Gå til innhold

Avlastning


nitni

Anbefalte innlegg

Vet ikke om du kan svare meg på dette men prøver ihvertfall.

Min stesønn på 14 år (som bor hos meg og faren) har fått diagnosen ADHD.

Til tider er han veldig krevende -og sliter oss helt ut. Dette går utover våre 2 små (3,5år og 3mnd.)

Hvordan er "reglene" når det gjelder avlastning?

Leser om de som har avlstn. hver 2. helg!

Siden det ikke er så lenge siden han fikk diagnosen, og dermed ikke har vært til noe avlastning før -synes vi det vil være unaturlig for han å "bli sendt" bort.

Det jeg lurer på er om det er muligheter for å få avlastn. i form av å få dekt noen reiser til moren, som bor i en annen by og som han kun treffer i ferier og ei sjelden helg i løpet av året?

Kan moren brukes som avlaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dette må du ta opp med kommunen, som er ansvarlig for avlastningstiltak (omfanget av tjenestetilbudene i hver enkelt kommune kommer nok an på kommuneøkonomien...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at moren skal få betalt for å være avlaster for sin sønn.....men kanskje få heller dekket det på en annen måte?!

Jeg var alene (uten far inni bildet) i flere år.

Min sønn har alv. blødersykdom og datteren min ADHD.

Jeg fikk avlastning 1 helg i mnd!!

Dere kan jo søke om grunn- og hjelpestønad , og bruke de pengene til reise ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at moren skal få betalt for å være avlaster for sin sønn.....men kanskje få heller dekket det på en annen måte?!

Jeg var alene (uten far inni bildet) i flere år.

Min sønn har alv. blødersykdom og datteren min ADHD.

Jeg fikk avlastning 1 helg i mnd!!

Dere kan jo søke om grunn- og hjelpestønad , og bruke de pengene til reise ....

Jeg spurte ikke om moren kunne få betalt for å "passe" sin egen sønn (kunne ikke falle meg inn!), men om vi kunne få dekket noen reiser hjem til moren -slik at han kan reise dit litt oftere, ei vanlig helg f.eks.

Hvordan er disse reglene for grunn- og hjelpestønad da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte ikke om moren kunne få betalt for å "passe" sin egen sønn (kunne ikke falle meg inn!), men om vi kunne få dekket noen reiser hjem til moren -slik at han kan reise dit litt oftere, ei vanlig helg f.eks.

Hvordan er disse reglene for grunn- og hjelpestønad da?

Du henter skjema på Trygdekontoret.

Fyller ut hvor mye han trenger av oppm. eller hjelp , eller slitasje på klær og ikke minst hvor mye han ødelegger og mister i firhold til sine jevnaldrede!

Jeg er ganske sikke rpå at dere får!!

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan søke avlastning på sosialkontoret men problemet er å finne noen som er villige til å være avlastere.

Jeg har avlastning annenhver helg og 4 timer i uka og fant avlastere her på DOL selv om Webmaster slettet innlegget øyeblikkelig fordi kontaktannonser ikke er lov på DOL.

Heldigvis rakk noen å sende meg en mail og etter en stund var vi i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...