Gå til innhold

Problemer med halsen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har slitt med sykdom i noen måneder. Det startet med en halsbetennelse som jeg ikke dro til legen med. Etter denne fikk jeg en blemme i munnen. Den forsvant etter noen uker, men fikk en ny halsbetennelse og dro da til legen. Testet positivt på streptokokker og fikk da en 10 dagers pencillinkur. Etter endt kur kom streptokokkene tilbake. Siden dette har jeg vært konstant sliten og trøtt, alltid sår hals og av og til streptokokker. De er alltid bare på den ene siden, venstre mandel. Det er bare denne mandelen som er hoven, noe den er hele tiden. Har også fått en kul, eller hevelse, av venstre spyttkjertel (parotid). Denne har kanskje en diameter på 10mm. Ikke vond eller øm. Denne har vært der omtrent en måned. Hoven lymfeknute på venstresiden av halsen i tillegg. Sliter også ofte med en følelse av at noe sitter igjen i halsen, og har ofte hes stemme.

Noen som har opplevd noe lignende? Og burde jeg dra til legen igjen selv om pencillinkuren ikke funket? 

Jeg både røyker og snuser.

Anonymkode: 06b94...224

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409227-problemer-med-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du burde dra til legen igjen og få en ny antibiotikakur. Jeg har ikke hatt akkurat det samme, men jeg hadde så hals og streptokokker som kom og gikk i ca en mnd. så slo halsbetennelsen skikkelig ut. Tok 3 antibiotikakurer, den siste var en skikkelig hestekur for å bli kvitt det. Problemet da var at nyrene streika litt :P Men til slutt ble jeg frisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409227-problemer-med-halsen/#findComment-3669538
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...