitatet, det var ditt innlegg jeg trykket på...

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer av gammelgresk χρόνος, som uttales "kronos", og som kan oversettes med "tid", samt λόγος, som uttales "lågos", og som jeg mener i denne sammenhengen betyr noe med "måten å argumentere på". Altså man "argumenterer ut i fra tid". Sånn jeg forstår det i alle fall.

Hva betyr kronos?

Anonymkode: e88e7...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOL har sitt eget politi. De jobber undercover i avd. moral og etikk. Ingen får vite hvem de er. De kaller seg bare "anonym bruker". Hvor mange politifolk det er snakk om er noe usikkert, de skilles nemlig kun med et nummer, et nummer som ikke følger hver enkelt. Men det er minst 3 stk undercover moralpoliti i dol-samfunnet. Av disse får man sin tilsnakk om man parkerer riktig og det skulle gjøre det vanskelig for vedkommende ved siden av, som ikke har parkert riktig. De aksepterer ikke at du kjører litt over fartsgrensa. De blander seg umotivert inn i ditt dyrehold. Og de overprøver nav og stempler deg som snylter for en ytelse du får, og etter norsk lov har krav på.

Det jeg lurer på er hvorfor dette politiet må være anonymt? Jeg forstår om man f.eks jobber på gata, i narkomiljø, at man da ikke kan komme i full uniform. Da får man jo ikke løst mange saker. Men jeg forstår ikke hvorfor et moralpoliti, som vi vet er der, må være anonymt. Står de ikke for det de sier? Er de redd for å bli avslørt fordi de har for mange svin på skogen selv? Hva er årsaken til denne anonymiteten?

På forhånd takk for svar. Ønsker alle er riktig god søndag :)

Jeg synes det er litt kjedelig at folk velger å være anonyme når de kommer med den krasseste kritikken, men jeg kan forstå det. Når noen går litt hardt ut kommer jo godhetspolitiet på et øyeblikk, og så blir de stemplet som onde og ting blir trukket fram og brukt mot dem i all evighet. Ellers synes jeg det er helt ok at vi har et moralpoliti bare det ikke blir for mange av samme slaget. Vi trenger både noen som bremser og noen som gir gass. Det er ikke bra når det blir for snilt og dillete, men det er heller ikke bra når det blir for slemt. Nå har det vært så snilt her i lang tid at jeg setter kaffen i halsen når jeg en sjelden gang leser et innlegg med brodd. Det er vel i grunnen greit at vi har det anonyme moralpolitiet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
AnonymBruker

Jeg skriver mye anonymt. Har ikke sansen for moralisering eller hovering over andres synspunkter. Så der kjenner jeg meg ikke igjen i kritikken.

Uttrykker jeg min mening i et kontroversielt emne, er alltids noen uenige. Mange av dem nøyer seg ikke med å si fra om uenigheten. De bruker personangrep i tillegg. F.eks. etter en slik mal: "De som mener sånn eller sånn, er dumme eller idioter". Noen av dem som skriver under fast nick, har forholdsvis sterk tendens til å skrive slik. Her er det ikke forsørst og fremtst snakk om forakt for venstrevridde eller høydevridde, rødstrømper eller konservative eller hva man nå beskrver en gruppe som. Her går det på person og deretter eventuelt på hvilken gruppe vedkommende tilhører.

Noen av dem nøyer seg ikke en gang med vanlige personangrep delvis knyttet til temaet i tråden. De fant ikke noe å kritisere i den aktuelle tråden. Men nicket til vedkommende var nok til å trigge dem. Hva gjør de da? Jo, de henter fram noe som er skrevet for lang tid siden og bruker dette om og om igjen mot vedkommende! Og da snakker vi om en forakt så dyp at hat sannsynligvis er bedre beskrivelse.

Så er det da veldig påfallende, at hvis jeg uttrykker samme oppfatninger som under fast nick, bare ordlagt meg på en litt annen måte, da uteblir hetsen....Da er en naturlig reaksjon at man begrenser eller slutter å skrive under fast nick.

Noen reagerer kraftigere på personangrep enn meg. Noen av dem blir stemlet som pripne og moralister, ofte urettmessig. Har lagt merke til noen få her som har fått gjennomgå mye, uten at de har tatt igjen. Skryt til dem.

Viljen til å ta inn over seg at man har gått for langt og tråkket på andre, er fraværende hos de aggressive. Majoriteten bryr seg visst ikke, men klagingen kommer oftere bare på at noen bruker anonymt nick uten å tenke over hvorfor de skriver anonymt.

Den 19.10.2015 at 13.00, slabbedask skrev:

Noen av oss er ikke helt mentalt stabile.

Det har du rett i. Og synd for disse ustabile. Om det forklarer noe av det jeg skrev ovenfor, er jeg usikker på.

Anonymkode: bc613...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg skriver mye anonymt. Har ikke sansen for moralisering eller hovering over andres synspunkter. Så der kjenner jeg meg ikke igjen i kritikken.

Uttrykker jeg min mening i et kontroversielt emne, er alltids noen uenige. Mange av dem nøyer seg ikke med å si fra om uenigheten. De bruker personangrep i tillegg. F.eks. etter en slik mal: "De som mener sånn eller sånn, er dumme eller idioter". Noen av dem som skriver under fast nick, har forholdsvis sterk tendens til å skrive slik. Her er det ikke forsørst og fremtst snakk om forakt for venstrevridde eller høydevridde, rødstrømper eller konservative eller hva man nå beskrver en gruppe som. Her går det på person og deretter eventuelt på hvilken gruppe vedkommende tilhører.

Noen av dem nøyer seg ikke en gang med vanlige personangrep delvis knyttet til temaet i tråden. De fant ikke noe å kritisere i den aktuelle tråden. Men nicket til vedkommende var nok til å trigge dem. Hva gjør de da? Jo, de henter fram noe som er skrevet for lang tid siden og bruker dette om og om igjen mot vedkommende! Og da snakker vi om en forakt så dyp at hat sannsynligvis er bedre beskrivelse.

Er det mest ateister og feminister som driver på slik?

Anonymkode: ae8d1...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...