gråstein Skrevet 19. januar 2016 Skrevet 19. januar 2016 I september i fjor ble 19 år gamle Tina fra Trondheim ansatt som lærekandidat på Rema 1000 Saupstad. Hun trengte hjelp med å komme seg inn i arbeidsmarkedet etter to år på videregående.Tina forteller at hun jobbet seks timer hver dag, og at hun ga alt for å prestere godt. Hun ønsker ikke å bli omtalt med etternavn i saken.Og mens 19-åringen levde på 2000 kroner måneden, tok Rema-bedriften imot opplæringspenger fra fylkeskommunen.– Tilskuddet i dette tilfellet er på 5500 kroner i måneden. Så det er det som har gått til bedriften her, bekrefter seniorrådgiver Marit Heggeriset i Sør-Trøndelag fylkeskommune.– Fikk du noe opplæring?– Nei, svarer Tina kontant.Tina følte seg tråkket på. Hun klarte til slutt ikke å gå på jobb, og ble sykmeldt. Men hun ga ikke opp kampen om å få en mer rimelig lønn.– Hvis jeg hadde gjort en dårlig jobb, så kunne jeg ha forstått at Rema ikke ville ha gitt meg mer i lønn. Men jeg sto på fra jeg begynte på jobb til jeg dro hjem.http://www.tv2.no/innenriks-rema-1000-trondheim/Tina-19-tjente-16-kroner-i-timen-pa-Rema-1000/7957062Skammelig Rema! 0 Siter
PNG Skrevet 19. januar 2016 Skrevet 19. januar 2016 Dette er ikke det eneste eksempelet på tilfeller hvor private bedrifter utnytter personer under "attføring" og i samme slengen hele NAV-systemet. Det er mange tilfeller hvor bedrifter tilbyr praksisplass - hvor planen er at vedkommende skal få jobben om den utføres tilfredsstillende - uten å ha noen som helst intensjoner om å ansette. Hele samfunnet er råttent på rot så ikke ha dårlig samvittighet for trygda. 0 Siter
gråstein Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Skrevet 20. januar 2016 Dette er ikke det eneste eksempelet på tilfeller hvor private bedrifter utnytter personer under "attføring" og i samme slengen hele NAV-systemet. Det er mange tilfeller hvor bedrifter tilbyr praksisplass - hvor planen er at vedkommende skal få jobben om den utføres tilfredsstillende - uten å ha noen som helst intensjoner om å ansette. Hele samfunnet er råttent på rot så ikke ha dårlig samvittighet for trygda.Nei, systemet er vel sånn at for å bli super-rik (Reitan, etc.) må man utnytte andre.Men det er jo noe pinlig å få mer i trygd enn de som jobber. 0 Siter
gråstein Skrevet 20. januar 2016 Forfatter Skrevet 20. januar 2016 Tror man blir hatet pga. det.Akkurat det tror jeg ikke da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.