Gå til innhold

Til doktor Morten R. Kveim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, og takk for at du svarte på innlegget mitt; Hengemage etter slanking + noe til.

Kanskje du kunne svare meg på dette også?

Jeg kvier meg til å gjennomføre en slik operasjon, og vet ikke om jeg noen gang kommer til å gjøre det, men det kunne være greit å få litt informasjon.

- Hvor lang tid tar selve operasjonen?

- Er det smertefullt?

- Foregår det under narkose?

- Hvor langt sykehusopphold?

- Hvor lang sykemelding?

- Hvor lang ventetid på privatklinikk?

- Blir arret veldig synlig?

Har også et annet kompleks som jeg tenkte jeg kunne ta opp med det samme. Jeg har to forskjellig bryster. Et stort som henger, et lite, men normalt. Har vært til lege med dette, og vet at jeg kan få denne operasjonen gratis. Jeg var på venteliste, men da jeg ble innkalt sa legen at jeg burde gå ned ytterlige 10 kilo. Jeg var på den tiden ca 70 kilo. Er 161 cm høy. Kraftig benbygging. Jeg følte meg fornøyd med vekten, og var/er ikke interessert i å gå ned mer foreløpig. Hvorfor mente han at jeg burde slanke meg mer? Dette er lenge siden, og jeg har ikke gjort noe mer med det. Men tenker ganske mye på både dette og magen min som henger. Det er bare det om jeg tør.

Da jeg var hos legen min for brystene sa han, hvis jeg husker riktig, at de kunne ta kjertler fra det ene brystet og legge i det andre, for han mente at det lille brystet godt kunne bli større. Det viktigste for meg å få dem like, så hvis jeg noen gang kommer til å gjøre det, vil jeg helst at de skal skjære i meg minst mulig. Kunne du være så snill å gi meg noe informasjon om dette også?

Takk på forhånd!

Med vennlig hilsen en ellers så glad jente

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg
Skrevet

En full bukplastikk er et inngrep som krever en lengre rekonvalesensperiode, i motsetning til en fettsuging alene, som du blir mye fortere bra av. Den gjøres enten i narkose eller meget dyp sedasjon. Du må regne med noen ukers sykefravær, kanskje lengre, hvis du har fysisk arbeid.

Vedrørende brystene, kan det både være aktuelt å legge inn protese i det minste, eller å redusere det største. Av og til må man også stramme inn brystene. Hva man velger å gjøre avhenger av anatomien hos den enkelte pasient. Hvis man er for tung, øker risikoen ved operasjonene, og man ønsker derfor vekttap først. Hvis du har kraftig benbygning og ligger stabilt på 70kg og er 161 høy, kan det høres det ut til å være akseptabelt, slv om det er på grensen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...