Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 22 år. Jeg må veldig ofte på do. Men om natten da jeg slapper av må jeg nesten aldri på do. Heldigvis. Når jeg er ute blandt folk er jeg litt nervøs og da må jeg på do hele tiden men når jeg er hjemme og slapper av må jeg sjeldnere på do. Dette er veldig slitsomt. Jeg har vært hos legen. Han sa at jeg ikke har liten blære fordi jeg ikke tisset om natten. Bare at jeg kanskje var litt nervøs. Spesielt når jeg feks er på kino og jeg vet at det er noen timer til jeg kan gå på do da må jeg ivertfall på do. Psykisk tror jeg. Men når jeg er hjemme alene og ser på film på Tv da må jeg ikke så ofte på do. Merkelig. Når jeg er ute på turer og sånn drikker jeg nesten ingenting pga å slippe å gå på do. Da blir jeg trøtt og slapp og sliten og får litt vondt i hodet noen ganger, men det er bedre det enn å fly på do hver eneste time eller annenhver time. Er det noe imot doflying eller er det bare jeg som er nervøs? Jeg tror det er mere psykisk enn fysisk. Tror du også dette? Er det mange som har det som jeg har? Det er ivertfall veldig slitsomt å være avhengig av doen. Vennlig hilsen rare meg.

Trygve Talseth, Urolog
Skrevet

Jeg forstår godt at dette er plagsomt, men det har nok sammenheng med psyken mer enn at det er noe galt med blæren din.

Man kommer ofte inn i en ond sirkel fordi man blir redd for å føle blæren hele tiden, og så blir det psykiske verre.

Kommer ut av dette kan det av og til være nyttig i en periode å bruke noen tabletter som roer blæren. Snakk med legen din om det - for tablettene er på resept og han må først undersøke urinprøve så det ikke er noen annen årsak til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...