Gå til innhold

Advent.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

He he, jeg skjønte at dette ville komme, men det er noen som betyr mer for meg enn x-en altså og det er ungene mine :)

Det er et stort møkkete hus og jeg vet hvor mye det betyr for dem å ha det julekoselig, ryddig og rent rundt seg. Det blir for mye for 14-åringen min å ta tak i alt sammen alene. Det blir for uoverkommelig for henne og jeg ser at det betyr noe for sønnen min også. Da jeg satte i gang med huset fikk han motivasjon til å vaske rommet sitt :-)

Men jeg legger fra meg "nickløsperfeksjonismen" jeg har i meg når jeg vasker der. Skulle jeg ha gjort det slik jeg selv ville hatt det, ville jeg ha brukt et par uker , tror jeg ;)

Dessuten har jeg en lettvint leilighet selv å vaske, så å vaske egen leilighet tar ikke lang tid og jeg holder den ved like hele tiden, så noe voldsom julevasking hos meg, trengs ikke.

Reagerte også på at du vasket hos eksen. Det burde han klare å fikse selv, men så flink du er da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Reagerte også på at du vasket hos eksen. Det burde han klare å fikse selv, men så flink du er da. 

Man kan se det på en annen måte. Jeg vasker i hjemmet hos ungene sammen med yngstedatteren. Vi skal feire jul der. Han fikser innkjøp av julemat til julaften.

"Det burde han fikse selv" Glem det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan se det på en annen måte. Jeg vasker i hjemmet hos ungene sammen med yngstedatteren. Vi skal feire jul der. Han fikser innkjøp av julemat til julaften.

"Det burde han fikse selv" Glem det :)

Ja, det synes jeg er en skikkelig fin ting av deg å gjøre. :) Du gjør det jo for barna, ikke for ham.

Det er så klart veldig synd at det skal være sånn at han ikke klarer å gjøre det for sine egne unger sin del, og du gjør det kanskje mer hyggelig for barna å være hos faren sin enn det han fortjener, men det vil barna innse senere i livet og akkurat nå bidrar du til å gjøre helheten av oppveksten deres bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ja, det synes jeg er en skikkelig fin ting av deg å gjøre. :) Du gjør det jo for barna, ikke for ham.

Det er så klart veldig synd at det skal være sånn at han ikke klarer å gjøre det for sine egne unger sin del, og du gjør det kanskje mer hyggelig for barna å være hos faren sin enn det han fortjener, men det vil barna innse senere i livet og akkurat nå bidrar du til å gjøre helheten av oppveksten deres bedre.

" Du gjør det kanskje mer hyggelig for barna å være hos faren sin enn det han fortjener"

 

He he, yngstedatteren pleier å være der på tirsdager og annenhver helg (og ellers litt fritt alt etter som hvordan det passer ) hun ringte meg på tirsdag og spurte : - Er det greit at jeg er hos pappa resten av uka for nå er det såååå koselig her :D

Jeg tipper også det har med å gjøre at hun vil passe på at mannfolka i huset ikke griser til igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Man kan se det på en annen måte. Jeg vasker i hjemmet hos ungene sammen med yngstedatteren. Vi skal feire jul der. Han fikser innkjøp av julemat til julaften.

"Det burde han fikse selv" Glem det :)

Jeg skjønner argumentet, men jeg tror ikke mange damer ville gjort det du gjør. Jeg ville ikke tillatt at en ex skulle gjort det. Jeg ville tenkt det var invaderende og en fornærmelse.

Hvis din ex ikke føler det sånn er det jo bra for ham at han får gratis vaskehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner argumentet, men jeg tror ikke mange damer ville gjort det du gjør. Jeg ville ikke tillatt at en ex skulle gjort det. Jeg ville tenkt det var invaderende og en fornærmelse.

Hvis din ex ikke føler det sånn er det jo bra for ham at han får gratis vaskehjelp.

Ikke vet jeg, men om ikke mange damer ville gjort det, så bør man lære av det da,

Selv om man går fra hverandre, er man jo et sted fortsatt veldig nære, i vertfall når man har lagd barn sammen. (så mange gode minner, så mye kjærlighet og omsorg, et sted fins jo alle de gode følelsene en hadde for hverandre)

Og en ex blir jo ikke dårligere til å vaske, og en annen ex ikke flinkere til å vaske, og mellom uenighet, krangel og annet som ender i samslivsbrudd, er det bra man greier gjøre det beste ut av det, for barna sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg skjønner argumentet, men jeg tror ikke mange damer ville gjort det du gjør. Jeg ville ikke tillatt at en ex skulle gjort det. Jeg ville tenkt det var invaderende og en fornærmelse.

Hvis din ex ikke føler det sånn er det jo bra for ham at han får gratis vaskehjelp.

Det er avklart med han først selvfølgelig. Jeg ville ikke bare invadert huset hans uten at han visste om det på forhånd. Han sier han er glad for at jeg gjør det for ungenes skyld. Han er nok også ganske klar over egen udugelighet på dette området. Han har dessuten ikke evnen til å bli flau. Jeg ville heller ikke ha gjort det om han var til stede i huset mens vi holdt på. Det hadde jeg ikke orket, så avtalen er at han finner på noe annet og denne dagen skulle han noe annet.

Jeg har ingen interesse av å snoke, men en resept til sønnen var umulig ikke å få øye på da den lå åpent på spisebordet. Den er jeg meget glad jeg så for å si det sånn, for den har ingen andre lest skikkelig. Den viste at han skulle ha dobbel dose medisiner og det var det ingen som visste. Han har brukt samme dose som i årevis og han har jo vokst mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ikke vet jeg, men om ikke mange damer ville gjort det, så bør man lære av det da,

Selv om man går fra hverandre, er man jo et sted fortsatt veldig nære, i vertfall når man har lagd barn sammen. (så mange gode minner, så mye kjærlighet og omsorg, et sted fins jo alle de gode følelsene en hadde for hverandre)

Og en ex blir jo ikke dårligere til å vaske, og en annen ex ikke flinkere til å vaske, og mellom uenighet, krangel og annet som ender i samslivsbrudd, er det bra man greier gjøre det beste ut av det, for barna sin del.

Min x og jeg har nok ikke så mye kjærlighet og omsorg for hverandre. Jeg regner med at det passer han utmerket at jeg vasker hos han, men det driter jeg i. Dette er _kun_ for ungenes skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min x og jeg har nok ikke så mye kjærlighet og omsorg for hverandre. Jeg regner med at det passer han utmerket at jeg vasker hos han, men det driter jeg i. Dette er _kun_ for ungenes skyld.

det skjønte jeg, litt pga av at jeg faktisk husker bedre og mer om de mellommenneskelige rellasjoner:-)

Gjør man ting for barnas skyld, da er det riktig ofte. Jeg har en nabo som er blitt kjær inni meg, at hun valgte bli hos sin voldelige ektemann (forstår jeg ikke) jeg spurte henne om hvorfor...men hun sukker da, som om hun selv ikke greier sette ord på en dyp smerte. Hun har lært meg at man ikke kan uttale seg skråsikkert i noen andres situasjon fordi, man har ikke gått i noe annet menneske sine sko, bare sine egne (indianerordtak). Hun vet ikke at hun har lært meg dette, men hun har det. Jeg er glad i henne, det vet hun kanskje heller ikke. Men synspunkter, råd, praktisk hjelp kan man gi, man må bare respektere at valget må til slutt menneskene ofte ta selv. Det hender jeg blir insiterende, men da sier/skriver jeg, at det er forskjell på hva jeg vil og at jeg ikke kan tvinge. Men man blir jo fortvilt selv også, man blir dratt inn i andres smerte på en måte. (beklager avsporingen, men jeg har mer enn private ting å ordne opp i) (men jeg har tid og fri helt til 6 januar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

det skjønte jeg, litt pga av at jeg faktisk husker bedre og mer om de mellommenneskelige rellasjoner:-)

Gjør man ting for barnas skyld, da er det riktig ofte. Jeg har en nabo som er blitt kjær inni meg, at hun valgte bli hos sin voldelige ektemann (forstår jeg ikke) jeg spurte henne om hvorfor...men hun sukker da, som om hun selv ikke greier sette ord på en dyp smerte. Hun har lært meg at man ikke kan uttale seg skråsikkert i noen andres situasjon fordi, man har ikke gått i noe annet menneske sine sko, bare sine egne (indianerordtak). Hun vet ikke at hun har lært meg dette, men hun har det. Jeg er glad i henne, det vet hun kanskje heller ikke. Men synspunkter, råd, praktisk hjelp kan man gi, man må bare respektere at valget må til slutt menneskene ofte ta selv. Det hender jeg blir insiterende, men da sier/skriver jeg, at det er forskjell på hva jeg vil og at jeg ikke kan tvinge. Men man blir jo fortvilt selv også, man blir dratt inn i andres smerte på en måte. (beklager avsporingen, men jeg har mer enn private ting å ordne opp i) (men jeg har tid og fri helt til 6 januar)

Det er riktig at man ikke kan uttale seg skråsikkert om noen andres situasjon. Råd er fint å få, men akkurat i denne saken er jeg så skråsikker på at jeg gjør det riktige for ungene, så råd trengs ikke :-)

Men egentlig håper jeg jo at nydama hans kunne tatt over som hushjelp etter hvert så slapp jeg, men skjønner også hvis hun ikke gidder :) Kanskje etter hvert når hun blir mer husvarm. Man kan jo håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at man ikke kan uttale seg skråsikkert om noen andres situasjon. Råd er fint å få, men akkurat i denne saken er jeg så skråsikker på at jeg gjør det riktige for ungene, så råd trengs ikke :-)

Men egentlig håper jeg jo at nydama hans kunne tatt over som hushjelp etter hvert så slapp jeg, men skjønner også hvis hun ikke gidder :) Kanskje etter hvert når hun blir mer husvarm. Man kan jo håpe :)

Hvorfor skulle hun gidde når du gjør det frivillug!

Anonymkode: 08b69...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hvorfor skulle hun gidde når du gjør det frivillug!

Anonymkode: 08b69...959

Du har et poeng der, men da fortsetter jeg bare med denne tradisjonen sammen med yngstedatteren  1 gang i året :) Jeg vasker ikke der ellers i året altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at man ikke kan uttale seg skråsikkert om noen andres situasjon. Råd er fint å få, men akkurat i denne saken er jeg så skråsikker på at jeg gjør det riktige for ungene, så råd trengs ikke :-)

Men egentlig håper jeg jo at nydama hans kunne tatt over som hushjelp etter hvert så slapp jeg, men skjønner også hvis hun ikke gidder :) Kanskje etter hvert når hun blir mer husvarm. Man kan jo håpe :)

:)krysser fingre for det da:-)

Er det ikke det du gjør som kalles å svelge en kamel? jeg tror det, jeg svelger selv ofte sånne kameler, det er en praktisk og anvendelig egenskap å ha, for å bevare husfred og fred generelt og barna blir gladere, dvs livet går litt lettere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle hun gidde når du gjør det frivillug!

Anonymkode: 08b69...959

Tror svært mange damer ville mislike at kjærestens eks kom og vasket hele hans hus. Mange damer ville foretrekke å gjøre det selv fremfor at eksen kom, om mannen altså ikke var dugelig til å vaske selv eller skaffe vaskehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Tror svært mange damer ville mislike at kjærestens eks kom og vasket hele hans hus. Mange damer ville foretrekke å gjøre det selv fremfor at eksen kom, om mannen altså ikke var dugelig til å vaske selv eller skaffe vaskehjelp.

Det vet hun nok ikke noe om, tenker jeg. Han forteller nok ikke at vi skal feire jul sammen heller kjenner jeg han rett, men dette får være hans sak og han sier nok i fra til meg den dagen det blir et problem. Det han sier nå er at han synes vi skal fortsette å feire jul sammen i årene som kommer også. Selv håper jeg på en naturlig avslutning hvor det ikke lenger er noe problem for ungene at vi gjør det på annen måte.

Min kjæreste vet alt jeg foretar meg. Alt skjer i full åpenhet og siden han er  voksen og veldig omsorgsfull av natur, er ikke dette noe problem for han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

:)krysser fingre for det da:-)

Er det ikke det du gjør som kalles å svelge en kamel? jeg tror det, jeg svelger selv ofte sånne kameler, det er en praktisk og anvendelig egenskap å ha, for å bevare husfred og fred generelt og barna blir gladere, dvs livet går litt lettere. :-)

Ja, det heter å svelge en kamel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...