Gå til innhold

Gleder du deg til julaften?


AnonymBruker

Gleder du deg til julaften?  

16 stemmer

  1. 1. Gleder du deg til julaften?

    • Ja, elsker julen
      4
    • Ja, blir ok
      7
    • Nei, betyr ikke noe for meg
      3
    • Nei, hater julen
      2


Anbefalte innlegg

Berthas Pepperkaker - ingen over, ingen ved siden.

Alle tror Berthas er dårlig vare, men det er ikke sånn det er. Ta f.eks. Sætre sin, som har sånn fin metallboks og greier:

test+av+pepperkaker.jpg?o=5040883&w=620&

Lurer du på hvorfor den får 5? Fordi den har metallboks, for ikke å snakke om et velkjent varemerke. Men det er Berthas som er best, her ser du et bilde av den, slik at du husker det:

test+av+pepperkaker.jpg?o=5040877&w=620&

Som du ser, kommer den i kjip plastboks (selv om den er rød), og får bare 2 på terningen. Men ikke la deg lure. Når vi skal kose oss i førjulstiden, som varer fra september til kvelden før kvelden, så er det bare en ting som gjelder, og det er Berthas Pepperkaker.

Anonymkode: b7ee9...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ikke rundt og gleder meg til jul nå, nei. Synes ikke det er SÅ lenge siden sommeren, og gleder meg akkurat nå over høsten. Når det er sagt, så liker jeg adventstiden veldig godt, der vi forbereder oss til jul. Julestemning, mye lys, baking osv i desember er fint - og så vet jeg jo at når julaften først kommer, så synes jeg det er en fin dag - selv om jeg oftere og oftere har tenkt tanken "Dersom jeg ikke hadde mann og barn, så hadde det vært fantastisk en gang å feire jul helt alene - enten hele alene hjemme, alene på ei hytte på fjellet, eller alene et sted i utlandet" - men det er nå bare en drømmetanke. Jeg liker jo julen, er kristen, så for meg er det en høytid med mening, men det er jo litt kaotisk da, og alltid litt styrete pga reising hit og dit mellom hjem og svigermor, men det hører nå med da....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nei, julaftenen for meg er ikke hva den en gang var. Jeg feirer med x` en så det er en dag jeg forsøker å gjøre det beste ut av  av hensyn til ungene. I år kjenner jeg at behovet for å feire med kjæresten er større enn både i fjor og i forfjor, men slik blir det nok ikke på noen år enda.

Når dette skal ta slutt vet jeg ikke, men det blir vel en naturlig avslutning på det en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsonet meg litt med jula. Før hatet jeg den. Nå liker jeg den bedre. Men gleder meg, gjør jeg bare til maten. Forferdelig mørk årstid runt jul, og ganske lite som skjer. Bortsett fra på selve julaften.

Noe av det verste er økonomien. Som trygdet får man trygden den 12, og da er det over 5 uker til neste gang pluss att det gjerne går mye penger til gaver osv. Hadde de flyttet utbetalinsdagen til 12 hver måned, hadde man hatt mindre bekymringer i jula.. Men jeg er blitt langt flinkere og har hatt buffer de senere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verken gleder meg eller gruer meg til julaften. Det er lenge siden jeg hadde noe forhold til julestemning, gaver og julesanger. Det jeg liker med førjulstida er konserter i kirker, og så liker jeg å ha god tid til å lese bøker når roen har senket seg fra og med 1. juledag.

De beste feriedagene jeg kan ha, er når jeg kan lese konstant. Da vil jeg være i bøkenes verden på heltid, må bare spise og løpe litt innimellom.

Kakefråtsing er ikke min stil. Jeg er heller ikke så glad i tung julemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsonet meg litt med jula. Før hatet jeg den. Nå liker jeg den bedre. Men gleder meg, gjør jeg bare til maten. Forferdelig mørk årstid runt jul, og ganske lite som skjer. Bortsett fra på selve julaften.

Noe av det verste er økonomien. Som trygdet får man trygden den 12, og da er det over 5 uker til neste gang pluss att det gjerne går mye penger til gaver osv. Hadde de flyttet utbetalinsdagen til 12 hver måned, hadde man hatt mindre bekymringer i jula.. Men jeg er blitt langt flinkere og har hatt buffer de senere år.

Jeg bruker mindre på gaver enn jeg får ekstra (pga. skatten), så det er bra for meg. :ph34r: Og alt "ekstra" av mat (som kanskje hører med), får jeg servert andre steder, kjøper ikke noe annet til å ha hjemme enn det vanlige.

Anonymkode: b7ee9...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsonet meg litt med jula. Før hatet jeg den. Nå liker jeg den bedre. Men gleder meg, gjør jeg bare til maten. Forferdelig mørk årstid runt jul, og ganske lite som skjer. Bortsett fra på selve julaften.

Noe av det verste er økonomien. Som trygdet får man trygden den 12, og da er det over 5 uker til neste gang pluss att det gjerne går mye penger til gaver osv. Hadde de flyttet utbetalinsdagen til 12 hver måned, hadde man hatt mindre bekymringer i jula.. Men jeg er blitt langt flinkere og har hatt buffer de senere år.

Man kan spare opp resten av året, men egentlig er det best å droppe hele gavehysteriet.

Anonymkode: 869a8...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mindre på gaver enn jeg får ekstra (pga. skatten), så det er bra for meg. :ph34r: Og alt "ekstra" av mat (som kanskje hører med), får jeg servert andre steder, kjøper ikke noe annet til å ha hjemme enn det vanlige.

Anonymkode: b7ee9...02a

Litt trist å ikke ha noe ekstra hjemme?

Anonymkode: 869a8...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trist å ikke ha noe ekstra hjemme?

Anonymkode: 869a8...9da

Neida, cola har jeg hver dag uansett, og så bare drar jeg på besøk og fyller opp magen.

Anonymkode: b7ee9...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, cola har jeg hver dag uansett, og så bare drar jeg på besøk og fyller opp magen.

Anonymkode: b7ee9...02a

Hva med Berthas Pepperkaker?

Anonymkode: 24898...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke rundt og gleder meg til jul nå, nei. Synes ikke det er SÅ lenge siden sommeren, og gleder meg akkurat nå over høsten. Når det er sagt, så liker jeg adventstiden veldig godt, der vi forbereder oss til jul. Julestemning, mye lys, baking osv i desember er fint - og så vet jeg jo at når julaften først kommer, så synes jeg det er en fin dag - selv om jeg oftere og oftere har tenkt tanken "Dersom jeg ikke hadde mann og barn, så hadde det vært fantastisk en gang å feire jul helt alene - enten hele alene hjemme, alene på ei hytte på fjellet, eller alene et sted i utlandet" - men det er nå bare en drømmetanke. Jeg liker jo julen, er kristen, så for meg er det en høytid med mening, men det er jo litt kaotisk da, og alltid litt styrete pga reising hit og dit mellom hjem og svigermor, men det hører nå med da....

Når jeg leser det du skriver skjønner jeg at jeg jobber alt for mye - jeg gleder meg nemmlig mest til å ha laaang juleferie faktisk...  Ellers har vi akkurat landet at hele hurven, dvs både mannens og min sin familie, skal feire julaften her hos oss og det er alltid ekstra stas å være mange tilbords her. Som deg liker jeg førjulstiden godt, og både tradisjonelle sosiale treff og matlagingsverksted med gode venner er noe å se fram til :) Men som du sier - det er ennå et par høstmåneder før det hele settes i gang ennå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...