Gå til innhold

Ekstraslagene som forsvant??

Anbefalte innlegg

Gjest jente36år

Hei igjen og godt nyttår!

Du kjenner meg nok igjen ved mine mange innlegg om ekstraslag.

Jeg vet at det er normalt og alle har ekstraslag.

Men...nå merker ikke jeg ekstraslag i det hele tatt, hvilepulsen er lav og jevn.

Ekstralsagene forsvant etter tannlegebesøk?? Rart men... tannlegen

borret ut to amalgamfyllinger fordi jeg skal ha krone om en uke.

Så, mitt rare spørsmål. Er det noe sammenheng mellom amalgam og hjertet?

Eller kanskje jeg er mer opptatt av tennene mine akkurat nå?

Eller er perioden min med ekstraslag en

hormonendring f.eks. og at den er stabil nå.

Det er ihvertfall deilig å kjenne hjertet uten hopp for tiden.

Dette var noen tanker som jeg bare måtte få ned.

Noen teori om dette Dr. Søyland?

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41001-ekstraslagene-som-forsvant/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Jente36år.

Det har aldri vært publisert vitenskapelig holdbare data som støtter påstandene om amalgams forskjellige uheldige effekter på forskjellige organsystem, og spesielt ikke på hjertet.

Det kan være helt tilfeldig at du nå er kvitt dine ekstraslagplager. Som du vet, har vi alle perioder med øket forekomst av slike slag. De er dessuten også påvirkelige av f.eks. hormonell status, psykiske stress-situasjoner, aktivitet, treningstilstand, medikamenter, røyking, alkohol, osv., og hvis enkelte av disse variablene forandres, vil også tendensen til ekstraslag påvirkes.

For ditt vedkommende kan det virke sannsynlig at din hormonelle status er årsaken. Det er fint at du nå er uten disse ekstraslagene. De kan være subjektivt generende, men er, som du vet, helt uskyldige i sykdomssammenheng.

Gjest jente36år

Svar til Jente36år.

Det har aldri vært publisert vitenskapelig holdbare data som støtter påstandene om amalgams forskjellige uheldige effekter på forskjellige organsystem, og spesielt ikke på hjertet.

Det kan være helt tilfeldig at du nå er kvitt dine ekstraslagplager. Som du vet, har vi alle perioder med øket forekomst av slike slag. De er dessuten også påvirkelige av f.eks. hormonell status, psykiske stress-situasjoner, aktivitet, treningstilstand, medikamenter, røyking, alkohol, osv., og hvis enkelte av disse variablene forandres, vil også tendensen til ekstraslag påvirkes.

For ditt vedkommende kan det virke sannsynlig at din hormonelle status er årsaken. Det er fint at du nå er uten disse ekstraslagene. De kan være subjektivt generende, men er, som du vet, helt uskyldige i sykdomssammenheng.

Hei og takk for svar.

Ja, jeg er fremdeles fri for ekstraslag og det er så ubeskrivelig deilig. Jeg får lyst til å mosjonere og presse meg mer osv.

Det er nok som du sier at det har vært noe hormonelt. Du skriver hormonelle status, kan du forklare det nærmere?

Den perioden som mine merkbare ekstraslag forsvant var at det ble lengre og lengre opphold mellom ekstraslagene til de forsvant helt.

Men jeg må jo fortelle deg det morsomste,

jeg trodde da at Det var noe galt med hjertet

siden jeg ikke kjente mer til ekstraslagene.

At det var unormalt også, var jo så vant til de etterhvert.

Ja, jeg skal glemme det med amalgamen,

jeg har så mange kvakksalvere blant mine kolleger. De var helt sikker på at det var årsaken. Det hadde de lest om.

Jeg vil heller tro på hjertespesiallisten.

Før hadde jeg småstikk i hjertet en sjelden gang sånn midt i. Det virker som de er borte også.

Jeg får vel glemme hjertet men det kan jo hende jeg skriver til deg igjen for å "få trøst".

Så tusen takk for alle beroligende svar fra deg som jeg vet har også mye å si.

Mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...