stjernestøv Skrevet 2. april 2016 Forfatter Skrevet 2. april 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres mer ut som vrangforestillinger. Uten at jeg er ekspert da, lizzom. Anonymkode: c7271...cb8 Ok. Vrangforesgillinger er ikke psykose? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 Skrevet 2. april 2016 7 minutter siden, stjernestøv skrev: Ok. Vrangforesgillinger er ikke psykose? Står litt om det her. http://www.helsebiblioteket.no/retningslinjer/psykoselidelser/12.hva-er-en-psykose/andre-psykoselidelser/vrangforestillingslidelser Anonymkode: c7271...cb8 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 2. april 2016 Skrevet 2. april 2016 2 timer siden, stjernestøv skrev: Men jeg har fått telefon fra en avdød og det vistes på telefonen, det var midt på natten. Ingen var der. Og min sønns telefon ringte når den lå på rommet hans, den tok jeg og jeg hørte folk i bakgrunnen og noen pustet. Min sønn satt med meg, ingen var på rommet. Det er ikke noe uvanlig å få telefon fra noen som bare puster inn i røret. Det har jeg også fått. Bare noen som tulleringer. Telefon fra en avdød har du selvsagt ikke fått, men dette vil du sikkert ikke tro, selv om du blir det fortalt det 100 ganger. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. april 2016 Forfatter Skrevet 3. april 2016 12 timer siden, Nicklusheletida skrev: Det er ikke noe uvanlig å få telefon fra noen som bare puster inn i røret. Det har jeg også fått. Bare noen som tulleringer. Telefon fra en avdød har du selvsagt ikke fått, men dette vil du sikkert ikke tro, selv om du blir det fortalt det 100 ganger. Det var min sønns telefon som tulleringte, den lå på rommet hans helt alene...ikke et menneske i nærheten. Jeg sa til han "Hvorfor ringer du meg når du er her"? Det var ikke registrert på hans telefon at han hadde ringt, men det var registrert på min telefon. Så hvem ringte? Jeg lå i sengen da min avdøde bror ringte, det ble registrert på telefonen min. Så jo dette var ekte. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 Det du beskriver i startinnlegget er så 100% psykose som det er mulig å få det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 13 timer siden, stjernestøv skrev: Ok. Vrangforesgillinger er ikke psykose? Vrangforestillinger er selve kjernen i psykose. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. april 2016 Forfatter Skrevet 3. april 2016 4 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Vrangforestillinger er selve kjernen i psykose. Ok. Så du mener jeg har vært psykotisk store deler av livet, selv om jeg holdt det for meg selv? Er det mulig? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. april 2016 Forfatter Skrevet 3. april 2016 2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det er mulig. Ok. Rart å tenke på. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. april 2016 Forfatter Skrevet 3. april 2016 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det du beskriver i startinnlegget er så 100% psykose som det er mulig å få det. Å, var syk på den tiden jeg da visst, og ingen visste om det. Bare at jeg slet med angst. 0 Siter
frosken Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 16 timer siden, FGT skrev: Tror ikke dette har med psykose å gjøre. Psykose ligner mer på en kraftig ungdomsforelskelse har jeg forstått. Noen dager svarer du veldig rart - og helt feilaktig. 0 Siter
FGT Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 4 minutter siden, frosken skrev: Noen dager svarer du veldig rart - og helt feilaktig. Dette var noe jeg bare fanget opp på i det tv programmet jeg nevnte tidligere. kanskje jeg har brukt et feil ord eler utrykk, eller det rett og slett er feilinfo. NHD vet best her. 0 Siter
XbellaX Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 (endret) 31 minutter siden, stjernestøv skrev: Å, var syk på den tiden jeg da visst, og ingen visste om det. Bare at jeg slet med angst. Ja du var syk, du ble -om jeg husker rett- behandlet på en måte som gjorde at du nok også holdt deg mye for deg selv. Hjelpeapp. visste garantert heller ikke like mye som de vet nå. Endret 3. april 2016 av XbellaX 0 Siter
frosken Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 1 time siden, stjernestøv skrev: Ok. Rart å tenke på. Jeg synes det er trist å tenke på hvor mange år du har gått alene med forestillinger som må ha vært ganske skremmende. Også tenker jeg at det er imponerende hvor godt du tross alt har klart deg:-) 1 Siter
stjernestøv Skrevet 3. april 2016 Forfatter Skrevet 3. april 2016 1 minutt siden, XbellaX skrev: Ja du var syk, du ble -om jeg husker rett- behandlet på en måte som gjorde at du nok også holdt deg mye for deg selv. Hjelpeapp. visste garantert heller ikke like mye som de vet nå. Nei, og BV kom jo inn i bildet når de fikk vite at jeg var gravid, de mente jeg hadde nervetrøbbel og alkoholproblemer. Hadde ikke alkoholproblemer, og de trodde jeg skulle bli alenemor. De trakk seg ut da de hørte jeg hadde samboer, men kom inn igjen etter jeg fikk yngstemann. Da hadde jeg kontakt med hjelpeapparatet igjen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. april 2016 Forfatter Skrevet 3. april 2016 4 minutter siden, frosken skrev: Jeg synes det er trist å tenke på hvor mange år du har gått alene med forestillinger som må ha vært ganske skremmende. Også tenker jeg at det er imponerende hvor godt du tross alt har klart deg:-) Takk for det :-) Ja det var skremmende, var jo derfor jeg slet med så mye angst. Syns det er rart jeg klarte meg og, men var jo vant til det. Men jeg var jo livredd med min første baby, samboeren gikk rundskift. Folk måtte komme å ligge hos meg når han var på natt, alt de visste var at jeg hadde angst. Men det var jo aliens det handlet om. 0 Siter
XbellaX Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 4 minutter siden, stjernestøv skrev: Nei, og BV kom jo inn i bildet når de fikk vite at jeg var gravid, de mente jeg hadde nervetrøbbel og alkoholproblemer. Hadde ikke alkoholproblemer, og de trodde jeg skulle bli alenemor. De trakk seg ut da de hørte jeg hadde samboer, men kom inn igjen etter jeg fikk yngstemann. Da hadde jeg kontakt med hjelpeapparatet igjen. Jeg synes som Frosken at det er imponerende hvor godt du har klart deg og hvor god mor du har klart å være til tross for din diagnose. Du har opplevd ganske mye grusomt i forbindelse med hjelpeapparatet, det er godt vi lever i 2016 nå og kunnskapsnivået er steget noen hakk. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. april 2016 Forfatter Skrevet 3. april 2016 4 minutter siden, XbellaX skrev: Jeg synes som Frosken at det er imponerende hvor godt du har klart deg og hvor god mor du har klart å være til tross for din diagnose. Du har opplevd ganske mye grusomt i forbindelse med hjelpeapparatet, det er godt vi lever i 2016 nå og kunnskapsnivået er steget noen hakk. Takk for det :-) Jeg har jo alltid levd et dobbeltliv så var jo vant til det, en fot i hver verden. Var angsten som var verst, og den klarte jeg jo heller ikke skjule. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 3. april 2016 Skrevet 3. april 2016 4 timer siden, stjernestøv skrev: Det var min sønns telefon som tulleringte, den lå på rommet hans helt alene...ikke et menneske i nærheten. Jeg sa til han "Hvorfor ringer du meg når du er her"? Det var ikke registrert på hans telefon at han hadde ringt, men det var registrert på min telefon. Så hvem ringte? Jeg lå i sengen da min avdøde bror ringte, det ble registrert på telefonen min. Så jo dette var ekte. Du skrev noe om noe lignende for et par år siden før jeg " kjente" deg og jeg tenkte : - Nå spiller hun skuespill.- Hun kan ikke tro på dette og derfor trakk jeg meg ut av tråden. Nå er du der igjen. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. april 2016 Forfatter Skrevet 3. april 2016 2 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Du skrev noe om noe lignende for et par år siden før jeg " kjente" deg og jeg tenkte : - Nå spiller hun skuespill.- Hun kan ikke tro på dette og derfor trakk jeg meg ut av tråden. Nå er du der igjen. Dette er faktisk virkelighet, har ingenting med psykose å gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.