Gå til innhold

Syk etter endt sv.sk.perm


Gjest Hva da?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva da?

Er nå i svangerskapspermisjon. Fikk barn i slutten av august 2001, før fødselen var jeg sykemeldt i juli og august.

Jeg har desverre bekkenløsningsplager nå etter fødselen, og jeg vet at jeg ikke kan fungere i mitt yrke som førskolelærer hvis ikke bekken og ryggplagene gir seg markant.

Men, jeg har ingen jobb å gå til, jeg skal ev. til å søke ny jobb nå snart.(hadde et vikariat som gik ut aug.2001) Slik helsen er nå kan jeg ikke arbeide......

Hvis jeg ikke kan arbeide som planlagt når min perm. går ut - får jeg da sykepenger og eventuelt hvor lenge? Eller er det sosialen som står for tur...........

På forhånd takk for ev.svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Først og fremst må du ha sykmelding fra lege. I beste fall får du sykepenger i 1 år fra fødselspengene opphører (da har du flaks). I verste fall sier TK at du ikke har vert sammenhengende frisk i minst 26 uker siden sist du hadde sykepenger, slik at du får rehabiliteringspenger fra permisjonens slutt. Disse utgjør 66% av grunnlaget, som regnes av din inntekt siste året før du ble syk eller gjennomsnittet av siste 3 år hvis det er bedre for deg. I tillegg får du kr 17 pr barn pr dag (5 dagers uke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...