Gå til innhold

Ernæring små barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi har en diskusjon hjemme om mat til lille gutten vår 10 mnd gammel:

Han har hittil fått økologisk mat og begynner i barnehagen om noen dager. Vi lurer litt på i hvilken grad kan vi spørre barnehagen om å forsette med samme kosthold? Er det vi som bekymre oss for mye og det er godt nok med deres diet?

Takk for hjelpen!

Anonymkode: 14c41...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved barnehageoppstart for et så lite barn (som ikke kan snakke) synes jeg man kan fortelle hva barnet pleier å spise og om det er noe (vanlige) matvarer det liker veldig godt eller absolutt ikke liker.    Men hvis det ikke gjelder sykdom eller allergi, synes jeg ikke man kan forlange noe som helst.

Det er svært gode sjanser for at barnehagens kosthold for de minste er helt fint.  Det kan også hende at barnehagen har en kombinasjon av matpakke og måltider de lager der.  Spør etter slik informasjon hvis den ikke kommer av seg selv.

Det er såpass sosialt å sitte sammen med gruppa og spise at mange barn spiser mat de ikke liker så godt hjemme, når de får den i barnehagen.  Gå til "innkjøringsdagene" med en åpen, positiv innstilling, så går det nok fint.

Lykke til i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vi har en diskusjon hjemme om mat til lille gutten vår 10 mnd gammel:

Han har hittil fått økologisk mat og begynner i barnehagen om noen dager. Vi lurer litt på i hvilken grad kan vi spørre barnehagen om å forsette med samme kosthold? Er det vi som bekymre oss for mye og det er godt nok med deres diet?

Takk for hjelpen!

Anonymkode: 14c41...829

Jeg tenker at du ikke kan forvente at barnehagen stiller med økologisk mat til ditt barn. Det finnes jo såkalt økologiske barnehager, kanskje du skulle forsøke å få plass til ditt barn i en slik? I en vanlig barnehage synes jeg ikke du kan forvente at de stiller med egen mat til ditt barn eller økologisk mat til alle, som jo gjerne både er dyrere og litt vanskeligere å få tak i enn vanlig mat.

 

Om dere selv stiller med økologisk mat som barnet kan spise stiller det seg jo annerledes, selv om også det antakelig blir ørlite grann mer jobb for de ansatte. Synes ikke dette stiller i samme kategori som ved allergier og intoleranser, da strekker jo personalet seg langt for å få det til.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...