Gå til innhold

Er ikke pedofili en legning?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hjernescanning er sannsynligvis bare et steg på veien til å få svar. Noen homofile har jeg sett påstår at det finnes en genetisk ulikhet mellom homofile og heterofile. Hvis de har rett, vet jeg ikke hva det har å si for vurderingen - sykdom, skade eller ingen av delene. Men igjen: Baser argumenter mest mulig på medisinsk saklig informasjon og ikke på egne forutinntatte antagelser eller motemeninger i media.

Anonymkode: 5b027...fb4

Ok, det skal jeg prøve å huske på.

Skrevet
Den 2/25/2016 at 19.37, Nicklusheletida skrev:

Nei, du har ikke forklart deg elendig. Det var jeg som hadde tatt på meg elendige briller :-)

ok

Skrevet
Den 2/25/2016 at 0.48, Gargamel skrev:

Ja, men det regnes som voldtekt å ha sex med en voksen som sover eller ikke kan ta vare på seg selv på grunn av rus. Barn havner i samme kategori. 

Det er veldig mange enslige som har lyst på sex men som ikke voldtar for å dekke det behovet.

Jeg har egentlig litt vanskelig for å "anerkjenne" pedofili som en legning på linje med homofili. Er det ikke mer som en fetisj hos svin som synes det er for komplisert med voksne damer? Jeg synes det er rart at naturen skal frembringe noe sånt. Homofili er vel en liten mixup av hormoner under svangerskapet, så den kan jeg skjønne.

ok,

Jeg vet ikke, kanskje det, men det mer hormoner som du skriver virker jo som en mulig forklaring. 

Skrevet
44 minutes ago, AnonymBruker said:Hjernescanning er sannsynligvis bare et steg på veien til å få svar. Noen homofile har jeg sett påstår at det finnes en genetisk ulikhet mellom homofile og heterofile. Hvis de har rett, vet jeg ikke hva det har å si for vurderingen - sykdom, skade eller ingen av delene. Men igjen: Baser argumenter mest mulig på medisinsk saklig informasjon og ikke på egne forutinntatte antagelser eller motemeninger i media.

Anonymkode: 5b027...fb4

Spiller det noen rolle så lenge det er frivillig og folk trives med det? Eller er problemet ditt at det strider mot bibelens, altså Guds, ord?

Skrevet
1 hour ago, Shirley said:

Spiller det noen rolle så lenge det er frivillig og folk trives med det? Eller er problemet ditt at det strider mot bibelens, altså Guds, ord?

Pass deg, du kan bli beskyldt for å være homofil.

Skrevet

Er homofobe, skaphomser ? Myte eller fakta?

Skrevet
2 timer siden, Inner self skrev:

Er homofobe, skaphomser ? Myte eller fakta?

Det kalles internalisert homofobi sier Wikipedia. 

Anonymkode: f873e...87f

Gjest Gargamel
Skrevet
9 timer siden, Madelenemie skrev:

ok,

Jeg vet ikke, kanskje det, men det mer hormoner som du skriver virker jo som en mulig forklaring. 

Ja, jeg så et tv program om det. På wiki står det også masse linker til forskning som viser at hjernen til homofile menn er litt annerledes, og ligner på kvinnehjerner på noen områder. Jeg tror den vanligste forklaringen er hormonforstyrrelser under svangerskapet, og ikke gener.

Dette er kontroversielt. De som mener at "kjønn" er en sosial konstruksjon kan ikke gå med på at homofili er medfødt.

Skrevet
17 minutes ago, Gargamel said:

Ja, jeg så et tv program om det. På wiki står det også masse linker til forskning som viser at hjernen til homofile menn er litt annerledes, og ligner på kvinnehjerner på noen områder. Jeg tror den vanligste forklaringen er hormonforstyrrelser under svangerskapet, og ikke gener.

Jeg syns det høres rimelig ut at man kan avdekke forskjeller i visse deler av hjernen på gruppebasis for homofile i forhold til heterofile... det dummingene ikke skjønner, er at dette ikke er ekvivalent med sykdom eller skade. Altså ikke deg. Og ikke meg.

Skrevet
11 timer siden, Gargamel skrev:

Dette er kontroversielt. De som mener at "kjønn" er en sosial konstruksjon kan ikke gå med på at homofili er medfødt.

Hei!

Jeg har også lest at pedofiles hjerner er annerledes, 

I tillegg, var også homofili en psykiatrisk diagnose, tror ca 1972 det ikke var det lenger...

pedofili er ikke en psykiatrisk diagnose lenger tror jeg i USA, men en legning.

De nære meg som jeg kjenner som er homofile har hatt det alt annet enn stabilt og normalt i oppveksten, jeg vet dette fordi jeg er så nære, jeg vet ikke om de andre vellykkede homofile jeg treffer gjennom media. I tillegg er de homofile i min familie, båse ressursterke og vellykkede.

Dessuten er homofili utbredt i dyreriket også.

Jeg vet ikke, jeg. Men flere og flere spesielt menn, står frem som pedofile, men med at de har undertrykt legningen sin, jeg syns det siste er bra, men åpenhet blir kanskje vikitg hvis flere mennesker enn det er sosialt akseptabelt har pedofil legning. For bare sånn kan vi da skåne barna våre.

Dessuten nevner jeg nå, det jeg syns er det stoore problemet, "virkelig pedofili" tiltrekning til førpubertale mennesker, nå innebærer dette aspektet langt mer enn seksuell tiltrektning, etter som jeg har forstått, og i stor grad dreier dette seg om glede ved å være med barn, og forelskelse beundring rettet mot barn, og ikke ønske om å skade. (men skade barn gjør jo så alt for mange :-(

Jeg tror Michael Jackson muligens var pedofil, om han forgrep seg, er vel mindre sannsynlig. 

Det er vanskelige spørsmål, men det mindre vanskelige er at straffenivåene mot overgrep mot barn må endres, erstatningen fra staten til barna mange ganger tidobles, det er snakk om ødelagte liv, og ofte at staten ikke har tatt et ansvar for å beskytte og verne de mest sårbare.

https://morgenbladet.no/samfunn/2015/alene_i_forbudte_tanker

Skrevet (endret)
Den ‎25‎.‎02‎.‎2016 at 2.52, AnonymBruker skrev:

Så på nyhetene i ettermiddag at en psykolog uttalte seg om at det var så vanskelig å behandle pedofile og at de (fagmijøet )ikke skjønte hvorfor.

Jeg har alltid tenkt at pedofili er en legning akkurat som heterofile eller homofile, men at det finnes grader .Noen mennesker er bifile og noen pedofile liker bare barn imens andre liker både barn og voksne. Så har en homofile pedofile og heterofile pedofile altså en gruppe med store variasjoner. 

Vis det er en legning så går det vel ikke annet å kurere like lite som en kan foranere en som er normalt heteroseksuelle til homoseksuelle 

Tar jeg feil er ikke pedofili en legning men en sykdom? 

Anonymkode: fd6ea...679

Hvis en kan si at pedofil er en sykdom, så kan en si at homofil og lesbisk også er en sykdom. Hva er i tilfelle forskjellen ?  

Endret av FGT
Skrevet
56 minutes ago, FGT said:

Hvis en kan si at pedofil er en sykdom, så kan en si at homofil og lesbisk også er en sykdom. Hva er i tilfelle forskjellen ?  

Da må du se på hvordan sykdom er definert.

Det antas at så mye som 10% kan være "hovedsakelig tiltrukket av samme kjønn" (homofili). Så ser vi på menn med kroppshøyde over 195 cm. Jeg har ikke data for meg, men det er ikke vesentlig for argumentet - anta at 8% har en kroppshøyde over 195 cm. Er det også en sykdom å være høyere enn 195?

Skrevet
18 timer siden, Onion skrev:

Da må du se på hvordan sykdom er definert.

Det antas at så mye som 10% kan være "hovedsakelig tiltrukket av samme kjønn" (homofili). Så ser vi på menn med kroppshøyde over 195 cm. Jeg har ikke data for meg, men det er ikke vesentlig for argumentet - anta at 8% har en kroppshøyde over 195 cm. Er det også en sykdom å være høyere enn 195?

Nei det er ingen sykdom, så da er vel pedofil, homofil heller ingen sykdom .

Skrevet
7 hours ago, FGT said:

Nei det er ingen sykdom, så da er vel pedofil, homofil heller ingen sykdom .

Jeg tror pedofili er en sykdom.

Sykdom er definert på mange måter, men en kan vel bare se på det som "en forstyrrelse som medfører ubehag og/eller funksjonsnedsettelse". En homofil legning er ikke noe problem med mindre samfunnet ikke aksepterer det eller diskriminerer i forhold til det. Pedofili, derimot, er så avgjort et problem både for individet og samfunnet.

Skrevet
15 minutter siden, Onion skrev:

Jeg tror pedofili er en sykdom.

Sykdom er definert på mange måter, men en kan vel bare se på det som "en forstyrrelse som medfører ubehag og/eller funksjonsnedsettelse". En homofil legning er ikke noe problem med mindre samfunnet ikke aksepterer det eller diskriminerer i forhold til det. Pedofili, derimot, er så avgjort et problem både for individet og samfunnet.

Høres riktig ut.

Skrevet

Nei, det er ikke sykdom å være høyere enn 195cm og det er ikke sykelig å være homofil.

Men tviler på att 10% HOVEDSAKELIG tenner på eget kjønn. Att 10% tenner i varierende grad på samme kjønn det kan jeg tro. Men det er ikke mange homofile jeg vet om faktisk. Mulig det er ett statistisk tilfeldighet, men jeg nekter å tro att 10% hovedsakelig er homofile. Men uansett ikke sykdom. Pedofili er en perversjon, det er grovt støtende for allmenheten. Homofili er tydeligvis også ganske støtende, i deler av verden, men samtykkende voksne "utøvere" gjør att dette ikke er ett problem, annet enn i hodet på sneversynte religiøse miljøer. pedofili, vil aldri bli akseptert, da man vet att barn tar skade av overgrep, og det vekker veldig mye harme, som jo er berettiget, i motsetning til om homofile.

Skrevet

Det blir for enkelt å måle på "homofil eller ikke homofil", det er også et annet spørsmål om "mener du selv at du er homofil".

According to major studies, 2% to 11% of people have had some form of same-sex sexual contact within their lifetime;[130][131][132][133][134][135][136][137][138][139] this percentage rises to 16–21% when either or both same-sex attraction and behavior are reported.[139] In a 2006 study, 20% of respondents anonymously reported some homosexual feelings, although only 2–3% identified themselves as homosexual.[140] A 1992 study reported that 6.1% of males in Britain have had a homosexual experience, while in France the number was reported at 4.1%.[141]

https://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality#Demographics

Skrevet

Jeg mener ikke at det er noe vesentlig forskjell på homofili og pedofili, men at skadevirkningene det kan utgjøre ,er det stor forskjell på .  Bortsett fra at Aids oppsto  vel i kjølevannet av homofili, hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet (endret)
13 minutter siden, FGT skrev:

Jeg mener ikke at det er noe vesentlig forskjell på homofili og pedofili, men at skadevirkningene det kan utgjøre ,er det stor forskjell på .  Bortsett fra at Aids oppsto  vel i kjølevannet av homofili, hvis jeg ikke tar helt feil.

Ehh nei, der tar du nok feil. De mest troverdige teoriene er vel at det oppstod i sjimpanser i Afrika som spredde det til mennesker (jegere som fikk kontakt med blodet).

Endret av Maglor

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...