Gå til innhold

Merutgifter ved rehab. opphold


Gjest ekorn

Anbefalte innlegg

Før jul var jeg på rehabilitering (3 uker) ved et behandlings og rehabiliterings- senter (gr. 1), pga av min bekkenløsning etter fødsel.

Da jeg fortsatt ammer sønnen min, måtte jeg ha ham med meg, men for å gjennomføre behandlingen måtte jeg ha med meg samboeren min for å ta seg av barnet. Legene ved senteret sa at utgiftene jeg hadde ved samboers overnatting ville bli dekt av trygdekontoret og han skrev en bekreftelse på at mann og barn var med. Jeg har kvitteringer på overnattingene.

Men på trygdekontoret fikk jeg beskjed om "prøve meg på sosialen" for få få penger til noe slikt. Er dette riktig? Legen var helt klar på at jeg skulle få dekt dette, og jeg måtte bare ringe hvis jeg trengte mere dokumentasjon på det. Også min fastlege sa at jeg måtte ta med meg sønnen min. Det er flere tusen kroner i merutgifter i tillegg til min egen egenandel, så det hadde vært fint om jeg kunne fått dekt noe.

Dessuten lurer jeg på om jeg kan få dekt reiseutgifter til dette senteret, selv om det ikke er det nærmeste i den gruppen. Da legene mente jeg ikke ville få like god behandling på det nærmeste. Legen på senteret sa det var forskjellig fra person til person på trygdekontoret hvor mye jeg kunne få dekt.

Håper du kan svare på disse spørsmålene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Reiseutgifter dekkes til nærmeste sted behandlingen kan gis.

I ditt tilfeller må de bli en medisinske vurdering av hvorvidt nærmeste behandlingssted kunne gitt tilfredsstillende behandling.

Se reglene om opptreningssentre under § 5-22 her:

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-018.html

Alle vedtak du er uenig i kan du klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiseutgifter dekkes til nærmeste sted behandlingen kan gis.

I ditt tilfeller må de bli en medisinske vurdering av hvorvidt nærmeste behandlingssted kunne gitt tilfredsstillende behandling.

Se reglene om opptreningssentre under § 5-22 her:

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-018.html

Alle vedtak du er uenig i kan du klage på.

Takk for svar! Men vet du om det er mulig å få dekt utgiftene jeg hadde for overnattingen til barnepasseren?

Og hvordan går jeg frem for å klage??

Er ganske ukjent med trygdesystemet, og har ikke så mage argumenter mot dem når de sier at slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Takk for svar! Men vet du om det er mulig å få dekt utgiftene jeg hadde for overnattingen til barnepasseren?

Og hvordan går jeg frem for å klage??

Er ganske ukjent med trygdesystemet, og har ikke så mage argumenter mot dem når de sier at slik er det.

Det er det vi har trygdehjelpen.no til da vet du :-)

Se velkomstmeldingen for dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vi har trygdehjelpen.no til da vet du :-)

Se velkomstmeldingen for dette forumet.

Takk igjen, det kan hende jeg er litt treg nå, men har du sagt noe om ledesagers utgifter?? Eller er det noe jeg bør gå videre med og ta opp på trygdehjelpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Takk igjen, det kan hende jeg er litt treg nå, men har du sagt noe om ledesagers utgifter?? Eller er det noe jeg bør gå videre med og ta opp på trygdehjelpen?

Det er et spørsmål du absolutt bør ta opp med trygdekontoret enten den ene eller den andre måten, evt via en klage. Jeg kan ikke gi noen fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...