Gå til innhold

Svartjenesten avsluttes - hva blir igjen av DOL?


Poetica

Anbefalte innlegg

På flere forum er nå svartjenesten avsluttet, dette er ikke bare synd, men det får en til å stille spørsmål om hva DOL blir til, om en ser framover...

Er det slik å forstå at dette for framtiden kun blir å betrakte som et diskusjonsforum, der man utelukkende kan spørre legen hvis man betaler for det?

Jeg har full forståelse for at arbeidsmengden er stor for legene her, og spesielt for Dr.Anker, men når nå flere og flere fora forsvinner (for det vil de gjøre når legen blir borte), vil ikke det til slutt gjøre at hele DOL blir borte?

Jeg må innrømme at jeg blir skeptisk når til og med forum for allmenmedisin er nedlagt.

Hva er planen fremover for DOL, med tanke på svartjenesten i de ulike fora, skal de legges ned en etter en? Hvordan ser dere i administrasjonen for dere at DOL skal fungere i tiden framover? Skal det ikke være leger her til slutt? Da må det kanskje et navneskifte til...

Jeg innrømmer helt åpent at for min del blir DOL mindre attraktivt når det ikke lenger er mulig å få svar på medisinske spørsmål. Det er rett nok ikke så ofte jeg stiller slike spørsmål, men det er hit jeg aller først går for å få svar på medisinske spørsmål, tross alt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg, Poetica. Har tenkt det samme mange ganger. Lurer også på om spørsmålene og svarene man betaler for blir trykket i ukebladene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den generelle utviklinga i internettsamfunnet no er at brukarane i større grad må betala for tenester og andre produkt som blir tilbudt på nett. Det gjeld både musikk, nyhende og annan informasjon. Det jobbast på spreng med "pay-for-click"-løysingar, og liknande.

Dette kjem ganske enkelt av at botnen har falt ut av annonsemarknaden på nett, og då er einaste alternativ for å halda det gåande å henta inn pengane ein må ha frå brukarane. Så dersom DOL er ein teneste du ynskjer å halda på, så må du betala din del. Slik er det berre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det undre også mig, se blot hvad som skete med dol i dk. Lukket og slukket, ingen gider jo skrive til et sted hvor der intet liv er.

tror at dol her også med tiden blir tomt, udviklingen går nok den vej, første skridt blev gjort da småpratten forsvandt her fra stedet.

Og nu afslutter jeg svartjenesten nogle timer, må pleje den helvedes ovs.ovs. migræne :o(

Hils familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DOL har så vidt jeg vet, vært en sørgelig affære, rent forretningsmessig, så jeg forstår godt at de eierne som har tapt penger så det suste, nå ikke gidder mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Helt enig med deg, Poetica. Har tenkt det samme mange ganger. Lurer også på om spørsmålene og svarene man betaler for blir trykket i ukebladene også?

Også enig, Poetica!

Uten forum for allmennmed. blir ikke DOL det samme, siden det fører til at man ikke lenger kan stille spørsmål der de hører hjemme.

Om spørsmål som rettes til "klinikk," kan trykkes i Hjemmet vet jeg ikke. Men det er nok ganske sannsynlig. I alle fall kan spørsmål man stiller her i Forum komme på trykk, bare se lengre ned på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mine tvil om Anker får med seg dette som skrives her på åpent. Har du sendt ham en mail med samme spørsmål? Eller evt. lagt det på webmaster-forum?

Ellers er jeg enig, merkelig at almennmedisin ikke engang kan holdes "i live"... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg synes også det er leit at forumgrupper må stenges.

Årsaken er som nevnt lenger ned i denne tråden at annonsemarkedet generelt og på Internet spesielt har avtatt vesentlig det siste året.

Jeg håper denne utviklingen ikke vedvarer, og at vi etterhvert kan åpne flere av gruppene igjen.

Spørsmål som stilles i klnikken blir ikke gjengitt i Hjemmet.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også enig, Poetica!

Uten forum for allmennmed. blir ikke DOL det samme, siden det fører til at man ikke lenger kan stille spørsmål der de hører hjemme.

Om spørsmål som rettes til "klinikk," kan trykkes i Hjemmet vet jeg ikke. Men det er nok ganske sannsynlig. I alle fall kan spørsmål man stiller her i Forum komme på trykk, bare se lengre ned på siden.

Vet at enkelte spørsmål fra sex og samliv dukker opp i Vi Menn. Har faktisk sett spørsmål der som jeg har svart på her på Dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er leit at forumgrupper må stenges.

Årsaken er som nevnt lenger ned i denne tråden at annonsemarkedet generelt og på Internet spesielt har avtatt vesentlig det siste året.

Jeg håper denne utviklingen ikke vedvarer, og at vi etterhvert kan åpne flere av gruppene igjen.

Spørsmål som stilles i klnikken blir ikke gjengitt i Hjemmet.

Vennlig hilsen

Det HÅPTE dere om småprat også ! *fremdeles fornærma*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Vet at enkelte spørsmål fra sex og samliv dukker opp i Vi Menn. Har faktisk sett spørsmål der som jeg har svart på her på Dol.

Spørsmål som stilles i "klnikken" blir ikke gjengitt i Hjemmet eller Vi Menn.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...