tsofia Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 I dag forstår jeg hvorfor studie"kamerater"mente jeg hadde liten håndbagasje. Jeg var frosset i følelseslivet. Jeg hadde lært meg en teknikk med å ikke føle. Derfor virket jeg vel kanskje rar i andre øyne. Noen såg meg som spesiell og teit. Ikke noe morsomt å høre når du er 21 år og bor på en fremmed plass og ikke har venner. Jeg isolerte meg. Var sint og drakk MYE. Jeg skulle vise hele veden. Farga luggen min blå og var på vippen til å vanke i narko miljøet. Røykte hasj men stoppet i tide med rusmidler. Jeg visst ikke før jeg var voksen at det var noe annerledes med meg i forhold til de fleste andre. Ikke før jeg kom hjem igjen og virkelig forstod hva han virkelig holdt på med. Det er så forfredelig vanskelig å ta for han på det. Det går på det verbale følelsemessige ofte erotiske hentydninger. Jeg blir sint. Veldig sint og ødelagt. Kontrollert. Hele barndommen har jeg bodd sammen med denne grisen. Ikke rart at jeg er rar. Jeg er uføretrygda i dag. Fått en eller annen diagnose. For fem år siden gikk jeg i terapi og ble ikke trodd. De mente jeg var helt på bærtur. At det var ødipus komplekset. Jeg slutta i terapi. Jeg har blitt sterk med åra. Måtte klare meg selv. Har snakket til få om dette men nå er det slutt. Overgrep skal ikke ties i hjel, latterilgigjøres og bagateliseres. Det skjer i mange former mobbing, voldtekt, mishandling , incest mm og det er like skadelig. Jo mer en vet jo lettere er det å komme seg ut av offerrollen. Bli sterk og kjempe for en mer rettferdig verden å leve i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40988-frosset/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
DIXI Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei! Det var en veldig god allegori, å være fastfrosset! Kjenner meg litt igjen i det du beskriver ja. Men det er hårreisende å høre at du ikke fikk hjelp da du fortalte om overgrep?? Virkelig leit å høre. Håper du har mot og krefter til å prøve igjen nå, med andre behandlere, slik at du får bearbeidet det som skjedde på en skikkelig måte. Og gi ikke opp hvis du møter motstand. Det er tøft å jobbe med det du skal i gang med nå, det koster masse, men det er verdt det! Det er dessverre ikke første gangen vi hører om psykologer som ikke forstår hva det handler om når man forteller om seksuelle overgrep. Heldigvis for dem har de ikke opplevd det, ellers hadde de skjønt hva vi mente.... Lykke til på veien! Og skriv gjerne mer her, så vi får høre hvordan det går med deg! Varm på-veien-klem fra Grete :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40988-frosset/#findComment-154211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.